Keuze tussen 2 tweedehands laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 693 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Ik ben op zoek naar laptop en aangezien ik al een goede desktop pc heb, wil ik een budget laptop. ik zit sterk te twijfelen om een 2e hands laptop en heb de keuze uit deze twee modellen;

Via de collega van mijn broer kan ik de volgende laptop voor € 500 kopen;

Asus l3800C (2/ 3 jaar oud)
Pentium 4 mobile 1.8 gig
1 gig geheugen
40 gig HD
CD RW/ DVD lezer
Ati radeon m7 (32mb) (incl tv-out e.d.)
floppy drive
incl tas, legale engelse WIN XP home en alle drivers.
Accu gaat nog ongeveer een uur en 10 minuten mee.

De andere keus is een laptop van mijn broer, welke een Acer Travelmate 529 TX is. Deze kost mij 200 of 250 euro (moet ik nog even over onderhandelen). Aangezien de accu nog maar 10 minuten meegaat, wil ik hier een nieuwe accu voor kopen. Deze gaat mij 129 euro gaat kosten. Daarmee komt deze laptop op 380 euro uit in het slechtste geval.
p3, 800 MHz
328 mb geheugen
20 gig hd
Cd speler & floppy drive
Accu gaat nog 10 minuten mee (de oude).

Nu heb ik al van alles over de Asus kunnen lezen. Mijn vraag is echter of het een goede prijs is. Ik wil met mijn laptop gewoon lekker in de tuin kunnen werken aan school (office werk dus) en als het kan draadloos internetten. Het draadloos internet heb ik tot nu toe op de Acer nog niet voor me kaar gekregen, zie ook hier
. De vraag is dus of dit ooit nog gaat lukken. Ook weet ik niet hoelang de accu zal mee gaan op de Acer, aangezien dit een p3 is. Zal deze het wel 2 uur volhouden met een nieuwe accu?

Games speel ik af en toe, maar dat is meer een leuke bijkomstigheid. Daaraan moet je meer denken aan Counter-strike, Red Alert 2 e.d. Op de Acer lukt dit wel, maar nog niet van harte. Mocht ik nou 256 mb bij de Acer erin stoppen, zou dit dan een stuk sneller werken? Aangezien er dan een ander reepje uit zal moeten, kom ik dan op 512 mb uit in totaal.

Ik ben bang dat de Asus zijn accu het binnen een half jaar begeeft (in de zin van dat deze nog maar een half uurtje meegaat). Ook vind ik 500 euro een hoop geld, voor 100 euro meer heb ik een nieuwe laptop incl. garantie. Anderzijds zou ik wellicht met een nieuwe accu in de Acer en met 256 mb erbij nog net een beetje kunnen gamen, maar prima voor school aan de bak. Dat ik dan geen draadloos internet kan gebruiken moet ik maar voor lief nemen. Scheelt ook weer een hoop geld. ;) .

Hopelijk kunnen jullie mij eens op weg helpen bij mijn keuze. Ik heb het idee dat de Asus overdone is voor mijn doen. Het is een beetje dubbelzinnig. Ik kan er CS op spelen en Red alert 2, maar weer geen Swat 4 oid. CS en Red alert 2 kan ik ook op de Acer spelen, maar wel alles op het laagst en dan nog is het niet super. Het prijskaartje verschil echter wel erg!

Ik vind eigenlijk 650 euro wat een nieuwe laptop al gauw kost zonde van het geld. Dat is het mij nou ook weer niet waard. 600 euro is echt verweg mijn max.

Overigens heb ik beide laptops dit weekend in bezit. Ik kan dus alle mogelijk programma's draaien om ze te testen. Alhoewel ik eerder denk dat als die van mijn broer kapot gaat er nog over te praten is dan bij die van zijn collega. Dan is het gewoon dikke pech. (wellicht bij mijn broer ook maar toch ;) )

Edit; ik wilde nog even zeggen dat voor mij het niks uitmaakt of de XP erbij zit of niet. Dus of jullie deze in de prijs even buiten beschouwing willen laten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Waypoint op 30-09-2006 14:10 ]

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:45
de meeste laptops van asus hebben een accu-repair tooltje in de bios zitten. Hiermee wordt de accu volledig ontladen, de batterij gereset en weer volledig geladen. Ik zou kijken of dit in die laptop van je broer ook het geval is.

