Toon posts:

KVM switch en gaming?

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hier helaas niet zoveel informatie over vinden. Ik wil m'n laptop gaan gebruiken als primaire machine maar af en toe op m'n PC gaan gamen en dat wil ik doen door een KVM switch. Ik heb een tijd geleden gehoord dat dat slecht gaat doordat die KVM switch dingen wil verwerken en daar een latency door onstaat. Echter hoorde ik van een klasgenoot dat (vooral goedkope en niet netwerkgebaseerde) KVM switches juist enkel het verkeer doorsturen en daardoor juist geen latency ontaat.

Mijn laptop heeft geen PS/2 en zowel m'n muis (Logitech MX510) als m'n toetsenbord (Logitech UltraX Flat) zijn USB dus ik was wel geïnteresseerd in de Sitecom KV-011. Ik kan echter geen informatie vinden over dit model (of KVM switches in het algemeen) en gaming. Kan iemand uit ervaring vertellen of het, over het algemeen of specifiek met deze, goed gaat?

(PS, misschien handig, misschien ook niet: Laptop is Gentoo Linux en PC Gentoo / Windows XP Pro en het scherm is een 17" 1280x1024@75 TFT).

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 21:57

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wat wil je precies?
Een kvm zorgt ervoor dat je met 1 toetsenbord, muis en scherm twee pc's kan gebruiken. Je kan echter niet het scherm ed van je laptop daarvoor gebruiken. Volgens mij heb je overigens niet last van latency..

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik niet helemaal duidelijk was. Wat ik wil is zowel m'n PC (voor af en toe gamen) en m'n laptop (voor dagelijks werk) aansluiten op m'n beeldscherm, muis en toetsenbord die op m'n bureau staan (zie boven voor details over die apparaten).

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 08:01
USB is geen probleem, de meeste nieuwere KVM's werken alleen maar met USB namelijk. Wat gebruik je voor je TFT aan te sluiten? DVI of gewoon VGA aansluiting?

Zelf gebruik ik tegenwoordig een Aten (in mijn geval CS-1734A).
Hiervoor had ik een Belkin SoHo maar hier moet jezelf kabels bij kopen. Bij Aten zitten standaard kabels. Echter alleen USB dus mocht je een oude PC hebben en dus PS/2 kabel nodig hebben dan zal je die zelf moeten kopen.

Ik ben erg tevreden over mijn huidige Aten maar goed het is dus een kwestie van wat wil je gebruiken en hoeveel wil je eraan uit geven. Stel je voor je een beetje te orienteren op de site van Aten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het antwoord. Ik gebruik gewoon VGA om m'n monitor aan te sluiten. Ik zal even rondkijken op die website.

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-02 16:49
Heb zelf een KVM-switch van Belkin (USB-variant). Met deze kan ik prima gamen, zelfs op een resolutie van 1280*1024. Geen lag waar te nemen.

Verwijderd

Heb hier ook een KVM switch staan (Sitecom) en geen lag waar te nemen, draai alles op vol

• Graham
Guust Flater schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:13:
Heb zelf een KVM-switch van Belkin (USB-variant). Met deze kan ik prima gamen, zelfs op een resolutie van 1280*1024. Geen lag waar te nemen.
Niet dat dit een ervaringen topic is maar zoals ik al melde heb ik ook een Belkin gehad. Prima ding maar ik merkte wel op dat soms de num-, scroll- en capslock leds bij het switchen tussen twee pc's oplichten terwijl ik ze niet eens had aangeraakte.

Daarnaast vond ik het ook niet fijn dat er voor beeld en keyboard+muis een aparte kabel werdt gebruik. Dus bij USB had je 2 kabel per PC vanaf de KVM lopen (bij PS/2 zelfs 3 en als je dan audio nog gebruik is dat dus nog 1 extra). Bij Aten is dat 1 kabel per PC (zowel bij PS/2 als USB en tevens icm audio) en dat is nogal een verschil in kabels ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die bij Aten bekeken en dat ziet er wel uit als een zeer fijn apparaatje. Geluid en alles is ook fijn want ik bedacht me dat ik dat ook nodig ga hebben. Echter het ziet er wel uit als een duur beestje. Maar even in de pricewatch kijken dan. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu even wat meer bij Aten rond te kijken en zie wel wat interessante dingen. Maar er valt me één ding op en dat is dat de wat goedkopere uitvoeringen (bijv. CS-62U) meerdere aansluitingen hebben voor de PC (bij deze zitten ze er toevallig vast in) en de wat duurdere (bijv CS-1732A en CS1734A) hebben voor de 'CPU' kant enkel een VGA achtige plug, hoe zit dit?

