Beste mede tweakers,
Ik heb op mijn pc (Windows XP) een ftp server draaien.
Eerst via IIS, maar heb er dat af gehaald ivm de beveiliging.
Heb nu een ftp server opgezet met het programma FileZilla.
Omdat je daar de rechten van de gebruikers makkelijker in kan stellen e.d.
Maargoed, ik wil die ftp dus beveiligen met ssl.
Dus ik heb rondgekeken op internet en het een en ander gevonden.
Je hebt een certificaat nodig dat je op je pc opslaat en elke keer als iemand dus inlogt haalt hij dat certificaat op en beveilgd daarmee de connectie.
Nou is er de mogelijkheid in FileZilla om een certificaat aan te maken, alleen als ik dat doe werkt het niet omdat als ik dat certificaat vervolgens wil installeren op mijn pc hij zegt, dit certificaat is niet juist voor beveiliging.
Mijn vraag is dus: Hoe maak je een fatsoenlijk certificaat aan
En nee niet kopen o.i.d wil hem alleen voor prive.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, ben al best lang op zoek hoe dit moet, heb zelf gezocht dus hoop op goede reacties
Ik heb op mijn pc (Windows XP) een ftp server draaien.
Eerst via IIS, maar heb er dat af gehaald ivm de beveiliging.
Heb nu een ftp server opgezet met het programma FileZilla.
Omdat je daar de rechten van de gebruikers makkelijker in kan stellen e.d.
Maargoed, ik wil die ftp dus beveiligen met ssl.
Dus ik heb rondgekeken op internet en het een en ander gevonden.
Je hebt een certificaat nodig dat je op je pc opslaat en elke keer als iemand dus inlogt haalt hij dat certificaat op en beveilgd daarmee de connectie.
Nou is er de mogelijkheid in FileZilla om een certificaat aan te maken, alleen als ik dat doe werkt het niet omdat als ik dat certificaat vervolgens wil installeren op mijn pc hij zegt, dit certificaat is niet juist voor beveiliging.
Mijn vraag is dus: Hoe maak je een fatsoenlijk certificaat aan
En nee niet kopen o.i.d wil hem alleen voor prive.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, ben al best lang op zoek hoe dit moet, heb zelf gezocht dus hoop op goede reacties