Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Vervangende video kaart, ga ik er op vooruit?

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs begaf mijn video kaart het, maar gelukkig had ik garantie, dus dat zou worden gerepareerd. Jammer dat de reparateur een defecte videokaart mee had genomen. zo zie je maar weer.

De video kaart die mijn videokaart moest vervangen was echter een ander model.
Ik had een ATI Radeon 9800 XXL (128mb geloof ik?)
De vervangede kaart is volgens de factuur een "GFFX5700VE256 MB"
ik neem aan dat GF voor GeForce staat .

Kan iemand mij vertellen of dit een fair deal is, of dat ik met een onding wordt opgescheept.

gr.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 12:23
tis geen onding, maar een GF5700 is zeker inferieur aan een 9800XXL (ongeveer een 9800pro). Zoek dus op internet naar benchmarks tussen de 5700 en de 9800pro. Je zult zien dat je dus wel een beetje getild bent. Ik zou terug gaan en vragen om een kaart die wat sneller is. Een GF 6600 is ongeveer gelijk aan een 9800pro.

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 12:31

DataGhost

iPL dev

Ik zou als ik jou was ook enigzins afdwingen dat je een ATI-kaart terugkrijgt, je gaat namelijk hoogstwaarschijnlijk 'leuke' problemen krijgen mbt drivers enzo. Die zal je namelijk, als je die geforce goed wilt gebruiken, moeten trashen met een speciaal programma (zie FAQ volgens mij), omdat je anders dus vage problemen kan krijgen. Aangezien je volgens mij een Aldi-pc hebt is het niet echt jouw plicht maar uit te zoeken hoe je een 'incompatibele' (om het zo even te noemen) videokaart aan de gang krijgt in jouw systeem.

edit: trouwens, de geforce 5-serie was 10 keer niks, de 5700 is niet eens het topmodel. De 9800 is van een hogere generatie en een stuk sneller, die draait volgens mij rondjes om de gehele 5-serie (ook al is het een XXL). Ik zou zeggen dat je minstens een 6-serie (6600?) dient te krijgen of anders gewoon weer een 9800 of vergelijkbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door DataGhost op 30-09-2006 17:02 ]

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Het beste is gewoon een Ati terug te krijgen (agp ofc), overstappen van ati <-> nvidia kan heel veel problemen gaan bezorgen.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

die problemen vallen alles mee, het is even een half uurtje werk maar daarna loopt het echt als een zonnetje weer (althans mijn ervaring), verwijderen in veilige modus, drivercleaner er over , opnieuw opstarten en je nieuwe GPU z'n drivers geven ;)

Verwijderd

GoldenSample schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:18:
die problemen vallen alles mee, het is even een half uurtje werk maar daarna loopt het echt als een zonnetje weer (althans mijn ervaring), verwijderen in veilige modus, drivercleaner er over , opnieuw opstarten en je nieuwe GPU z'n drivers geven ;)
dat is het probleem niet echt, hij krijgt gewoon een slechtere kaart

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een 5700 is een *kaart in vergelijking met een 9800. Eis minimaal een 5900XT, een 9800 serie kaart, 1600XT of een 6600(GT).

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:28:
Een 5700 is een *kaart in vergelijking met een 9800. Eis minimaal een 5900XT, een 9800 serie kaart, 1600XT of een 6600(GT).
Of een x800GTO :p

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En dan nog 70 andere kaarten inderdaad ;)

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:30:
[...]

En dan nog 70 andere kaarten inderdaad ;)
tjah, het zou gewoon het eerlijkste zijn als ze dezelfde zouden sturen, maar ik kan best begrijpen als dat neit meer kan

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2005/07/05/vga_charts_vii/image002.gif
Jah lekker :X

Bron: http://www.tomshardware.c...vga_charts_vii/page4.html

Staan er nog veel meer dus even de beste versie opzoeken.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 17:34 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zoals gezegd is een GeForce 5700 echt inferieur aan een 9800XXL. En dan zeker in DirectX 9. De XXL is ongeveer een licht overklokte 9800Pro dus vergelijkingen zoeken kan je makkelijk.

Eis gewoon dat ze een even goede of een betere kaart in je computer steken. Ik heb al wel vaker gelezen dat Medion in Nederland niet vies is van een mindere kaart te steken.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi is dat. ik word dus afgezet.