edit:
Asus also has a Battery Recalibration tool in the BIOS, hit F2 and go into the bios when you start it, and go into Power -> Start Battery Recalibration.

edit2: zie net dat de laptop van je broer geen asus is :T helaas gaat dan het feest niet door :'(

[ Voor 37% gewijzigd door denyos op 30-09-2006 13:45 ]

Strava

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
denyos schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:41:
de meeste laptops van asus hebben een accu-repair tooltje in de bios zitten. Hiermee wordt de accu volledig ontladen, de batterij gereset en weer volledig geladen. Ik zou kijken of dit in die laptop van je broer ook het geval is.

edit:
Asus also has a Battery Recalibration tool in the BIOS, hit F2 and go into the bios when you start it, and go into Power -> Start Battery Recalibration.
I know, maar die van mijn broer is dus een Acer. Die van de collega van mijn broer is een Asus. Aangezien deze systeembeheerder is en net alles er opnieuw opheeft gezet (kale XP), zou hij dit wel hebben gedaan. :)

Verwijderd

Met die ACER extra geheugen aanschaffen daar gaat CS echt niet beter van lopen. Die ASUS vind ik ook nog veel te duur en is eigenlijk al een oud model. Ik denk dat je er verstandiger aan doet om wat meer erbij te sparen en dan een nieuw model aanschaft, ook vanwege het feit dat je niet weet hoe goed/slecht die laptop's behandlet zijn. Als je een laptop 2de hands neemt is het zuur als die wel nog maar een paar maanden werkt. Zeker op het gebied van laptops geldt, goedkoop is duurkoop, uit diversen testen is al gebleken dat laptop's voor verbetering vatbaar zijn, en dan doel ik meer op de gebruikte hardware intern, aangezien de laptop kwalitatief nog steeds niet mee kan komen met een desktop.

Succes met je keuze :)

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:49:
Met die ACER extra geheugen aanschaffen daar gaat CS echt niet beter van lopen. Die ASUS vind ik ook nog veel te duur en is eigenlijk al een oud model. Ik denk dat je er verstandiger aan doet om wat meer erbij te sparen en dan een nieuw model aanschaft, ook vanwege het feit dat je niet weet hoe goed/slecht die laptop's behandlet zijn. Als je een laptop 2de hands neemt is het zuur als die wel nog maar een paar maanden werkt. Zeker op het gebied van laptops geldt, goedkoop is duurkoop, uit diversen testen is al gebleken dat laptop's voor verbetering vatbaar zijn, en dan doel ik meer op de gebruikte hardware intern, aangezien de laptop kwalitatief nog steeds niet mee kan komen met een desktop.

Succes met je keuze :)
Mijn broer is zuinig op zijn spullen dat weet ik wel. Maarja het blijft elektronische apparatuur van een paar jaar oud hè. Dus of het risico te doen is.. Anyway bedankt voor je antwoord, ik ben benieuwt naar andere mensen hun mening :) !

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Het gaat er meer om dat het zijn geld niet meer waard is , kijk hier maar eens voor de grap (ja het is een dell), maar dat is dus nieuw voor hetzelfde geld. Je zou dus wel gek zijn om een notebook van 3 jaar oud te kopen voor dezelfde prijs.

Houd verder gewoon je eisen in de gaten. Stel daar een budget bij op en kijk dan wat het meest handig voor jou is; nieuw of tweedehands.

[ Voor 37% gewijzigd door Herby op 30-09-2006 14:35 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Herby schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 14:30:
Het gaat er meer om dat het zijn geld niet meer waard is , kijk hier maar eens voor de grap (ja het is een dell), maar dat is dus nieuw voor hetzelfde geld. Je zou dus wel gek zijn om een notebook van 3 jaar oud te kopen voor dezelfde prijs.

Houd verder gewoon je eisen in de gaten. Stel daar een budget bij op en kijk dan wat het meest handig voor jou is; nieuw of tweedehands.
Wellicht ligt het aan mij, maar als ik naar die Dell kijk dan zie ik dat dat een Celeron is. Deze schijnen veel korter mee te gaan dn een pentium mobile toch? Verder heeft de 2e hands Asus twee keer zoveel geheugen en een 3d kaart erin. Wellicht is het de meerprijs ook niet waard hoor, maar dit vroeg ik mij gewoon af.

