Spontane verbreking netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gune
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht en hij doet het prima, op één ding na. M'n netwerkverbinding wil niet goed werken. In eerste instantie doet ie het prima, hoewel hij soms wat traag is, maar na enige tijd geeft ie een verbindingsfout en kan ik niet meer op internet komen. In 'Netwerkverbindingen' wordt aangegeven dat er wel een netwerkverbinding is. Ik kan de verbinding alleen niet herstellen. Dan zegt ie dat ie geen IP kan krijgen.
Ik zit hier via een router aangesloten op het internet (met dynamische IP's). Ik denk niet dat het aan de router ligt, omdat de andere pc's nog wel gewoon verbinding kunnen maken met het internet. De router is al enige malen gereset inmiddels, maar ook dat schijnt geen effect te hebben.
Op internet had ik gevonden dat de netwerkdrivers van nVidia nog wel eens voor problemen willen zorgen, dus die zijn ook al gedeïnstalleerd, maar nog steeds geen verandering.

Aangezien de M2N-SLI 2 netwerkpoorten heeft, dacht ik dat 't misschien fout kon gaan als bij de ingeschakeld waren, terwijl er slechts één in gebruik is. Ik wilde de 2e dus uitschakelen, maar daarbij kreeg ik een foutmelding van Windows:
"U kunt de verbinding nu niet uitschakelen. Dit kan een gevolg zijn van het feit dat de verbinding een of meer protocollen zonder Plug en Play-ondersteuning gebruikt of door een andere gebruiker of de systeemaccount is geïnitialiseerd."

Qua protocollen, heb ik alleen TCP/IP. En ik ben de enige gebruiker van deze pc en dus is mijn account ook de enige. Google-en op deze foutmelding levert een paar resultaten op, waar ik niet wijzer van wordt.

Aangezien de 2e verbinding zo dus niet uitgeschakeld kon worden heb ik dat maar gedaan via apparaatbeheer. Alleen blijft 't probleem van de eruit vliegende verbinding nog steeds bestaan.

Ik heb dus ondertussen geen flauw idee meer wat het kan zijn of hoe ik het op kan lossen, dus ik hoop van harte dat er hier iemand is, die dat wel heeft.

Mijn hardware:
Asus M2N-SLI
AMD X2 4200+
2x1 GB DDR2 Kingston geheugen (van de QVL)
Asus 7900 GT
1x Seagate 7200.10 320 GB (S-ATAII schijf)
1x Maxtor 200 GB (serie weet ik zo niet, oudere P-ATA schijf)
1x Seagate 200 GB (serie weet ik zo niet, oudere P-ATA schijf)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:40

ralpje

Deugpopje

Probeer je netwerkpoort eens handmatig op 100mb full duplex te zetten, dat wil nog wel eens helpen.
En werkt dezelfde verbinding met dezelfde kabel op een andere pc wel goed?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:46
ralpje schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:27:
Probeer je netwerkpoort eens handmatig op 100mb full duplex te zetten, dat wil nog wel eens helpen.
wil je dat nou asjeblieft eens niet voorstellen? zo hoort het NIET ! ofwel beide op autosensing, autonegotiating ofwel beide manueel ingesteld. maar NOOIT een mengeling !

wat je idd wel eens kan testen is een andere kabel gebruiken, of gewoonweg die andere netwerkaansluiting?

• Gune
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10-2025
Netwerkpoort op 100 mb full duplex zetten werkt niet, toen ik net terugkwam was de verbinding weer weg. Die gaat dus weer terug naar autonegotiate. De verbinding werkt gewoon goed op mijn laptop, maar ik probeer nu voor de zekerheid even een andere kabel.

Andere netwerkpoort gebruiken heeft geen effect. Dat had ik al geprobeerd (alleen vergeten te zeggen |:( ).

EDIT: Ook een andere netwerkkabel heeft geen effect ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Gune op 30-09-2006 23:24 ]