Vorige week gaf m'n PC ineens geen sjoege meer en startte niet meer op. Eén piepje, daar moest ik het mee doen. Geheugen stuk was mijn eerste gedachte. Gelukkig heb ik twee socket-A PC's staan, dus ik kon een beetje swappen om de hardware te testen.
Inmiddels heb ik er ongeveer twee volle dagen in gestoken, alle hardware door middel van swappen getest, een nieuw moederbord én een nieuwe voeding aangeschaft, maar nog steeds: TOUGH LUCK! Zelfs de ventilatoren gaan niet draaien, noch die op de CPU noch die op de videokaart.
Wat ik heb vastgesteld:
- het geheugen is goed (werkt in de andere PC)
- de videokaart is goed (werkt in de andere PC)
- de CPU is goed (werkt in de andere PC)
- de voeding leek niet te werken, maar die heb ik vervangen.
- het moederbord heb ik voor de zekerheid vervangen, want ik had al eerder wat twijfels over de stabiliteit.
Qua hardware zit nu het volgende in mekaar:
Asrock K7NF2-RAID Socket-A moederbord (AMI bios)
2x 512 Mb PC2100 Samsung DRAM
Athlon XP-M 2600+
Geforce 6800 GT AGP
Toen ik 'm net in elkaar had gezet en de eerste keer probeerde op te starten, kreeg ik een beep alert van het BIOS: eerst 2x direct gevolgd door 9 of 10x. Of het short of long was weet ik niet. Deze alert kreeg ik ook nog de tweede keer dat ik opstartte. Ventilatoren draaiden allemaal toen. Sindsdien dus niet meer, wat ik ook doe.
Hebben jullie tips over een goede aanpak? Waar moet ik dit nou zoeken? Ik dacht nog dat de CPU fan stuk kan zijn, maar waarom zou de fan op de videokaart dan ook niet draaien?
Hellupie
Inmiddels heb ik er ongeveer twee volle dagen in gestoken, alle hardware door middel van swappen getest, een nieuw moederbord én een nieuwe voeding aangeschaft, maar nog steeds: TOUGH LUCK! Zelfs de ventilatoren gaan niet draaien, noch die op de CPU noch die op de videokaart.
Wat ik heb vastgesteld:
- het geheugen is goed (werkt in de andere PC)
- de videokaart is goed (werkt in de andere PC)
- de CPU is goed (werkt in de andere PC)
- de voeding leek niet te werken, maar die heb ik vervangen.
- het moederbord heb ik voor de zekerheid vervangen, want ik had al eerder wat twijfels over de stabiliteit.
Qua hardware zit nu het volgende in mekaar:
Asrock K7NF2-RAID Socket-A moederbord (AMI bios)
2x 512 Mb PC2100 Samsung DRAM
Athlon XP-M 2600+
Geforce 6800 GT AGP
Toen ik 'm net in elkaar had gezet en de eerste keer probeerde op te starten, kreeg ik een beep alert van het BIOS: eerst 2x direct gevolgd door 9 of 10x. Of het short of long was weet ik niet. Deze alert kreeg ik ook nog de tweede keer dat ik opstartte. Ventilatoren draaiden allemaal toen. Sindsdien dus niet meer, wat ik ook doe.
Hebben jullie tips over een goede aanpak? Waar moet ik dit nou zoeken? Ik dacht nog dat de CPU fan stuk kan zijn, maar waarom zou de fan op de videokaart dan ook niet draaien?
Hellupie