De Dell heeft ook geen Li-on accu en zover ik heb begrepen maakt dat ook nogal veel uit?

Thnx voor de respons tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:03

mr_petit

opperprutser

De info op de dell site is nogal dubieus, maar volgens mij heeft ie wel een li-ion battery. Het maakt overigens niet zoveel uit; waar het om gaat is het vermogen (voor de dell 29whr) wat wel weinig is. Dat een celeron minder lang meegaat dan een pentium mobile klopt ook niet; het is een generaliseerde opmerking (er zijn gevallen dat het waar is, er zijn gevallen dat het niet waar is; soieso zijn 'pentium mobile' en 'celeron' niets zeggende termen zonder typenummer. Het is het zelfde als zeggen dat een bmw sneller is dan een mercedes).
Feit is wel dat die Dell qua cpu veel sneller is dan de 2 gebruikte laptops, en dat geld imo ook voor de grafische kaart (die is in de Dell om te huilen, maar de prestaties van bijv een m7 zijn om te janken ;) ).
Zelf vind ik beide gebruikte opties veel te duur (zoals de meeste gebruikte laptops), en zou voor rond de 600 euro een nieuwe laptop kopen (met garantie!) met hedendaagse technologie (zoals een dvd brandertje, ingebouwde wifi enz).

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
mr_petit schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 02:01:
De info op de dell site is nogal dubieus, maar volgens mij heeft ie wel een li-ion battery. Het maakt overigens niet zoveel uit; waar het om gaat is het vermogen (voor de dell 29whr) wat wel weinig is.
Er staat bij dat de 29whr een NiMh is en voor 24 euro meer heb je een 6 Cell 56Whr Batterij die Li-on is. Enig idee wat ik van de accu duur kan verwachten? Twee uur typen moet toch wel lukken dan toch?
Dat een celeron minder lang meegaat dan een pentium mobile klopt ook niet; het is een generaliseerde opmerking (er zijn gevallen dat het waar is, er zijn gevallen dat het niet waar is; soieso zijn 'pentium mobile' en 'celeron' niets zeggende termen zonder typenummer. Het is het zelfde als zeggen dat een bmw sneller is dan een mercedes).
Feit is wel dat die Dell qua cpu veel sneller is dan de 2 gebruikte laptops, en dat geld imo ook voor de grafische kaart (die is in de Dell om te huilen, maar de prestaties van bijv een m7 zijn om te janken ;) ).
De grafische kaart van de Dell is dus beter als ik het goed begrijp? Ik dacht dat de m7 veel beter was? Mocht dat niet zo zijn, dat valt meteen een (in mijn ogen) groot voordeel van de tweedehands laptop af.
Zelf vind ik beide gebruikte opties veel te duur (zoals de meeste gebruikte laptops), en zou voor rond de 600 euro een nieuwe laptop kopen (met garantie!) met hedendaagse technologie (zoals een dvd brandertje, ingebouwde wifi enz).
Okee duidelijk. Nu kom ik op het volgende; waar vind je voor +- € 560 een laptop met dezelfde specs als de Dell? Want je bent overal meer kwijt. Dan heb ik de 50 euro korting meegerekend en het geheugen wordt dus verdubbeld en ik heb de 6 cells batterij gekocht. Verzendkosten zijn meegerekend en de garantie is dan 'gedowngrade' (of dat verstandig is, is een tweede maarja)

Je bent toch minstens € 650 kwijt voor een beetje bekende laptop ? ALs ik tenminste kijk bij Mycom/ Norrod etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Laatst online: 27-02 23:46
De Acer Aspire 3628AWXMi kost nieuw iets onder de 600e en heeft:
- Intel Pentium M processor 1,7 GHZ - 400MHz FSB , 2MB L2 cache.
- 14.1" WXGA wide TFT LCD
- 512 MB DDR2(Support Dual channel).

Best aardig toch?

[ Voor 0% gewijzigd door SH4D3H op 01-10-2006 11:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3800c en buiten werken.

