Toon posts:

asus zeer traag

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een asus barebone pundit R
Hij start zeer traag of niet op. Als ik naar de bios ga staat er een hele tijd initializizing usb controller.

Ik ben niet zo goed thuis in computers als jullie vandaar mijn vraag aan jullie. Wat kan ik hieraan doen
Groetjes
Yvonne

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 11:26 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je niet iets aan je USB poorten hangen dat half herkent wordt? (ext disk die niet aangesloten is op de stroom bijvoorbeeld). Treak dat spul eens allemaal los en kijk of het ding wat sneller start.

En als dat niet werk, lees deze eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-04 09:08
En post de specs is van je barbone, wat heb je zelf al opgezocht?

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Verwijderd

Topicstarter
ok het is dus mijn draadloze toetsenbord. Ik heb een logitech met muis erbij. Nu gebruik ik een silvercrest draadloze muis. Kan dit het probleem zijn????

Wat ik ook vreemd vindt is al ik mijn cam er uit haal dat ik hem dan weer opnieuw moet gaan installeren.

Ik heb deze computer drie weken geleden gekocht en we begrijpen elkaar nog niet helemaal

Verwijderd

Topicstarter
Cardo schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 09:36:
En post de specs is van je barbone, wat heb je zelf al opgezocht?
Wat bedoel je hiermee

p4 2,8

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 11:27 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
zucht... Tja met deze info kunnen wij natuurlijk ook niet veel.

gebruik eens niet zo idioot veel vraagtekens

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik begrijp even niet wat er met specs bedoeld wordt. In mijn eerste bericht vermelde ik al dat ik er niet zoveel verstand van heb als jullie en daarom jullie hulp inroep.

Zeg het maar als dat niet op prijs gesteld wordt dan ga ik wel elders hulp zoeken

Ik zal die vraagtekens weghalen

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:58:
Sorry ik begrijp even niet wat er met specs bedoeld wordt. In mijn eerste bericht vermelde ik al dat ik er niet zoveel verstand van heb als jullie en daarom jullie hulp inroep.

Zeg het maar als dat niet op prijs gesteld wordt dan ga ik wel elders hulp zoeken

Ik zal die vraagtekens weghalen
Je vraag is heus wel welkom, maar om een goede diagnose te stellen is veeeel informatie nodig. Daarnaast wordt hier altijd verwacht dat je éérst zelf wat op zoek gaat en je bevindingen post (gewoon om te vermijden dat mensne lukraak de stomste dingen gaan posten ;) )
De "specs" (specificaties) van je pc is meer dan alleen het type cpu... moederbord, geheugen, grafische kaart, gebruikt OS, driverversies,.... het kan allemaal van belang zijn! Volledige informatie betekent snelle hulp :)
Je pc start traag of niet op; waar "vertraagt" hij; bij de POST, tijdens het alden van windows, tijdens het laden van je profiel...
Je zegt zelf "het is mijn draadloze toetsenbord"; als je dit niet aanluit, gedraagt de pc zich wél volledig nogmaal? In dat geval zou ik in de bios eens gaan kijken naar de settings van je usb-poorten. mn "usb legacy devices" kan wel eens van belang zijn.

Kortom: schrijf hieronder eens een _uitgebreid_ verhaal van wat je ziet/hoort/ruikt en voelt, wat je al geprobeert hebt, en in hoeverre dat resultaat heeft gebracht (of niet). Zonder die info moeten wij immers ook maar gokken :)

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 13:55
De specs van je pc zijn volgens Asus als volgt:

http://nl.asus.com/produc...l3=0&model=85&modelmenu=1

Dus, dat was niet zo moeilijk :)
(staat alleen een 3.2 Ghz CPU in ipv jouw 2.8)

Zal ook niet zo boeiend zijn allemaal.

Wat je het beste kunt doen is wat al eeerder gezegd is:
-Trek alle stekkers en randapparaten los van je pc en sluit enkel een monitor en een ouderwets bedraad toestenbord en muis aan.
-Start de pc... start hij nu wel door?

Is je pc wel goed geinstalleerd? Heb je hem OOIT aan het draaien gehad / heb je er al mee gewerkt?

Heb je dingen gewijzigd in de pc... bijvoorbeeld onderdelen vervangen?
Dan kan het zijn dat hij die niet meer vind, of niet overweg kan met de nieuwe onderdelen.
Herstel alles dan in oorspronkelijke situatie en probeer nogmaals op te starten.

Heb je ook hier niks aan?

Dan zou ik je aanraden de pc opnieuw te installeren, OF ga even langs waar je het apparaat gekocht hebt. In de bios kun je beter niet teveel prutsen. Zorg dat alles op auto staat, dan moet het meestal wel werken. Je zou je bios kunnen resetten, middels de jumper op het moederbord (zie het boekje van het moederbord)

Met de standaardisntellingen zou hij altijd moeten starten, mits correct geinstalleerd.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 09:27:
Ik ben niet zo goed thuis in computers als jullie vandaar mijn vraag aan jullie.
Sorry, maar specifiek hier op GoT wordt dat wel van je verwacht. Zie ook de [faq]Registratievoorwaarden[/] en de Algemene gedragsregels (Netiquette) :) Neem deze eens door, dan pas kun je optimaal van GoT gebruik maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.