Toon posts:

Mac Os X(box)

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yo, ik probeer Mac Os X te installeren op mijn xbox met behulp van pearpc, maar ik hang op het moment even vast. Ik maak gebruik van debian om pearpc te installen en vanuit pearpc Mac Os X te installe. Ik ben bezig met het volgen van deze guide en ik ben nu bij:

"Go into this directory configure PearPC by running the configuration script as ./configure -enable-ui=x11 && --enable-cpu=generic"

Ik typ dit nu in in de terminal onder superuser account, in de juiste map. Dan begint hij iets te doen en geeft een hele lap aan tekst, eindigend met:

Checking for X... no
Cecking for ))Opendisplay in iX11... no
configure: erorr: Could not find Opendisplay in iX11

En dat is het, dan stop hij met installeren. Ik heb het vermoeden dat X11 een of andere videodriver is, maar waarom stopt hij dan?

Alvast bedankt _/-\o_

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

is illegaal.
denk niet dat je ermee gehilpen wordt.

Nou ja er staat wat er is.... er is geen (draaiende) X server.
gooi dat eens hier in de search ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Boudewijn op 30-09-2006 16:07 ]

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, niet als je een originele Mac Os X cd hebt ;) .

Dan ga ik nu even die X server door de search gooien.

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-02 15:47
je had hier toch al een topic over gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat was over de hdd verkennen en dat liep op het laatste helemaal door elkaar, dus heb ik eroender gezet dat ik een nieuwe zou beginnen :)

• rainmaker2k
dat ./configure commando moet je op een Linux bak nooit onder het superuser account doen, maar onder je standaard account. Het enige wat je onder superuser account moet doen is "make install".

Als je het hele pearpc pakket heb uitgepakt onder het superuser account, raad ik je aan deze te verwijderen en opnieuw te beginnen onder het standaard account.

Verwijderd

Topicstarter
Dus gewoon account en dan .configure? Dat ga ik ff uitproberen :)

EDIT: Dan krijg ik Permission Denied error. O wacht, volgens mij snap ik je nu pas!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik ben nu niet aangemeld als superuser en nog steeds zegt hij:

Checking for X... no
Cecking for ))Opendisplay in iX11... no
configure: erorr: Could not find Opendisplay in iX11

Dit terwijl ik de vorige rotzooi allemaal verwijderd heb en toen als gewone user weer opnieuw gëunpacked. Er staat op die site wel een precompiled image, zou ik dat als alternatieve methode kunnen gebruiken?

• rainmaker2k
Kan je trouwens niet als superuser "apt-get install pearpc" gebruiken? Dan heb je namelijk die tarball niet nodig.

Dit kan trouwens alleen op een Xebian/Debian systeem. Op een SuSE systeem zou dit bv. niet werken.

[ Voor 31% gewijzigd door rainmaker2k op 30-09-2006 17:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, maar hoe configureer ik hem dan?

Hij moet namelijk de locaties van de images geconfigureerd hebben.

• rainmaker2k
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:47:
Jawel, maar hoe configureer ik hem dan?

Hij moet namelijk de locaties van de images geconfigureerd hebben.
Volgens die guide moet je alles in een directory dumpen (de confs en de image) en dan ppc macosx.pearpc starten. Moet toch niet al te moeilijk zijn.

Oh en het standaard configuratie bestand van pearpc staat in de directory /etc/ppc.conf. Die /etc directory is de standaard directory van linux voor configuratiebestanden. Maar je zal alleen dat .pearpc bestand hoeven te veranderen.

[ Voor 23% gewijzigd door rainmaker2k op 30-09-2006 17:57 ]

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:04

JaQ

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 16:09:
[...]

Nope, niet als je een originele Mac Os X cd hebt ;) .
Dan heb je vast ook dat kleine regeltje gelezen dat OS X alleen op apple hardware reinstalleerd mag worden?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Verwijderd

Topicstarter
rainmaker2k schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:54:
[...]

Volgens die guide moet je alles in een directory dumpen (de confs en de image) en dan ppc macosx.pearpc starten. Moet toch niet al te moeilijk zijn.

Oh en het standaard configuratie bestand van pearpc staat in de directory /etc/ppc.conf. Die /etc directory is de standaard directory van linux voor configuratiebestanden. Maar je zal alleen dat .pearpc bestand hoeven te veranderen.
Aan jou heb ik echt wat d:)b d:)b d:)b
Dan heb je vast ook dat kleine regeltje gelezen dat OS X alleen op apple hardware reinstalleerd mag worden?
Uhmmm... Ik had mijn bril niet op B) :+

Maar nee dat heb ik niet gelezen, maar ik vind dat als ik een dure cd heb gekocht dat ik die ga gebruiken voor wat ik wil (helaas met win XP maar op één pc :( ).

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Met die CD mag je doen wat je wilt, die is je eigendom. De software óp de cd daarentegen is slechts in licentie.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik zeg ook niet dat het danwel helemaal legaal is, maar ik vind dat ik met software van €110,- toch wel één regeltje mag breken. Niet om een flame uit te lokken want ik weet nu dat het niet mag, btw schaad ik Mac er ook niet mee. Als ik de cd nou zou kopiëren en hem op straat zou verkopen vind ik het iets anders.