Vergeet het maar had die laptop ook 2 jaar ook 2de hands gekocht en het beeld
is echt om the huilen als je buiten zit. Echt donker je kan helemaal niks zien. Zelf
bij films kijken binnen moest je er voor zorgen dat het een beetje donker was anders
zag je nog niks. Ik vond die laptop zowiezo niet echt geweldig... geluid is echt om te
huilen met een dvd erin kan je amper iets horen. Accu van die laptop is duur geloof 130
euro of zo toen ik het een jaar geleden opzocht. Het is niet allemaal slecht toch de bouw
is wel goed.. laatst nog helemaal opengemaakt waren wel iets van 80 schroeven of zo voor
dat je erin zat..

De p4 die erin zit is echt een stroomvreter en voor zo ver ik gezien heb kan die zichzelf niet
terugklokken en de hdd die heb ik nu voor me is een ibm travelstar met 4200 rpm, geheugen was
infineon dat is wel weer goed. Maar 500 euro voor die laptop zal ik er nooit voor over hebben je praat over iets dat ong 4 tot 5 jaar oud is.

Heb hem later maar aan mijn zusje gegeven en die heeft hem laten vallen toen ze sliep en toen
was ac pin op moederbord afgebroken vond zowiezo dat ie niet echt goed vast zat, oh ja en dat ding
wordt echt heel heet.

Heb later maar een toshiba satellite m70 350 gekocht voor 600 euro dat is 100 euro meer dan je voor
die asus betaaldt en hij was nieuw met goede proc erin accu gaat 4 uur mee en 512 mb geheugen w-lan had daar een stuk meer plezier van maar nu staat ie weer bij mijn zusje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 18:11

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

mr_petit schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 02:01:
De info op de dell site is nogal dubieus, maar volgens mij heeft ie wel een li-ion battery. Het maakt overigens niet zoveel uit; waar het om gaat is het vermogen (voor de dell 29whr) wat wel weinig is. Dat een celeron minder lang meegaat dan een pentium mobile klopt ook niet; het is een generaliseerde opmerking (er zijn gevallen dat het waar is, er zijn gevallen dat het niet waar is; soieso zijn 'pentium mobile' en 'celeron' niets zeggende termen zonder typenummer. Het is het zelfde als zeggen dat een bmw sneller is dan een mercedes).
Je moet de jongen wel juiste info meegeven he :)

Een Celeron zal idd net zo lang meegaan als een P4 in een laptop, maar tegenover de Centrino legt hij het wel degelijk af. Het verschil tussen de Celeron Mobile en de Pentium Mobile (Centrino) is dat de Celeron Mobile geen speedstep heeft. Hij draait dus altijd op volle toeren, ook al je niks doet. Dat verbruikt dus in veel gevallen meer stroom dan nodig.

- edit - Check eens de mediamarkt, of andere winkels, ze hebben vaak wel wat leuks staan. Je kunt af en toe nieuwe laptops krijgen met garantie voor 500 euro, idd ook bij Dell. Jammer voor je broer & collega maar het is jouw geld ;)

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-10-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals Bartoas al zegt: 500 euro voor die laptop is VEEL te veel. Er zit nog geeneens een centrino processor (pentium M) in. En zelfs dan zou 500 euro teveel zijn.
Ook die laptop met een pentium 3 processor voor 200-250 is veel te duur, omdat je er dus nog een goede batterij bij moet kopen.
Als ik jou was, zou ik toch nog even verder kijken. Deze 2 laptops zijn echt veel te duur en je wordt echt gewoon afgezet als je 1 van de 2 zou kopen. Zoals iemand anders ook al zei: voor onder de 600 euro heb je al een spiksplinternieuwe laptop met 1 jaar garantie. Als je toch voor minder wilt gaat, dan moet je gewoon op tweakers V&A kijken of anders op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Jongens, bedankt_/-\o_ ! Ik ga dus niet 1 van deze laptops kopen. Overigens is het van mjin broer meer een richtprijs hoor, het is niet zo dat deze prijs al helemaal vast staat. Die van zijn collega wel, maar die ging ik dus mooi niet overkopen! ;)
SH4D3H schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:00:
[...]

De Acer Aspire 3628AWXMi kost nieuw iets onder de 600e en heeft:
- Intel Pentium M processor 1,7 GHZ - 400MHz FSB , 2MB L2 cache.
- 14.1" WXGA wide TFT LCD
- 512 MB DDR2(Support Dual channel).

Best aardig toch?
En waar kan ik die vinden? Met google en de PW vind ik niks? :?

