Freeze frames in DivX

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Iedereen die weleens een Divx maakt kent het wel. Heb je net 10 uur zitten coden, ga je de film kijken, kom je erachter dat je film vastloopt terwijl het geluid doorloopt.

Nu weet ik wel dat het een bug is in de Divx codec, maar is er iemand die een sluitende oplossing bedacht heeft om van dit probleem af te komen ?

Okay met een beetje creatief coden kan je altijd de 'foute' frame wel vervangen maar dat is verre van ideaal.

Ook heb ik een programma'tje gebruikt dat heet deFreezer, maar ook dat mocht niet baten.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Jij encode zeker met Virtual dub

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
MPEG2avi, FlaskMPEG, DVD2avi etc. Virtual Dub nog niet geprobeerd.

Verwijderd

Ow k had het alleen met Virtualdub.
Met FlaskMpeg gaat het pervect

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Welke codec gebruik je en welke ripper ?

• GarBaGe
  • Laatst online: 14:52
Ik heb 2 opties, maar die ken je al:
- AVIDefreezer.
- nieuw stukje coden en vervangen.

Als ik de indeling van een gecomprimeerd DivX AVI-bestand zou weten, dan kan ik waarschijnlijk een eigen progsel schrijven om dit probleem aan te pakken...

[edit: toegevoegd]

Overigens... stel je gebruik programma A met settings X en je krijgt een freeze frame op framenr Y...
Als je de film opnieuw codeert met programma A en settings X, krijg je exact dezelfde freeze frame op framenr Y.
Het is dus geen "random error", maar er is een correlatie tussen de film, de settings en het programma... Ik weet alleen nog niet welke...
Gelukkig is met mijn nieuwe Duron 600@800 de codeertijd teruggelopen van 14 uur naar 5-7 uur (nog niet optimaal), dus is het wat minder errug om een paar keer extra een film te coderen... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-03 14:39
Ik heb ook vaak last van freezed frames bij getrade films. Kan iemand mij AVIDefreeze toemailen. edwin@broeken.nl of een url geven waar ik het programma kan downloaden. ICQ contact kan ook 35012088

Bij voorbaat dank,
Edwin Broeken

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Het is onderweg, maar of het bij jou wel helpt ?

Pagina: 1