Hoe zit dit juridisch?
Ik was in de veronderstelling dat medion, of in dit geval het bedrijf dat door medion is ingeschakeld, verplicht is om mij minimaal een vergelijkbaar product aan te bieden. ik heb tenslotte betaald voor een 9800XT.

ps. Bedankt voor de vele reacties

Verwijderd

Topicstarter
na een beetje google zie ik dat bijzonder veel mensen problemen hebben met deze videokaart. veel mensen wachten tevergeefs tot medion iets regelt. ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:21:
[...]

dat is het probleem niet echt, hij krijgt gewoon een slechtere kaart
klopt alleen leek me duidelijk dat meerdere mensen dat al hadden gezegt, niet aan beginnen deze deal, wilde alleen even het punt uit de wereld helpen dat van merk switchen 1 pot nat is zonder een verse instal ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:51:
na een beetje google zie ik dat bijzonder veel mensen problemen hebben met deze videokaart. veel mensen wachten tevergeefs tot medion iets regelt. ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.
idd nogaleens had men last van hitte problemen met die dingen wat na verloop van tijd het geheugen liet overlijden

rechts boven je post zit een 'Edit' knop, gebruik die volgende keer ook even, zorgt er voor dat de pagina overzichtelijker blijft ;)

[ Voor 41% gewijzigd door GoldenSample op 30-09-2006 19:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken besloot ik het hier maar neer te zetten.( EDIT: ok misschien is het hier beter op zn plek? laat de moderators het maar bepalen, ik ben erg gefrustreerd en wil gewoon wat reacties hierop.)

Aan een ieder die een medionpc overweegt te kopen.

Afgelopen augustus bleek het dat mijn grafische kaart het begon te begeven. De fan was defect. Ik bel naar medion, en geef aan dat ik graag de kaart wil laten vervangen. Dat is geen probleem, want ik heb nog garantie. So far so good. Het bedrijf dat de reparatie uit voert heeft het kennelijk erg druk, want pas na ander halve maand komt er een reparateur langs. Deze kerel komt echter met een geforce 5700 langs. achteraf blijkt deze kaart een onding, en inferieur aan mijn originele kaart. Dit blijkt echter niet relevant want de kaart is defect, en dus vertrekt de reparateur weer met zijn defecte geforce. Ik bel op, om aan te geven dat ik graag een andere kaart wil, bijvoorkeur de kaart die er al in zit.
De tweede reparateur komt langs, met de juiste kaart. Ik ben tevrede want het lijkt er op dat de dagen van een ventilator naast mijn pc zijn verstreken. Het is inmiddels oktober dus het begint al iets kouder te worden, dus hoog tijd dat die ventilator weg kan. Echter is ook deze kaart defect. De persoon die deze kaart gerepareerd heeft (ja want je krijgt mooi wel tweedehands apparatuur) is vergeten de kaart van stroom te voorzien. jammer, deze werkt dus ook niet. de reparateur voelt dat dit een wat genante situatie is, en geeft aan dat er met spoed een nieuwe afspraak gemaakt zal worden.

Na een week heb ik nog niets gehoord dus bel ik naar het bedrijfje. Computerhulp.nl. deze geeft aan dat de situatue verholpen is, en dat ik met medion contact op moet nemen. Ik sta perplex, en bel medion. De technische dienst hoort het verhaal met enige verbazing aan, en geeft aan dat er opnieuw eenafspraak gemaakt zal worden, en dat er iemand met de juiste kaart langs zal komen. Na een maand en wat weken komt er daadwerkelijk een derde reparateur langs, me een ati 9600 TX. Maar daar had ik niet om gevraagd. Ik wilde een Ati 9800XXL. Deze repateur vertrekt, en wederom is het probleem niet opgelost.

Dit loopt dus nu al 4 maanden. Ik heb medion gebeld en bij de technische denst aangeven dat ik het circus zat ben. Het is voor het IT bedrijf blijkbaar erg moeilijk om een grafische kaart te vervangen, en ik geef aan dat de geloofwaardigheid wat mij betreft ver te zoeken is. Ik kan het zelf in een kwartier oplossen. De aangeboden spoed besluit ik af te wachten, want de vorige spoed liet 4 weken op zich wachten. Kort daarna krijgt mijn vader lucht van de gang van zaken. Deze is iets minder begripvol, mede omdat hij de gene is die voor dit apparaat betaald heeft. Hij besluit er overheen te bellen, om zeker te zijn dat de urgentie van de zaak doordringt.
De telemarketeer geeft aan dat hij voor niets belt, en dat we binnen 5 dagen gebelt worden. Wetende dat dit betekent dat we pas over 4 weken de volgende reparateur kunnen verwachten geeft hij aan dat hij graag met iemand wil spreken die hier over gaat. Dit is echter niet het geval, ze kan niets voor hem doen en moet maar wachten.

even voor de duidelijkheid. wij zitten al sinds augustus met een ventilator op een open pc te blazen, omdat medion niet in staat is een videokaart te vervangen. Het moet niet veel gekker worden.

Ik koop _nooit_ meer een apparaat bij de medion.

ik heb over het incident met de geforce, waar ik feitelijk werd opgelicht, al eens gepost:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) je schopt hier een vrij oude topic zonder echt iets nieuws te bieden dat in VB on-topic is
2) crossposten is op GoT niet de bedoeling, ga hier gewoon verder: Medion, goedkoop is duurkoop?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.