Informatie over bedrijfs telefooncentrales

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:40
Hallo,

Ik ben mischien door veel geluk aangenomen op een nieuw baantje. Ik mocht op solicitatie gesprek komen, wat uitdraaide op samen naar een spoed stoornis gaan.

Nu ben ik waarschijnlijk aangenomen, en ik ben nu dus eigenlijk met spoed op zoek naar inside informatie over Telfooncentrales voor in kleine tot grote bedrijven. En dan bedoel ik bv. encryptie methoden en en informatie over verschillende soorten technieken. Als ik dit een beetje weet dan kan ik mij de topologie van zo'n centrale goed voorstellen. Vanuit daar kan ik dan veel gerichter in de pratijk leren. Ik heb een opleiding ICT Systeem Beheer gevolgd, dus vanaf dat niveau zoek ik informatie.
websites en forum's zijn ook zeer geschikt. Ik heb al een boel gezocht, maar ik weet niet hoeveel er is.

In ieder geval al bedankt.

D.Frost

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:49

_Arthur

blub

Mischien handig om ook het type centrale te posten waarover je informatie zoekt.

Aangezien er 100den van zijn..

• World Citizen
_Arthur schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 15:26:
Mischien handig om ook het type centrale te posten waarover je informatie zoekt.

Aangezien er 100den van zijn..
KPN
Siemens
Alcatel
Tiptel

[ Voor 83% gewijzigd door World Citizen op 30-09-2006 15:49 ]

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10-2025
Alcatel -> http://www.alcatel.nl/loc...s_productinformatie.jhtml
Siemens -> http://www.hipath.nl/
KPN -> is meestal Alcatel
Tiptel -> www.tiptel.nl

Oftewel, de meeste info vind je in de handleidingen! En die staan meestal op de site van de fabrikant. De enige moeilijke is KPN die zijn producten gerebrand heeft en daarbij vergeten is de handleidingen op hun site te plaatsen (althans ik kan ze niet vinden). Maar een simple google-query geeft algauw het orginele type.

petersmit.eu

• World Citizen
phsmit schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:01:
Alcatel -> http://www.alcatel.nl/loc...s_productinformatie.jhtml
Siemens -> http://www.hipath.nl/
KPN -> is meestal Alcatel
Tiptel -> www.tiptel.nl

Oftewel, de meeste info vind je in de handleidingen! En die staan meestal op de site van de fabrikant. De enige moeilijke is KPN die zijn producten gerebrand heeft en daarbij vergeten is de handleidingen op hun site te plaatsen (althans ik kan ze niet vinden). Maar een simple google-query geeft algauw het orginele type.
Ja dit had ik ook wel gevonden maar ik kan helaas niet in 1.5 dag al die handleidingen lezen. Ik ben meer naar een soort van schoolboek informatie op zoek, die dan de topologie van dit soort centrales beschrijft

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Haha zo lijkt het net alsof je zwaar gebluft hebt over je kennis en nu met je handen in het haar probeert in een weekendje op het niveau te komen wat ze van je verwachten ;-)

• World Citizen
offtopic:
[quote]real-doc schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:55:
Haha zo lijkt het net alsof je zwaar gebluft hebt over je kennis en nu met je handen in het haar probeert in een weekendje op het niveau te komen wat ze van je verwachten ;-)[/quote]
Om het nog mooier te maken.. ik heb net gezegd dat ik er geen verstand van heb. En omdat ik zo eerlijk was in wat ik wel en niet kon, merkte mijn "baas" op dat ik als persoon al genoeg waarde had om te komen.
en dit wou ik in de startpost zetten maar dat vind ik net een tikje te veel gepoch

[ Voor 6% gewijzigd door World Citizen op 01-10-2006 17:16 ]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:44
En de grootste: www.nortel.com

(alleen heb je bij wijze van spreken een koelcel nodig om de PBX zelf te koelen ;))

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Misschien dat je die informatie ook bij je nieuwe collega's kan halen? Zij zullen er ook ooit mee te maken hebben gehad.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Vinnienerd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:18:

(alleen heb je bij wijze van spreken een koelcel nodig om de PBX zelf te koelen ;))
hangt af hoeveel gebruikers je op de telefooncentrale van nortel wilt aansluiten.
Een option 11 geeft echt wel niet veel warmte af, een bcm 50, 200 of 400 al zeker niet ( deze zijn 19 inch rackmodellen.). Een option 51, 61 of 81 daarentegen....

