"Netwerkadres verkrijgen" of Meerdere Lan-verbindingen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.882 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• denbuzze
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-07-2018
Ik heb een USR5461 als draadloze router en ik zit met 2 problemen:

1) Draadloos: thuis hebben we in totaal 4 laptops, die heb ik allemaal ingesteld (en ze kunnen allemaal draadloos op internet) maar met mijn nieuwste comp (een xps m1710) lukt het niet om verbinding met het internet te verkrijgen, het blijft op "netwerkadres verkrijgen" staan. Als ik op verbinding herstellen druk zegt hij dat het niet lukt om het ip-adres te vernieuwen.
--> Wat heb ik reeds geprobeerd:
- netwerkadapter verwijdert en opnieuw geïnstalleerd.
- oudere en nieuwere drivers voor mijn intel-netwerk adapter geïnstalleerd. (via intel op het netwerk proberen gaan en via windows op het netwerk proberen gaan)
- andere beveiligingsmethodes geprobeerd: geen beveiliging, beveiliging via de MAC-adressen, WEP beveiliging. Normaal gezien gebruik ik WPA/WPA2 beveiliging (omdat dit ook recommended is).
- zelf een ip-adres ingevuld bij de TCP/IP instellingen en dit Static IP-adres ingevuld bij de router zelf.
-----> Alles resulteert in hetzelfde probleem: "netwerkadres verkrijgen"

Ik versta dus niet waarom het enkel op deze laptop niet lukt om draadloos internet te verkrijgen.

2) Het andere probleem is dat ik mijn gewone LAN-verbinding moest instellen zodat ik op internet kan op de VUB (unief in Brussel) met een static ip-adres, DNS servers en gateway. Maar wanneer ik thuis of ergens anders op het internet wil lukt mij het niet. Eerst moet ik alles terug op automatisch zetten, maar als ik dan terug op de VUB ben, moet ik alles terug handmatig invullen. Bestaat er mss een manier om een extra LAN-verbinding toe te voegen? Of een programma dat je instellingen van je TCP/IP onthoudt?

Alvast Bedankt,
denbuzze

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 08:11

IEF

Why so serious?

Ik neem aan dat je DHCP server voor het LAN/WLAN in je modem/router wel aanstaat ? :)

Als dat het geval is, even controleren bij je services of je DHCP client wel draait uberhaupt :)
anders even WinsockXPFix downloaden en uitvoeren. Daarna even rebooten en kijken of hij dan wel een IP opvraagt..

Voor je tweede probleem raad ik je iets aan als Mobile Net Switch.

Hiermee kun je profielen instellen voor je netwerkkaart/wireless lan. Dan hoef je maar van profiel te schakelen afhankelijk op welke locatie je bent.

[ Voor 28% gewijzigd door IEF op 30-09-2006 15:15 ]