Toon posts:

Welke laptop t beste voor mij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een hele tijd op zoek naar een geschikte laptop maar kom er maar niet uit. Kunnen jullie mij misschien een goede richtlijn geven. Ik kom alleen maar uit op of een goede grafische kaart en de rest staat me niet zo aan, of een snelle processor met een mindere grafische kaart. Ik wil de laptop gaan gebruiken voor wat standaard werk, photoshop, autocad en om wat te gamen (hoeft niet de nieuwste games met de hoogste resolutie te spelen..). Het liefst zou ik een 17" scherm hebben ma denk dat dat met mijn budget (<1000 euro) toch wel erg moeilijk gaat worden. Grootte en gewicht is niet zo zeer belangrijk. Weet iemand van jullie misschien zo een leuke configuratie voor mij of heeft iemand tips welke grafische kaart ik het beste kan nemen...

Voor de rest hoeft ik ook geen supersnelle splinternieuwe processor, als ik maar wat games kan spelen zoals cod2 e.d.

Hoop op een paar goede tips zodat ik weer verder kan.

Alvast bedankt!

Groeten Ronnie

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 15:39 . Reden: vergeten.. ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik zie dat je nieuw bent hier op GoT!

Er wordt toch van je verwacht om zelf wat vooronderzoek te doen!

Heb je bijvoorbeeld al wat merken afgezocht en vergeleken met elkaar..?

Waarom wil je een 17" scherm? Omdat je werkt met Autocad/ Photoshop?
Bedenk ook dat je ook 15" schermen hebt met dezelfde resolutie... (is maar 'n adviesje)
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 15:38:
Ik kom alleen maar uit op of een goede grafische kaart en de rest staat me niet zo aan, of een snelle processor met een mindere grafische kaart.
Hieruit begrijp ik dat je zelf al wat uitgezocht hebt!? Op welke laptops kwam je toen uit?
Zet ze hier is op 'n rijtje en geef er de voor- en nadelen voor jou persoonlijk bij...

Als je met grote (foto)bestanden gaat werken is 'n goede HD denk ook wel vereist! Maybe 7200 rpm?

Kijk bijvoorbeeld eens naar de Dell Inspiron 6400:
Intel® Core™ Duo Processor T2250 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2 (With Media)
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
80GB (5,400 rpm) Hard Drive
8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij

Kost je 1011 euro (en momenteel nog verzendkosten, mja je kan bellen voor kortingen!)

[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 30-09-2006 15:52 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:59
Las je echt wilt gamen moet je net iets meer geld losmaken en gaan voor een laptop met X1600 of GF 7600 GFX. Zelf heb ik de Asus A6T met specs belowdie voor zo'n 1070 euri te krijgen is. Zie hiervoor een revieww in de productsurvey van tweakers.net. Verder was er ook een toshiba voor ongever dezelfde prijs en ook leuke specs, Toshiba Satelite 6xx dacht ik, staat hier wel ergens tussen op GoT.

Gevonden: Toshiba Satellite A100-683, zo'n 1050 euri, X1600 GFX, weet niet of die compleet dedicated is. Wel een Core Duo T2250 (zeg maar het budget model van de Core Duo famillie met lagere FSB en VT). De Asus heeft Dedicated VRAM, het snelste geheugen (DDR2-667) en 1 dimm (mooi up te graden), 2 jaar garantie en verder een integrated GF 6150 voor energie besparing. De Turion is iets sneller dan een Core Duo T2300 en heeft als voordeel dat die 64-bit is. Ik weet zelf niet zoveel over de toshiba, dat zul je zelf moeten opzoeken, maar denk dat dit toch wel de 2 beste keuzes zijn op game gebied op een laptop met beperkt budget.

Bah, lees net dat je niet de nieuwste games hoeft :P, focusde snel op het "cod2". Maar toch is een goede graka nooit weg voor autocad. Het scherm is wel 15.4" breedbeeld met 1280x800 als resolutie, maar denk niet dat er veel laptops binnendit budget zijn met goed beeldscherm en goede graka.

[ Voor 56% gewijzigd door GENETX op 30-09-2006 21:21 ]