Toon posts:

Alternatieve tool voor iets als 'remstats'?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik ben al een tijd aan het zoeken naar een tool om een aantal machines te monitoren en daar RRDs van te genereren. Een tool als 'remstats' (http://remstats.sourceforge.net/release/index.html) is wat ik bedoel, maar dat wordt al sinds 2003 (als ik me niet vergis) niet meer doorontwikkeld.
Wat is jullie ervaring met dit soort tools? Hebben jullie goede suggesties? Voor de duidelijkheid: het hoeft geen reporting-functionaliteit te hebben zoals Nagios (vroeger Netsaint) heeft, grafiekjes over uptime, load, memory usage, disk i/o, vrije schijfruimte, etc. zijn voldoende!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

waarom pak je dan niet bovengenoemd nagios?
dat het die functie heeft is toch geen contra-argument?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Ik gebruik hiervoor PRTG Grapher.Wordt standard gebruikt om traffic doorheen router of switch te meten, maar door andere SNMP tags te selecteren, is het ook mogelijk om processor load in grafiekjes te zetten

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 15:24:
waarom pak je dan niet bovengenoemd nagios?
dat het die functie heeft is toch geen contra-argument?
Omdat nagios niet de grafieken-feature heeft (voor zover ik weet, tenminste)!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Waarom niet gewoon een snmp server gebruiken en dan met rrdtool alles daar vandaan halen?

[ Voor 1% gewijzigd door Wolfboy op 30-09-2006 15:31 . Reden: typo :+ ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
bartgabriels schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 15:27:
Ik gebruik hiervoor PRTG Grapher.Wordt standard gebruikt om traffic doorheen router of switch te meten, maar door andere SNMP tags te selecteren, is het ook mogelijk om processor load in grafiekjes te zetten
PRTG freeware edition heeft een limiet van 3 sensoren, ik heb vier machines waarvan ik verschillende delen (CPU, load, disk i/o, etc.) wil monitoren. Eigenlijk was ik op zoek naar een Open Source applicatie...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Misschien eens kijken naar cacti? Heb je helaas wel een mysql database en een volledige PHP omgeving voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Wow! Dat Cacti is inderdaad superhip! Daar ga ik eens mee spelen...
Pagina: 1