Bartosa bedankt voor je verhaal. Duidelijk dus waarom deze het ook niet wordt. Die toshiba satellite m70 350 staat in de PW voor dik 700+ euro dus da's jammer.

Mediamarkt was ik al geweest, maar wellicht moet ik nog even wachten. De goedkoopste die ik tot op heden zag was nog dik 690 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waypoint schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:34:
Jongens, bedankt_/-\o_ ! Ik ga dus niet 1 van deze laptops kopen. Overigens is het van mjin broer meer een richtprijs hoor, het is niet zo dat deze prijs al helemaal vast staat. Die van zijn collega wel, maar die ging ik dus mooi niet overkopen! ;)

[...]

En waar kan ik die vinden? Met google en de PW vind ik niks? :?

Bartosa bedankt voor je verhaal. Duidelijk dus waarom deze het ook niet wordt. Die toshiba satellite m70 350 staat in de PW voor dik 700+ euro dus da's jammer.

Mediamarkt was ik al geweest, maar wellicht moet ik nog even wachten. De goedkoopste die ik tot op heden zag was nog dik 690 euro.
De mediamarkt staat alom bekend om zijn dure prijzen mbt. hardware en complete systemen. Daar moet je ook helemaal niet zijn. 500 euro voor een laptop is gewoon te weinig voor hetgeen waar je hem voor wil gaan gebruiken. Een goeie 2dehands laptop is schaars, meestal gaan die dingen binnen familie en kennissen van hand tot hand, betrouwbaarder, minder gezeur. Blijft lastig. Heb zelf veel verhalen gehoord over E-Bay waar laptops werden aangeboden maar kwamen toch vaak met gebreken aan bij de koper. Of een nieuw een goedkope aanschaffen en je eis voor te gamen laten vallen, of doorsparen voor een kwalitaief hogere spec. lappie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:03

mr_petit

opperprutser

HTT-Thalan schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:11:
[...]

Je moet de jongen wel juiste info meegeven he :)
de juiste info kan hij wel uit de faq/google/balusc server vinden.
Een Celeron zal idd net zo lang meegaan als een P4 in een laptop
Ook jij gaat hier de fout in: ik heb hier 'een celeron' met een tdp van 5w liggen en 'een P4' met een tdp van 115W liggen (en een Pentium Mobile != Centrino)
Er bestaan idd geen Celerons met speedstep
Waypoint schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 10:47:
[...]

Er staat bij dat de 29whr een NiMh is en voor 24 euro meer heb je een 6 Cell 56Whr Batterij die Li-on is. Enig idee wat ik van de accu duur kan verwachten? Twee uur typen moet toch wel lukken dan toch?
Dat is niet wat er staat; er staat:
Hoofdbatterij:
Batterij (4 cellen, NiMH)
Type: "Smart" Lithium-ion-batterij met 4 cellen (29 W/h)
Afmetingen
Hoogte: 24 mm
Diepte: 54 mm
Breedte: 250 mm
Gewicht: 0,24 kg

je kan dus bellen of het een "Batterij (4 cellen, NiMH)" betreft, of een "Type: "Smart" Lithium-ion-batterij met 4 cellen (29 W/h)", want beide kan niet.
Ik denk dat je met de 4 cellen variant geen 2 uur typen haalt; ik denk maximaal een uurtje als wifi aanstaat (internetten in de tuin dus)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Okee het is inmiddels duidelijk dat ik niet 1 van de 2 tweedehandse laptops ga kopen :)

Nu kwam ik erachter dat mijn abo van mijn mobiel deze maand afloopt. Nu liep ik te struinen naar een leuke aanbieding op internet en ik kwam het volgende tegen: Orange € 25. 2 jaar abo; (allemaal)

GSM Easy
€ 186.00 bijbetaling.

