[XP] Loopt vast bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik heb hier een machine welke alleen vastloopt als hij normaal opstart. Het Windows bootscherm is zichtbaar, maar vlak voor het einde loopt het systeem compleet vast, zelfs numlock e.d. werken niet meer. Echter, in veilig modus met netwerkondersteuning is er niks aan de hand.

Ik dacht dat het aan de videokaart lag, maar ook opstarten met /basevideo en het deinstalleren van de videokaart in veilige modus helpt niet.

Ook heb ik met behulp van de optie /bootlog een log bestand van het boten gemaakt, zowel in normaal (met crash) als in veilig modus. Deze bestanden zijn nagenoeg identiek. De verschillen die erin zitten lijken alleen een verschil in volgorde. Het laatste stuk van de twee logs is precies gelijk.

Verder heb ik alle drivers die niet Microsoft waren terug gezet, dus de standaard Windows drivers. Helaas geen oplossing.

Waar kan het nog aan liggen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarschijnlijk een 2nd. level cache geheugen probleempje. Probeer eens op te starten nadat je dit in het Bios disabled hebt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik heb inmiddels voor de kortste klap gekozen: herinstallatie van Windows XP, alles werkt weer zoals het moet. Al vind ik het jammer dat ik niet weet waar het nou aan lag.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."