Toon posts:

Uninstalled, maar SW weet dat er al eens geinstalleerd is?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Okee, vage titel maar ik bedoel dus het volgende:

Ik had een 30-daagse trialversie van McAfee virusscan 10 proffesional geinstalleerd. Na verlopen van de termijn ge-deinstalleerd en een registry cleaner gedraaid (weet natuurlijk niet zeker of alles weg is...).

Na her-installeren van de trialversie wordt op een of andere manier toch gedetecteerd dat er al eerder een versie geinstalleerd was en ik krijg dus niet opnieuw 30 dagen een gratis trial :P

Wie weet hoe dit mechanisme werkt? Hoe kan de software weten dat er al eens een trialversie geinstalleerd was?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mogelijk dat er idd nog iets in het register staat. Ik zou zeggen, duik daar eens in en kijk of je nog iets van mcaffee kan vinden en verwijder die sleutels.

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-07 14:35

Gover

Seti@home Classic: Wiep

Er zijn volgens mij legio methoden:

- een vage registry key die je niet opvalt
- ergens een hidden bestandje op je hardeschijf
- via internet bijv. via een installatie ID zoals ook MS die maakt voor Windows XP
- etc...

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit probleem is heel simpel op te lossen: een volledige versie aanschaffen, als sneeuw voor de zon verdwijnt dan de 30-dagen limiet, heel handig.
Over hoe dit mechanisme werkt is genoeg te vinden lijkt me, plus dat dit forum niet de plek is om manieren te zoeken om dergelijke beperkingen te omzeilen, de fabrikant heeft ze er namelijk niet voor niks ingebouwd.

Dit topic is gesloten.