Artifacts

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 14:33
Mijn broer heeft een probleem met zijn AGP Geforce 6800GT kaart, hij krijgt willekeurig artifacts (lijkt op geheugen?). Soms in het bios, maar ook wel eens pas na 20 min. werken (met 3d-applicaties). GoT heb ik al uren afgespeurd en mijn eigen ervaring er op losgelaten, maar ik kan er maar niet bij wat nou het achterliggende probleem is en waarom dit sporadisch voorkomt.

Wat we al geprobeerd hebben:
  • Temperaturen gecheckt (57/52 voor vid. kaart)
  • PC opengemaakt, alle fans aangezet op volle snelheid, gecontroleerd of fan van vid. kaart draaide en de molex connector gecheckt
  • Kaart eruit en erin gedaan
Eigenlijk zouden we even een andere videokaart moeten proberen, maar die heeft hij niet zo bijdehand.

Weet iemand waarom het zo sporadisch optreedt, dit probleem? En denk je dat het kopen van een andere videokaart het probleem zal oplossen?
Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/40p78lw.jpg

Overige specs:
S754 A64
2x 512 mb DDR PC3200
160 Gb Sata
Nforce mainboard

EDIT: Betere titel was van pas gekomen, excuses ...

[ Voor 4% gewijzigd door kikibu op 30-09-2006 15:01 ]

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Is de kaart ooit overckocked geweest? Al andere drivers geprobeerd? Hoe oud is de kaart?

Kan eventueel nog garantiewerk worden ;)

Verwijderd

1 klein vraagje dat ik volgens mij niet in de TS terug kan vinden...

Heb je (of heeft je broer) de kaart overgeclocked?
Zo ja: terugclocken :)
Zo nee: kijken of underclocken helpt, zo ja, heb je nog garatie? claimen ;)

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Misschien een idee om het geheugen te onderklokken en kijken of het dan nog steeds zo blijft.
Je kan Rivatuner gebruiken bv.

• kikibu
Bedankt voor de replies.

De eerste keer dat ik de post getypt had, liep m'n browser mis en moest ik het opnieuw typen, dus dat overklokgedeelte ben ik vergeten. :)

De kaart is tweedehands (net zoals het systeem), de vorige eigenaar was een tweaker dus heeft 'm waarschijnlijk wel overgeklokt, maar niet extreem. De kaart heeft 't tot voor kort nog goed gedaan.

UPDATE
Broer heeft net weer gebeld. Tot een aantal uur geleden kwamen de artifacts steeds eerder en liep de pc steeds eerder vast. Toen heeft hij de pc even uit laten staan. Uur geleden weer aangedaan en tot nu toe weer helemaal geen artifacts gezien. Hij heeft eerst een half uur trackmania gespeeld en daarna 3dsmax't. Ik vind het steeds vager worden. In dit uur heeft hij ook maar even de meegeleverde drivers van de cd geïnstalleerd.

Dit lijkt weer op een warmteprobleem, maar raar dat hij na een half uur gamen nog steeds geen artifacts ziet. Ik heb hem gezegd als het weer gebeurt, klok de vid. kaart zijn geheugen is onder.

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 07:35

Steffy

Ayreonaut

Wasted Memory als ik het zo zie. Ik had met mijn radeon 9700 pro ook een dergelijk probleem, toen het zich na het gamen ook tijdens windows begon te tonen wist ik hoe laat het was, tevens ging het steeds verder bergafwaards met de kaart dat op het laatste bij het opstarten het ding al vreemde kleuren gaf :P Ik denk dat als het een warmte probleem is de kaart al bezig is af te sterven, je kunt het proberen door het ding beter te koelen, terugclocken maar als na een half uur gamen het ding niks doet is het dus misschien wel geen warmte probleem maar het kaartje is al terminaal, het is een kwestie van tijd.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn X800xt, soms kan ik wel 3 dagen spelen en dan is er niks aan de hand en soms is krijg ik al artifacts na 5 sec.
Ook in windows artifacts precies zoals jij hebt.

Alles gecheckt maar ik vrees het gewone een nieuwe kaart wordt.

• kikibu
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 14:16:
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn X800xt, soms kan ik wel 3 dagen spelen en dan is er niks aan de hand en soms is krijg ik al artifacts na 5 sec.
Ook in windows artifacts precies zoals jij hebt.

Alles gecheckt maar ik vrees het gewone een nieuwe kaart wordt.
Dit is dus het vage deel van het probleem en ik kan maar niet begrijpen waar deze 'willekeur' vandaan komt, want hardware verandert niet zomaar en werkt ook niet in willekeur.

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 07:35

Steffy

Ayreonaut

kikibu schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:16:
[...]

Dit is dus het vage deel van het probleem en ik kan maar niet begrijpen waar deze 'willekeur' vandaan komt, want hardware verandert niet zomaar en werkt ook niet in willekeur.
Als de temps kloppen, zeker ook ff voelen met de hand of het blokje op de GPU niet te warm wordt en het probleem is willekeurig dan is het dus geen warmte probleem. Drivers willen heel soms ook wel eens voor problemen zorgen maar als verschillende drivers het zelfde probleem geven dan ben ik bang dat het dus gewoon een kaartje is dat bezig is met overlijden. Het is jammer natuurlijk maar het is niet anders.
Pagina: 1