Acer TM 2492WLCI
Intel Celeron 1.6GHz
512MB RAM
60GB Hard Drive
Combo Drive
Wireless LAN
Modem
LAN
Type II PC Card Slot
5-in-1 card reader
4XUSB 2.0 Ports
External VGA Port
S-Video Out
Windows XP Pro
1 year carry in warranty

Of Gsm Shop
Zelfde Orange abo. 80 euro bijbetalen en nokia 1600

IBM R51e Notebook:
Intel Celeron M 370 1.50 Ghz
15" inch XGA TFT screen
256MB 533Mhz geheugen
40GB Harddisk
Integrated Radeon X200 based graphics ddr2
48x DVDcombi
56K V.92 modem
Ingebouwde speakers
Windows XP Home Edition SP2
2.8 Kg
Max. 3 uur op batterij

Mobieletelefoons.nl
Zelfde Orange abo. 159euro bijbetalen en nokia 1600

Toshiba
· Intel® Celeron® M processor 380A (1,6 Ghz)
· Front Side Bus : 400 MHz
· 2nd level cache : 1 MB
· Operating system: Microsoft® Windows® XP Home Edition
· 256 MB geheugen (uit te breiden tot 2048 MB)
· type geheugen: DDR2 RAM (533 MHz)
· 40 GB harde schijf (S.M.A.R.T.)
· CD-RW/DVD-ROM drive
· maximale snelheden lezen: 24x CD-ROM, 8x DVD-ROM
· maximale snelheden schrijven: 24x CD-R, 4x CD-RW, 10x HS CD-RW, 24x US CD-RW
· 14,1" WXGA TFT beeldscherm
· 16,7 miljoen kleurenscherm
· interne resolutie: 1280 x 800
· ATI Radeon® Xpress 200M grafische kaart
· Maximale refresh rate: 100 Hz
· Maximale resulotie met videokaart: 2048 x 1536
· Ingebouwde Toshiba Bass Enhanced Sound System speakers (24 bit Stereo)
· 85-toetsen keayboard met 2 Windows™ toetsen
· Touch pad
· Autosensing AC adapter (100/240 V) voor wereldwijd gebruik
· Gewicht: 2,74 kg
· Afmetingen: 262 x 358 x 37 mm (breedte x diepte x dikte)

Communicatie
· WLAN 802.11 b/g draadloos netwerk
· WiFi
· 10/100 Base-TX netwerk-kaart
· Intern V.92 modem (56.6 Kbps data, 14.4 Kbps fax)

Castle-e
Weer zelfde orange abo. 100 euro bijbetalen.

Specificatielijst Dell Inspiron 1300
- Intel Celeron M Processor 370 (1.60GHz, 1MB L2 Cache, 400MHz FSB;
- Legitieme Windows XP Home Edition;
- 512MB geheugen;
- 40GB Harde schijf;
- 15,4" WXGA scherm (39cm);
- 64MB Grafische kaart;
- Geïntegreerde 24x CD-RW/8x DVD combo;
- Wireless LAN kaart.
- Inclusief Windows XP home edition

Bij de Dell zit die pick-up and return garantie van 90 dagen. Nu heb ik gelezen dat ze daarbuiten wel eens moeilijk kunnen doen, ondanks de 2 jaar wettelijke garantie. Bij de Acer staat duidelijk dat je er 1 jaar garantie bij hebt en bij de rest staat er niks vermeld. Ik kan overigens een telefoon wel gebruiken, maar super nodig is het ook niet. En ik hoef ook niet perse bij Orange, zit nu bij Vodafone, maar deze heeft geen leuke aanbiedingen.

De schijfruimte boeit mij niet zolang deze >20 gig. Mijn gevoel zegt dat ik voor de Acer of de Dell moet gaan en qua prijs de Dell. Doen of niet :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
http://cgi.benl.ebay.be/L...16972QQrdZ1QQcmdZViewItem

Is dit geen goede keuze? Ik heb deze ook gekocht(ja bij dezelfde verkoper, hij heeft er blijkbaar een heleboel) pentium 3 866 mhz,12.1 inch scherm, 384 MB ram, 30 gigabyte HD(hdtune 20 MB/sec), inclusief batterij, wifi aanwezig!!(ik wist het niet eens toen ik de laptop kocht, vond het al jammer, ben er enorm blij mee nu) DVD-rom speler, diskettestation... Das dus een stuk beter als de acer die jij nam en de batterij gaat bij mij nog makkelijk 1.5-2 uur mee als ik word doe. Maar batterij gebruik ik niet echt.