Overigens staat er in de comparison chart van Aten bij bijna geen switches een bolletje bij LCD Panel, betekent dat dat ze ongeschikt zijn voor LCD/TFT schermen?

Verwijderd

Ik denk dat ze dan geen DVI aansluiting hebben.

• Graham
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:06:
Ik zit nu even wat meer bij Aten rond te kijken en zie wel wat interessante dingen. Maar er valt me één ding op en dat is dat de wat goedkopere uitvoeringen (bijv. CS-62U) meerdere aansluitingen hebben voor de PC (bij deze zitten ze er toevallig vast in) en de wat duurdere (bijv CS-1732A en CS1734A) hebben voor de 'CPU' kant enkel een VGA achtige plug, hoe zit dit?
De goedkopere werken net zoals ik hierboven eerder gepost heb (op de Belkin manier). De met de VGA achtige plug (want het is niet een VGA plug zoals je al aangeeft) werkt anders. Door een speciaal ontworpen plug (meer pins aan de KVM kant) kunnen er meerdere kabels in één gebruik worden zoals USB of PS/2 en audio.
Overigens staat er in de comparison chart van Aten bij bijna geen switches een bolletje bij LCD Panel, betekent dat dat ze ongeschikt zijn voor LCD/TFT schermen?
Nee dat betekent het niet. De KVM's waar LCD Panel bij zitten zijn ontworpen voor in een rank kast. Hier zit alles bij, een LCD Panel, keyboard, muis etc. Niet echt voor thuis gebruik (bij de comparison chart kan je beter naar Console Interface kijken).
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:09:
Ik denk dat ze dan geen DVI aansluiting hebben.
Zie hierboven (maar jah ;)).

Ik weet niet wat je zoekt maar als je voor DVI KVM wilt gaan dan kan je bijvoorbeeld voor de CS-1764 gaan.

Voorbeeld van een USB kabel en PS/2 kabel.

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-01 14:59
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:06:

Ik heb een tijdje geleden de CS1734A besteld ;), zal hem wel ff checken als hij binnen is :).

Verwijderd

ik heb 2 aten kvm switches.
1 is een ps/2 switch, 4 poorts, de ander een 2 poorts usb versie (de "mini").

Probleem is dat m'n razor copperhead de usb versie gek maakt. Als ik de razer direct aansluit kan ik prima gamen. Ik heb een crt, en dus geen dvi nodig, en dat werkt uitstekend.
Tobo zit wel over de kvm bij gamen, vga ook. muis is apart, joystick ook (bf2)

• Lex_brugman
De CS1734A is inmiddels binnen en bevalt prima, heb er geen spelletjes mee gespeeld maar tot nu geen last van 'lag' gehad.
Wat wel mooi is dat ze voor de muis en tobo 1 usb kabeltje gebruiken (werkt ook onder linux, gewoon usb hid).

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal centjes sparen om die ook aan te schaffen. Bedankt voor de reacties allen.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:19
De CS-1764 (DVI) kan 'maar' maximaal 1600 x 1200 aan volgens de specs. Iemand ercvaring met het hoger zetten van de resolutie? Doet hij dan echt nix meer? Want voor mijn nieuwe PC heb ik een nieuwe KVM nodig omdat mijn Belkin Omni-View E-serie geen DVI ondersteund.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in goede hoop ook maar een Aten CS1734A gekocht. Werkt heel fijn, tussen laptop en desktop switchen en ook tussen m'n servertje, als dat nodig is en dus geen geklier met kabels opnieuw aansluiten. Wel een paar kleine probleempjes, maar die zitten niet in de weg.

Echter net ging ik voor het eerst sinds lange tijd weer even gamen en daar heb ik toch problemen mee. Af en toe dan gedraagd de game zich raar, net alsof ik een knop indruk die ik niet meer indruk. Bijvoorbeeld ik druk op W in een FPS om vooruit te lopen en laat die los. Soms dan loopt ik nog een stukje verder. Zelfde met muisbewegingen.

Mijn idee is, het moet wel aan de switch liggen, want voorheen had ik het niet. Die kleine probleempjes waren niet zo erg, maar met dit erbij is het misschien net niet te doen. Ik kijk het nog een tijdje aan, even checken hoe het verder gaat, maar anders moet ik maar wat anders verzinnen. :S

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is dat met een game die je voorheen ook speelde, of ook met een nieuwe game? Want moderne games hebben ook wel eens van die mouse en move smoothing wat hetzelde idee kan geven volgens mij?

Althans, toen ik voor het eerst counterstrike CS speelde had ik het idee dat ik over ene ijsvloer liep te rennen en steeds een stukje doorgleed. Kan me voorstellen dat je in jouw geval zoiets dan aan hardware problemen linkt, terwijl dat dus misschien niet zo is?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Wat ik heb gedaan is een USB switch mer daarop een USB Hub me muis en tobo er op. Werkt perfect want zo switch(schakelaar veroozaakt 100% geen latchie) engist wat kan veroorzaken is de USB hub of eventueel de muis of toensenbord zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Orion84: ja het is een game die ik 'vroeger' elke dag speelde en tot een paar weken terug ook regelmatig en nog nooit zulk gedrag gehad.

JC Ken: is dat in combinatie met een KVM switch? Het gaat me gedeeltelijk om de de muis en het toetsenbord, maar natuurlijk ook om het beeldscherm. Daar kan je niet zoveel mee met een USB hub. ;-)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 16:30 ]

Verwijderd

Nee, is echt alleen een USB siwtch
Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:LuyKe8IP3Te4rM:http://www.pricepc.com/ebay/images/printer_switch_on.jpg
Zo dingetje alleen dan met 3 usb poorten aan de achter kant.
Monitor, tegenwoordig hebben alle TFT schermen twee ingangen. Een DVI poort en een analoge vga, de vga gebruik ik dan voor de laptop en DVI voor me game computer.

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:35:
Ik heb in goede hoop ook maar een Aten CS1734A gekocht. Werkt heel fijn, tussen laptop en desktop switchen en ook tussen m'n servertje, als dat nodig is en dus geen geklier met kabels opnieuw aansluiten. Wel een paar kleine probleempjes, maar die zitten niet in de weg.

Echter net ging ik voor het eerst sinds lange tijd weer even gamen en daar heb ik toch problemen mee. Af en toe dan gedraagd de game zich raar, net alsof ik een knop indruk die ik niet meer indruk. Bijvoorbeeld ik druk op W in een FPS om vooruit te lopen en laat die los. Soms dan loopt ik nog een stukje verder. Zelfde met muisbewegingen.

Mijn idee is, het moet wel aan de switch liggen, want voorheen had ik het niet. Die kleine probleempjes waren niet zo erg, maar met dit erbij is het misschien net niet te doen. Ik kijk het nog een tijdje aan, even checken hoe het verder gaat, maar anders moet ik maar wat anders verzinnen. :S
Je kan proberen de nieuwste firmware erin te flashen.

Verwijderd

Topicstarter
Lex_brugman schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:43:
[...]

Je kan proberen de nieuwste firmware erin te flashen.
Denk je dat dat echt wat uit zal maken? Het lijkt me een probleem dat aardig bij de basis ligt en die je dus niet 'goh even in een patchje eruit haalt', zegmaar. Maarja ik zal er even naar kijken. :)

• Graham
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:53:
[...]

Denk je dat dat echt wat uit zal maken? Het lijkt me een probleem dat aardig bij de basis ligt en die je dus niet 'goh even in een patchje eruit haalt', zegmaar. Maarja ik zal er even naar kijken. :)
Zou het toch doen. Ik heb deze KVM ook (of had want ik ga hem verkopen maar niet om deze reden) en heb de problemen die jij omschrijft niet. Dit zou kunnen omdat ik de nieuwste firmware heb geïnstalleerd maar dat is natuurlijk niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het vanmiddag even proberen. :-)
Pagina: 1