Toon posts:

VIRUS wie helpt mij

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aan alle computer experts: Ik heb thuis een virus waardoor windows niet wil opstarten, tijdens het ostarten krijg ik een blauw scherm.
Als ik in dos windows probeer op te starten, dan zegt hij dat himem.sys ontbreekt, terwijl ik zelf kan zien dat het er wel is.
ik heb himem.sys al vervangen door van een andere comuter te kopieren, maar dan zegt hij nog steeds dat het niet bestaat, wie helpt mij??!

Verwijderd

Last van een virus?

Format C: /u!!

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Booten van flop en dan een virus scanner installeren en draaien onder dos.
Weet je zeker dat het een virus is? Klinkt nl.meer als een fout ergens in windows.

Geen beurs, geen tempo

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Klinkt niet echt als een virus. Maar inderdaad een dos flop met scanner. Belangrijk is ook welk virus je hebt.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Het klinkt meer als standaardwindowserror dan virus maar goed windows is ook een virus.

Ben je bang dat het toch een virus is dan gewoon formateren. Virusscanner kan ook goed helpen maar als het een nieuwe is dan schiet dat niet op. (en van formateren wordt je bak alleen maar sneller)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Probeer je PATH eens aan te vullen met c:\;c:\windows;c:\windows\system

(en gooi je topic volgende keer in software :))

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nou net dat ik hem drie dagen geleden geformatteerd heb...

ik heb gescand, en het virus heet antiCMOS of zoiets..
weet iemand wat dat is?

Verwijderd

Ik heb net even gekeken maar mijn virus scanner: Norton Antivirus met een live update mogelijkheid zodat je bijna altijd protected bent tegen nieuwere virus ken dat virus antiCMOS hij kent zelfs 2 soorten, de antiCMOS.a en de antiCMOS.b.

Ik gebruik Norton Antivirus v5.0 en norton zegt bij de virus informatie bij jou genoemde virus: >>>the virus contains the text I am Li Xibin, Bootup from infected floppy often causes systems hangs, Norton zegt dat het virus ook wel Lenart wordt genoemd en een grootte heeft van 520 bytes.

Ik zou zeggen ga voor Norton Antivirus v5.0 en haal een live update, button zit in het programma zodat je direct naar symantec wordt door gestuurd en het downloaden kan beginnen en jij dus protected bent tegen dat kl*te virus.

Succes,
Alex

Verwijderd

Heb ff in m'n viruslijst gekeken en blijkbaar bestaan er van AntiCMOS-virus twee soorten:

AntiCMOS.A
- Aliassen: /
- Infecteert: Diskette- en Hoofdopstartrecords
- Komt voor: frequent
- Grootte: 520 bytes
- Kenmerken: geheugenresident
- Opmerkingen: This virus infects the master boot record an boot record of floppy disks. Bootup from infected floppies often causes system hangs.

AntiCMOS.A
- Aliassen: Lenart
- Infecteert: Diskette- en Hoofdopstartrecords
- Komt voor: frequent
- Grootte: 520 bytes
- Kenmerken: geheugenresident
- Opmerkingen: This virus contains the text "I am Li Xibin!". Bootup from infected floppies often causes system hangs.

Hopelijk heb je er wat aan... :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik zal hem proberen weg te krijgen..
Pagina: 1