Maar maak hier alsjeblieft geen "is dit wel legaal" topic van, ik wil alleen wat hulp van mensen die wèl weten wat ze doen (ik niet dus) :) .

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Leuk dat je een regeltje wilt breken, maar verwacht niet dat wij je erbij helpen :)

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 17:43

Surkow

$µr|{0w

sdomburg schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 23:13:
Leuk dat je een regeltje wilt breken, maar verwacht niet dat wij je erbij helpen :)
Iedereen die PearPC bebruikt om een Mac OS te emuleren is illegaal bezig? Dit is eerder grijs gebied. Het komt er op neer dat jij hem daar niet bij wilt helpen. ;)

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Surkow, ik open een topic om hulp te vragen aan mensen die er echt iets vanaf weten (zoals rainmaker), niet om mensen me te laten zeggen dat ik illegaal bezig ben. Alsjeblieft nu niet gaan flamen. Ik wil btw niet arrogant overkomen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Surkow schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 23:20:
[...]

Iedereen die PearPC bebruikt om een Mac OS te emuleren is illegaal bezig? Dit is eerder grijs gebied. Het komt er op neer dat jij hem daar niet bij wilt helpen. ;)
Niks grijs gebied. Letterlijk uit de Software Licence Agreement die je bij de software krijgt:
Krachtens deze licentie is het u toegestaan om één (1) enkel exemplaar van de Apple software op één enkele van een Apple label voorziene computer te installeren en te gebruiken. U verklaart dat u de Apple software niet op een computer van een andere fabrikant zult installeren of anderen hiertoe in staat zult stellen.
Lijkt me duidelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Oké je hebt je punt gemaakt.

Verwijderd

Ja mensen doe niet zo zuur, jullie zijn toch niet van de Apple software politie? Als Apple vindt dat dit niet door de beugel kan dan zullen ze vast wel ingrijpen, net als de moderators hier.
Ik kan je helaas niet met je probleem helpen, maar is het mogelijk dan om een OS op je xbox te installeren met zo weinig geheugen? Als ik even google op 'run xp on xbox' bijvoorbeeld dan lees ik dat het niet zou kunnen... zou wel cool zijn btw

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je realiseert je toch wel dat PearPC echt belabberd draait op die trage xbox processor he?

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

het mag niet, en daarom ook op GoT niet (maar goed, ik ben geen modje).

Praktisch gezien wil je dit niet, PearPC is traag, zelfs op een full-featured PC met veel geheugen en een flinke processor, dingen die jouw XboX niet heeft.

Ook vanuit theoretisch perspectief wil je dit niet. Jij wilt over dit soort dingen kunnen praten, en door jouw keuze van zowel platform (XboX) als te installeren OS (OSX) mag jij dit niet. Jij wilt dus de volgende keer iets anders kiezen, waarbij je wel de vrijheid hebt om erover te mogen praten, jouw bevindingen te verspreiden en andermans werk vrij te downloaden en gebruiken.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het gewoon proberen en er van leren, dat is alles. Doordat ik al zo veel problemen heb gehad, ben ik wel 10x zo veel te weten gekomen over linux. Het maakt niet uit dat dat het langzaam draait, ik wil het gewoon aan de gang krijgen en ervan leren.
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 00:03:
Ja mensen doe niet zo zuur, jullie zijn toch niet van de Apple software politie? Als Apple vindt dat dit niet door de beugel kan dan zullen ze vast wel ingrijpen, net als de moderators hier.
Ik kan je helaas niet met je probleem helpen, maar is het mogelijk dan om een OS op je xbox te installeren met zo weinig geheugen? Als ik even google op 'run xp on xbox' bijvoorbeeld dan lees ik dat het niet zou kunnen... zou wel cool zijn btw
Ja ik heb al 128 mb van een andere xbox overgesoldeerd (toch wel een tweaker ;) ) maar met 64 mb vroeger draaide linux wel goed. Natuurlijk zijn de meeste Os'en die je erop zet speciaal hergeprogrameerd om op 64 mb te kunnen runnen. Het is zelfs mogelijk om Windows 95 of 98 erop te zetten! :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 01:24 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 23:10:
Ja, ik zeg ook niet dat het danwel helemaal legaal is, maar ik vind dat ik met software van €110,- toch wel één regeltje mag breken. Niet om een flame uit te lokken want ik weet nu dat het niet mag, btw schaad ik Mac er ook niet mee. Als ik de cd nou zou kopiëren en hem op straat zou verkopen vind ik het iets anders.
Jammer genoeg maakt het helemaal niets uit wat jij vindt wat wel en niet mag.
Voor de rest verwachten we op z'n minst toch wel dat je uitzoekt wat een foutmelding ongeveer inhoudt bij het compileren, dat je hem bijvoorbeeld eens invult in een zoekmachine ofzo.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.