394 euro inclusief verzendkosten, mss kun je hem ophalen en er nog 25 afdoen. Ik ben zeer tevreden over deze laptop waarmee ik perfect kan tekstverwerken, internetten, msnen, muziek luisteren, counterstrike 1.6...onder windows xp. De laptop is verder geruisloos(behalve als je aan het gamen bent, dan gaat de ventilator sneller draaien)

De dvd-romspeler en diskettestation kun je er trouwens afhalen zodat de laptop zeer dun wordt. Voor het naar school gaan is het ook zeer makkelijk: een 12.1 inch scherm is lekker mobiel.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Gewoon doen. Dat of een andere laptop voor 600 euro kopen. Persoonlijk zie ik niet de reden waarom je zoveel twijfeld. Je selectiecriteria in het begin waren klein en een simpele laptop was gewenst.
De specs schelen niet veel. Ik denk dat alles op jouw persoonlijke wensen nu uitkomen.

Dat of:
http://tweakers.net/price...rijs&orderSort=asc&page=3

Persoonlijk zou ik gaan voor een laptop met video out (kan je deze aan je TV hangen voor films. Altijd leuk thuis of voor bij vrienden) en 512 Mb mem. Acer dus in mijn geval. Dell heeft bij mijn weten geen S-video out.

[ Voor 3% gewijzigd door Nimrod|IA op 07-10-2006 16:55 ]

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Over welke heb je het dan eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Nee dit lijkt mij niks. I.c.m. het abo ben ik 420 euro kwijt voor die dell laptop en die is veel sneller en nieuw. Hierbij heb ik vergeleken met wat ik anders als sim-only had moeten betalen + de nieuwe dell laptop. Scheelt nogal wat ;)
Nimrod|IA schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 16:54:
Gewoon doen. Dat of een andere laptop voor 600 euro kopen. Persoonlijk zie ik niet de reden waarom je zoveel twijfeld. Je selectiecriteria in het begin waren klein en een simpele laptop was gewenst.
De specs schelen niet veel. Ik denk dat alles op jouw persoonlijke wensen nu uitkomen.

Dat of:
http://tweakers.net/price...rijs&orderSort=asc&page=3

Persoonlijk zou ik gaan voor een laptop met video out (kan je deze aan je TV hangen voor films. Altijd leuk thuis of voor bij vrienden) en 512 Mb mem. Acer dus in mijn geval. Dell heeft bij mijn weten geen S-video out.
De s-video out boeit mij eigenlijk weinig tot niks. Zal de accu duur van deze twee machines niks verschillen? Scheelt wel een dikke 86 euro. De hardeschijf boeit mij ook niks eigenlijk, maar ik zie wel dat de Toshiba er een 3d kaartje ingebouwd heeft, maar volgens mij maakt dat niet zoveel uit i.v.m. de Dell?
skelleniels schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 17:23:
[...]

Over welke heb je het dan eigenlijk...
Het is de ATI Radeon® Xpress 200M grafische kaart..

Als ik het goed begrijp, bedoelt hij de Dell. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skelleniels schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 16:40:
http://cgi.benl.ebay.be/L...16972QQrdZ1QQcmdZViewItem

Is dit geen goede keuze? Ik heb deze ook gekocht(ja bij dezelfde verkoper, hij heeft er blijkbaar een heleboel) pentium 3 866 mhz,12.1 inch scherm, 384 MB ram, 30 gigabyte HD(hdtune 20 MB/sec), inclusief batterij, wifi aanwezig!!(ik wist het niet eens toen ik de laptop kocht, vond het al jammer, ben er enorm blij mee nu) DVD-rom speler, diskettestation... Das dus een stuk beter als de acer die jij nam en de batterij gaat bij mij nog makkelijk 1.5-2 uur mee als ik word doe. Maar batterij gebruik ik niet echt.

394 euro inclusief verzendkosten, mss kun je hem ophalen en er nog 25 afdoen. Ik ben zeer tevreden over deze laptop waarmee ik perfect kan tekstverwerken, internetten, msnen, muziek luisteren, counterstrike 1.6...onder windows xp. De laptop is verder geruisloos(behalve als je aan het gamen bent, dan gaat de ventilator sneller draaien)

De dvd-romspeler en diskettestation kun je er trouwens afhalen zodat de laptop zeer dun wordt. Voor het naar school gaan is het ook zeer makkelijk: een 12.1 inch scherm is lekker mobiel.
Jij hebt 370 euro voor een pentium3 laptop betaald?? Ok, hij heeft dan wel een 12 inch schermpje, maar als je zegt dat je de batterij bijna nooit gebruikt en dus hem alleen maar in het stopcontact duwt, dan gebruik je hem dus niet echt mobiel? En tekstverwerken, internetten, spelletjes spelen op een 12 inch schermpje lijkt mij nou ook niet zo fijn. Sorry, maar 370 euro (+ verzendkosten) is echt teveel voor een pentium 3 laptop.

@waypoint:
weet je echt zeker dat je wel orange wil? Ik heb 1 jaar Orange gehad en dat was voor mij reden om nooit meer Orange te nemen. Mijn bundel hanteert hoge sms en minuut prijzen, als ik me niet vergis zijn ze ook de duurste van Nederland.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:28:
[...]

Jij hebt 370 euro voor een pentium3 laptop betaald?? Ok, hij heeft dan wel een 12 inch schermpje, maar als je zegt dat je de batterij bijna nooit gebruikt en dus hem alleen maar in het stopcontact duwt, dan gebruik je hem dus niet echt mobiel? En tekstverwerken, internetten, spelletjes spelen op een 12 inch schermpje lijkt mij nou ook niet zo fijn. Sorry, maar 370 euro (+ verzendkosten) is echt teveel voor een pentium 3 laptop.
idd, dat leek mij dus ook al :)
@waypoint:
weet je echt zeker dat je wel orange wil? Ik heb 1 jaar Orange gehad en dat was voor mij reden om nooit meer Orange te nemen. Mijn bundel hanteert hoge sms en minuut prijzen, als ik me niet vergis zijn ze ook de duurste van Nederland.
http://www.orange.nl/popup/258tarievenbinnenland.html

Ik kan dan met een voordeel sms bundel 60 smsjes versturen voor 5.50, wat neerkomt op 9,1 cent per sms. Dat is hetzelfde tariev als ik nu bij Vodafone heb. Bereik van Orange is ook gewoon goed dacht ik. En die 0,12 cent naar binnenland bellen binnen je bundel is ook niet zo duur, ik neem aan dat dit zowel naar vast als mobiel is. Het enige is dus dat ik wat minder moet bellen (heb nu vodafone 35 sim-only abo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Nog 'n leuke laptop voor 430 euro inclusief Windows XP!

linkje

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
CLB schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 17:12:
Nog 'n leuke laptop voor 430 euro inclusief Windows XP!

linkje
Dat is haast verdacht goedkoop! Velden is 180km ofzo vanaf Zwolle... Maar als het zuivere koffie is, dan is het een erg mooie aanbieding ja! Als het wat is zou ik ook met mijn OV erheen kunnen gaan :) . Maar ik kan niet geloven dat dit waar is :o

Edit:
Als ik op bestellen druk staat er dit;
Artikelen gemarkeerd met *** zijn niet voorradig.
U kunt het artikel toch kopen. Het zal verstuurd worden zodra het binnen is.

Ik heb ze gemaild wanneer ze denken dat de laptop weer voorradig is.

Ik denk dan toch dat ik voor die Dell ga. Mijn enige kopzorgen zijn de garantie :/ . Mijn huidige pc is om de half jaar kapot en ik ben bang dat dat met mijn laptop dezelfde kant op gaat straks :/

Ik heb de webwinkel gemaild en ik kan niet tegen bijbetaling die duurdere accu erbij kopen of de garantie uitbreiden. Er zit gewoon 90 dagen pick up and return bij. Bij Dell konden ze mij niet vertellen waar de laptop heen gestuurd moet worden als deze kapot zou zijn en hoeveel dat zou kosten 8)7 . Aangenomen dat dat 90 euro kost keer 2, is 180 euro. Dan scheelt dat mij nog steeds 150 euro :) .

[ Voor 60% gewijzigd door Waypoint op 08-10-2006 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 90 dagen, is van Dell zelf, maar daarna heb je nog gewoon 2 jaar garantie volgens de Nederlands wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:28:
[...]

Ja ok, maar een pentium 3 laptop met redelijk wat ram, een redelijk grote harde schijf, een dvdspeler en een goeie batterij(ik ben wel vaak mobiel). Dan is zo'n klein laptopje toch echt wel handig. Vooral als je weet dat de nieuwprijs 2200 dollar was en de laptop bijna nooit gebruikt is(bijna geen krassen)

Pagina: 1