• World Citizen
Borizz schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:31:
Misschien dat je die informatie ook bij je nieuwe collega's kan halen? Zij zullen er ook ooit mee te maken hebben gehad.
Dit snap ik !!!

maar ik vind het prettig om een beetje kennis mee te nemen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het lijkt me dat ze op dat bedrijf ook wel studieboeken hebben?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• World Citizen
OMG!! ik raak moedeloos.....

Ik snap dat ik alles leer op mijn nieuwe baantje! (!!!!!)

maar ik wou gewoon de toplogie een beetje leren want dan kan ik me straks bij mijn nieuwe collega's die mij heel veel uitleggen, alles goed visualiseren.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
Tik eens bij Bruna of een andere winkel eens telecommunicatie in, dan krijg je denk ik ook wel boeken die wel in je vakgebied komen te liggen.

verdwaalde ict'er op elektro!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Je moet gewoon snappen dat er zoveel is en dat installaties natuurlijk best wel specifiek worden aangelegd dus als je nu iets uit je kop gaat stampen dan heb je natuurlijk best kans dat het gewoon voor niks is. Kan je niet eerst gewoon het een dagje aankijken en wat merken e.d. opzoeken en dan gewoon alles op internet erover zoeken...

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:23

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Vinnienerd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:18:

Ben niet helemaal met je eens dat dit de grootste is maar is wel 1 van de grotere.
Ericson een nieuwe hele grote speler is Huawei.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik vind dat er ook weinig newbie-info te vinden is in PBX-land.. De enige info die je vind is meteen weer enorm diep, terwijl je nog niet eens het simpele verschil tussen FXS en FXO weet..

Wat misschien wel leuk is, is om aan de slag te gaan met Asterisk, een open source telefooncentrale. Misschien ga je bij je nieuwe toko wel niet meteen met VoIP aan de slag, maar ik heb gemerkt dat er bij Asterisk wel veel te vinden is, juist omdat er veel newbies (met alle respect, net zoals ik) met Asterisk aan slag gaan..

Misschien kun je zelf een machientje installeren met Asterisk, is een leuke manier om een beginnetje te maken.. En je rolt steeds meer in de terminologie, etc..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• World Citizen
axis schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:37:
Ik vind dat er ook weinig newbie-info te vinden is in PBX-land.. De enige info die je vind is meteen weer enorm diep, terwijl je nog niet eens het simpele verschil tussen FXS en FXO weet..

Wat misschien wel leuk is, is om aan de slag te gaan met Asterisk, een open source telefooncentrale. Misschien ga je bij je nieuwe toko wel niet meteen met VoIP aan de slag, maar ik heb gemerkt dat er bij Asterisk wel veel te vinden is, juist omdat er veel newbies (met alle respect, net zoals ik) met Asterisk aan slag gaan..

Misschien kun je zelf een machientje installeren met Asterisk, is een leuke manier om een beginnetje te maken.. En je rolt steeds meer in de terminologie, etc..
Dank je wel voor het begrijpen van mijn vraag. _/-\o_
[spijkeropzijnkop]
ikweet niet wat FXS en FXO is
[/spijkeropzijnkop]

jij bent dus begonnen met Asterisk. Ik zal het eens proberen en mischien krijg ik dan wat inzicht in het hele gebeuren.
THANKS MATE

• World Citizen
Mischien is het duidelijker als ik zeg dat ik een soort van "netwerk" topologie zoek over Telfooncentrales.

net als bij gewonen netwerken. Denk dan aan:

Je hebt een server. Daar aan hangt een Hub. Vanuit die hub lopen de netwerk kabels naar de pc's. Enz enz

Ik hoor net dat ik ben aangenomen :*) Eerlijkheid duurt het langst......

[ Voor 12% gewijzigd door World Citizen op 03-10-2006 11:13 ]

Pagina: 1