[PHP] Invalid Doctype

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Topicstarter
Ik was aan het proberen om een PHP file op te halen met file_get_contents maar het lukte aldoor maar niet (lege array).
Toen probeerde ik voor de grap is om de Sourcecode van die PHP file te kopieren in een .html en die dan op te halen (dit was wel succesvol). Oke beetje vaag dacht ik.. maar het werd nog vager.

Ik liet een validate (WC3) los op de PHP file om te kijken of ie uberhaupt wel goed is.
Gevolg:
This page is not Valid (no Doctype found)!

Die doctype is er natuurlijk wel in de sourcecode, en als ik precies hetzelfde doe met de .html file (WC3 validate) zegt hij dat hij wel validated is!!!

Kan het zijn dat ik een verkeerde header doorgeef bij de PHP file oid? Want ik snap er echt niks meer van..

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:22

DizzyWeb

Ondertiteld

Hier kan niemand iets mee. Geef eens een voorbeeld? Of nog beter, een link naar de betreffende pagina?

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:34
Misschien is mijn inzicht minder dan dat van anderen hier, maar ik kan hier pas iets zinnigs over zeggen als je even wat code / voorbeelden laat zien. :)

Wat DizzyWeb zegt dus :P

[ Voor 11% gewijzigd door posttoast op 30-09-2006 16:36 ]

omniscale.nl

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je een PHP-file op je eigen server probeert op te halen dan gaat dat via het filesystem, tenzij je een url gebruikt om hem op te halen. Dat betekent dat de code geïnclude wordt, en niet de daadwerkelijke uitvoer. Omdat je code importeert, kan het zijn dat je include tree de mist in gaat, en je dus gewoon errors hebt of zou moeten krijgen. Staat error_reporting op E_ALL? Heb je display_errors op on staan in php.ini?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Topicstarter
Hmm sorry ik had het inderdaad wat beter moeten uitleggen met code.
Maar ok, je mag hem sluiten... na een uur klote vind ik niks, post ik het hier, heb ik 1 minuut later het probleem gevonden!

(probleem lag bij het niet doorgeven van een template maar die bij mij wel in de cookies stond, dus bij mij werkte het wel, maar de server van WC3 en mijn server zagen die template file niet)

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh