Toon posts:

[Dvd-writer] Region veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een DVD-speler (van LG) en een DVD-writer (van Benq).
Als ik een DVD wil backuppen (in DVD-Shrink), en ik doe de DVD in de DVD-speler, krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/29/dvdregionok0.jpg

Ik heb gelezen dat het ook mogelijk is om een DVD in de writer af te spelen (analysen in DVD-Shrink), en daarna een lege DVD in de writer te doen.
Dit heb ik geprobeerd, maar het decoden duurt dan ongeveer 6 uur.
Bij vrienden duurt dit een half uurtje, dus heb ik geconcludeerd dat de leessnelheid van mijn DVD-writer erg langzaam is.

Moet ik de region van mijn DVD-speler veranderen?
Zo ja, levert dit verder geen problemen op voor toekomstig gebruik? (DVD's op de PC bekijken bijvoorbeeld)

Alvast hartelijk dank.

Verwijderd

Huidige regio is 1, waarom staat dit niet op 2 :? Je leeft toch niet in de USA/Canada :)

Dus je kunt het AFAIK veranderen in 2...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 15:23 ]

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Probeer eens een firmware update. Dat kan nogf wel eens helpen bij dat soort zaken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het ook niet.
Gewoon veranderen dus?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:08

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 15:23:
Huidige regio is 1, waarom staat dit niet op 2 :? Je leeft toch niet in de USA/Canada :)

Dus je kunt het AFAIK veranderen in 2...
Heeft de TS niet ooit DVD's uit USA/Canada op zijn speler afgespeeld (gekocht op vakantie/eBay ofzo)? Dat zou wel verklaren waarom de TS slechts één wijzigingsmoment overheeft in plaats van de oorspronkelijke zes én waarom de speler nu op de verkeerde regio staat. Denk nog even heel hard na voordat je die laatste keer gebruikt :P

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al veranderd naar 2.
Deze pc heb ik ooit eens 2de hands gekocht, dus dat verklaart waarom ik nog maar 1 keer mocht wijzigen.
Ik koop nooit DVD's op eBay of iets dergelijks, dus dat mag niet al te veel problemen opleveren.

Bestaan er geen spelers die gewoon regiovrij zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 15:34:
Bestaan er geen spelers die gewoon regiovrij zijn?
Ik dacht dat een firmwareflash genoeg is om je aantal veranderingen terug op het maximum te zetten, maar ik ben er niet zeker van (ga even testen)

edit; helpt blijkbaar niet :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 15:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hij is dus veranderd :)
Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1