Toon posts:

[Lotus notes] Velden updaten in 2 formulieren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben bezig met Lotus notes designer, en heb nu 2 formulieren.
op het eerste formulier worden er gegevens gevraagd + met een radiobutton aangegeven of iets wel opgelost is of niet(kan je hier ook standaard zeggen dat hij op de radiobutton met nee word gezet?)

Het 2e formulier is een oplosformulier, ik bereik deze via een knop in een view, en vult automatisch de gegevens uit het 1e formulier in.
Maar nu het probleem: nu heb ik dus 2 verschillende formulieren met 2x een opgelost radiobutton.
Hoe kan ik deze 2 waarden hetzelfde zijn, want als ik dan in het 2e formulier aangeef dat hij opgelost is, dan word dat goed opgeslagen(en word in de opgeloste problemen view weergegeven), maar in het eerste formulier word het niet veranderd, en blijft in de view met de onopgeloste dingen staan.

Dus mijn vraag: Is het mogelijk om het betreffende veld in formulier 1 te updaten, zodat hij dan uit de onopgeloste view gaat(hij hoeft dus in principe niet naar de opgeloste view)?

Hoop dat iemand me hier bij kan helpen

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 17:56
Misschien het eerste formulier er in een view even bijzoeken en de waarde aan laten passen? Notes is niet relationeel zoals je waarschijnlijk wel weet, dus OF je moet zelf de agent schrijven om de eerste waarde aan te passen, OF je moet DB2 als backend gaan gebruiken OF je moet redesignen.

Waarom gebruik je eigenlijk twee verschillende documenten? Kan het niet in één document, waarbij je alleen van form wisselt? Of een embedded view gebruiken in een van de twee, nou ja, ga zo maar door.

En de default voor een radiobutton kun je gewoon als default waarde invullen in het veld.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Topicstarter
Jiriki schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 15:14:
Misschien het eerste formulier er in een view even bijzoeken en de waarde aan laten passen? Notes is niet relationeel zoals je waarschijnlijk wel weet, dus OF je moet zelf de agent schrijven om de eerste waarde aan te passen, OF je moet DB2 als backend gaan gebruiken OF je moet redesignen.

Waarom gebruik je eigenlijk twee verschillende documenten? Kan het niet in één document, waarbij je alleen van form wisselt? Of een embedded view gebruiken in een van de twee, nou ja, ga zo maar door.

En de default voor een radiobutton kun je gewoon als default waarde invullen in het veld.
Ben pas 2 weken ermee bezig, dus weet niet wat er allemaal mogelijk is.
Ik weet niet of het in 1 formulier kan, omdat er nog gegevens van de probleemoplosser etc. erbij moeten..maar 1 document, hoe bedoel je dat?

Verwijderd

Je zou een nieuw formulier kunnen maken met de extra velden die je nodig hebt. Je kan in het gemaakte document de waarde van de het verborgen veld "Form" aanpassen naar de naam van het nieuwe formulier. Je behoudt dan 1 document, je moet natuurlijk wel minimaal dezelfde velden hebben, anders zie je bepaalde gegevens niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:36:
Je zou een nieuw formulier kunnen maken met de extra velden die je nodig hebt. Je kan in het gemaakte document de waarde van de het verborgen veld "Form" aanpassen naar de naam van het nieuwe formulier. Je behoudt dan 1 document, je moet natuurlijk wel minimaal dezelfde velden hebben, anders zie je bepaalde gegevens niet meer.
uhm :? ik vat hem even niet.. denk ik

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 17:56
Met alle respect, ik denk niet dat je kennis van programmeren in Lotus Notes voldoende is om hier iets voor te maken.

Notes werkt met documenten, zeg maar een rij in een database. Dan heb je forms, die zorgen voor de weergave, dus zeg maar een query. Verder heb je nog views, dus overzichten, en ga zo maar door.

Niets om je voor de schamen trouwens dat je dat niet weet, het is complexe materie en ik zie zelden goed geschreven applicatie in Notes, zeker de helft van de mensen die zich Notes programmeur of consultant durft te noemen heeft ook zeker niet genoeg kennis.

Misschien kun je meer voorbeelden vinden op www.notes.net of www.redbooks.ibm.com, daar staat behoorlijk wat informatie.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Topicstarter
Jiriki schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:11:
Met alle respect, ik denk niet dat je kennis van programmeren in Lotus Notes voldoende is om hier iets voor te maken.

Notes werkt met documenten, zeg maar een rij in een database. Dan heb je forms, die zorgen voor de weergave, dus zeg maar een query. Verder heb je nog views, dus overzichten, en ga zo maar door.

Niets om je voor de schamen trouwens dat je dat niet weet, het is complexe materie en ik zie zelden goed geschreven applicatie in Notes, zeker de helft van de mensen die zich Notes programmeur of consultant durft te noemen heeft ook zeker niet genoeg kennis.

Misschien kun je meer voorbeelden vinden op www.notes.net of www.redbooks.ibm.com, daar staat behoorlijk wat informatie.
ben ook pas bezig, doe ene ict opleiding, maar zat er mee, en wilde het gewoon in het weekend zonder hulp leren zeg maar :>

Verwijderd

Topicstarter
maar dan andere vraag: hebben jullie goed tip voor boekje om te kopen..altijd handiger :)
Pagina: 1