Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goede anti-virus boot cd

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Pas geleden heb ik de ultimate boot cd gevonden. Probleem is alleen dat alles wat daar op staat hopeloos ouderwets is. Vrij nutteloos dus uiteindelijk. Maar het idee is wel goed natuurlijk. Is er misschien ergens een variant die wel up to date is en ook wat makkelijker werkt?
Zelf een boot cd maken kan natuurlijk ook, maar puur vanuit het oogpunt van de gemakzucht is zo'n cd met alles d'r op en d'r aan natuurlijk wel handig :D

Hallo met Tim

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Maar een schopje. je weet maar nooit :+

Hallo met Tim

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik heb een bart-pe schijfje waarmee ik boot, daarna het internet op ga, de nieuwe superdat van mcafee ophaal, deze opsla op de ram-drive. vervolgens kun je hiermee via de commandline de schijven checken.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als het goed is, dan kun je die Ultimate BootCD iso editen met een iso editor en zodoende de nieuwste definitie erin stoppen. ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ik gebruik zelf een warez bootable CD

Deze wordt regelmatig geupdated en is zodoende kwa virusdefinities niet extreem verouderd.
Ideaal bootcdtje met enorm veel tools ;)

Wat betreft virussen enz is mijn voorkeur geen bootcd. HDD eruit schroeven, via USB-IDE verloop op pc/notebook en met een aparte scanner de zooi langs (ook op spyware enz)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 01-10-2006 12:39 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Laten we maar geen warez tips geven :Y)

En dan kom je "dus" al snel uit bij of zelf een boot-CD maken, of een goede anti-virusscanner kopen die ook vanaf de CD update en werkt. Die (goede) ken ik iig niet, hoe dan ook is het maken van een bootCD toch niet zo lastig? <-- als je een licentie voor Windows en virusscanner over hebt tenminste.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
F_J_K schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:42:
Laten we maar geen warez tips geven :Y)

En dan kom je "dus" al snel uit bij of zelf een boot-CD maken, of een goede anti-virusscanner kopen die ook vanaf de CD update en werkt. Die (goede) ken ik iig niet, hoe dan ook is het maken van een bootCD toch niet zo lastig? <-- als je een licentie voor Windows en virusscanner over hebt tenminste.
De cd die ik noemde is idd niet een commercieel verkrijgbare.. (Daarom had ik ook geen link gezet. Er wordt hier op GoT vaker over gesproken zodoende dat ik alleen de naam vermeldde).

Zelf een CD maken is (imho) een stuk omslachtiger dan een bestaande CD aanpassen/updaten. Vermoedelijk heb je ook te maken met NTFS partities enz. Je zult dan toch een soort van windows-bootdisk moeten maken, of met NTFS4DOS enz aan de haal gaan wil je die partities scannen.

in hoeverre kan knoppix oid eik ntfs lezen?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

knoppix kan het wel lezen maar niet schrijven, iets wat wel nodig is om geinfecteerde bestanden te verwijderen.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-11 22:54
www.ubcd4win.com kan je zelf met je legale Windows XP cd-rom een boot CD maken.
Zitten veel handige tools en antivirus in. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
de duitse c't heeft eens in de aantal maanden een mooie boot-cd (knoppicilin) met diverse (gelicenseerde) virus-scanners, spy-ware-removers etc. de software kan zich ook voor zover mogelijk via internet updaten. best aardig, en de €3,60 is het blad ook al zonder cd af en toe waard.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sick Nick schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:14:
knoppix kan het wel lezen maar niet schrijven, iets wat wel nodig is om geinfecteerde bestanden te verwijderen.
Dat is afaik slechts een safety-feature, hij mount automatisch read-only, maar handmatig kun je een ntfs schijf ook wel writeable mounten.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heb vandaag gezien dat de huidige c't (c't 21/2006 02.10.2006) trouwens (toevallig) de knoppicilin-cd waar ik het over had bij heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 04-10-2006 18:52 ]

Pagina: 1