Toon posts:

[Wifi] IP pingen gaat, gateway niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds vanmorgen kan ik via een pc hier thuis mijn draadloze internetverbinding niet meer gebruiken. Er wordt wel een IP toegekent, respectievelijk 192.168.2.100 en die kan ik pingen. Mijn gateway echter, 192.168.2.1, kan ik niet bereiken. Ik kan dus niet meer op het internet. Het straffe is dat ik wel een signaal heb, weliswaar zwak (was vroeger ook) maar het is er. Alles is hetzelfde als gisteren me dunkt qua instellingen.

Wat heb ik al gedaan? Wel, enkele wizards doorlopen en onder andere geprobeerd mijn router te accessen via mijn webbrowser en daar in te loggen zonder resultaat. De IP is niet toegankelijk via mijn browser. Ook heb ik TCP/IP manueel ingegeven, hetzelfde hier: geen internet. Er is dus wel een verbinding maar de gateway is offline blijbkaar.

Ik beschik over een wireless router van SMC.
ipconfig /all geeft hetzelfde (alleen ander fysiek adres en IP) als deze laptop welke via dezelfde verbinding werkt.

Het lijkt me hier geen hardware-gerelateerd probleem. Zouden jullie me kunnen helpen?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:11

-ET-

Phone Home

ik zie nog niet staan of je je router gereset hebt. Het kan zijn dat de firmware van de router een beetje hangt

Verwijderd

Je kan de router resetten naar default instellingen. De nic van de laptop weer op default zetten (auto ip ontvangen en auto DNS). Vervolgens de pc aansluiten op de router en de bijbehorende software van de router gebruiken om de router opnieuw te configureren.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Zet eerst de output van ipconfig /all eens hier neer.

Dan zou je je dnscache nog kunnen flushen.
Reboot van router kan ook geen kwaad.

Weet je zeker dat er geen firewall oid in de weg zit ?

Kunnen de laptop en pc elkaar wel pingen ?

[ Voor 10% gewijzigd door aZuL2001 op 30-09-2006 17:20 ]

Abort, Retry, Quake ???