Toon posts:

[ORACLE SQL] laad data vanuit textfile in CLOB object

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het probleem op dit moment.... ik heb een aantal manuals er op na geslagen en op het internet gezocht maar geen goed antwoord kunnen vinden....

Ik heb een table met daarin een clob column, ik heb lokaal een aantal groote text files staan, nu wil ik een SQL statement schrijven welke een van de files kan lezen en deze samen met nog wat andere gegevens voor andere columns zoals een ID en een datum.

Het probleem zit dat ik geen goed antwoord kan krijgen in hoe ik de files de database in kan krijgen op een goede manier... iemand een goed idee of een link naar een eventueel voorbeeld/manual wat ik nog niet heb gevonden wat over dit onderwerp gaat?

Thanks already.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Native SQL kan (bij mijn weten) niet zomaar een bestand lezen.
Gebruik je PHP/ASP/Java/Whatever om de database te benaderen? En zo ja, welke?
En kijk anders hier eens.

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 30-09-2006 14:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-02 22:38

ripexx

bibs

Volgens mij ben je redelijk gebonden aan sqlldr

Voorbeeld:
import.cmd
set oracle_sid=DB01
sqlldr userid=user/pass SKIP=1 CONTROL=control.CTL LOG=logfile.LOG BAD=bad.BAD DATA='brondbestand.txt'

control.CTL
code:
1
2
3
4
5
6
Load Data
TRUNCATE
INTO TABLE MyTable
(
myfield char
)

Je zal vast meer opties vinden op het internet. Iig zo voeren wij voornamelijk imports uit op Oracle waarna we de tabel gewoon via SP na lopen.

buit is binnen sukkel

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

JaQ

kijk eens naar een external table...

(oftewel: create directory etc. etc.)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me