Ik ben net begonnen met mijn eerste overclock ooit en ik twijfel een beetje of ik niks verkeerd doe.
Ik heb me al aardig ingelezen over allerlei multipliers enzo. Ik raak echter een beetje de weg kwijt doordat er zoveel te vinden is op internet. Laat ik wel duidelijk zijn. Ik doe niet aan die-hard overclocking. Ik wil deze PC gewoon kunnen gebruiken zonder vastlopers en dergelijke en ik wil hem ook niet dusdanig hoog clocken dat de boel kapot gaat. Ik wil gewoon wat extra performance eruit halen.
Specs
DFI lanparty UT nF3 Ultra-D
AMD 3700+ Sandiego SH8-E4 stepping gekoeld met Zalman 7000B AlCu
2 x 512 Veritech pc3200 ram
Asus V9999TD 6800
Maxtor diamondmax 10 (IDE), 80 Gb
Antec smartpower 2.0 500W
Ik draai nog wel 32 Bit Windows XP
Momenteel zit ik op deze settings:
CPU speed = 2446 Mhz
CPU multiplier = 11x
HTT bus= 222 Mhz
HTT multiplier = 3x
HTT speed = 655
Ram teruggeklokt naar pc2700 = 174 Mhz
Vcore = 1.35
Vdimm = 2.6
Chipset = 1.5
AGP en PCI is gelockt op 66 en 33 Mhz
Ik heb het geheugen dus teruggeklokt naar pc2700 omdat ik niet verwacht dat ik veel kan overclocken met dit geheugen. (el cheapo
)
Ik heb ook de HTT multiplier verlaagd naar 3 x. Dit is eigenlijk een beetje het probleem.
Ik weet niet hoe hoog ik de HTTspeed op kan laten lopen. Ik lees vaak 1000 Mhz. Bij mij staat hij echter standaard in de bios op 800 (multiplier 4x)
De temperatuur van de moederbord sensor is 42 - 43 en de coretemp is 34 - 35 graden en dit zijn de stressed temperaturen.
Op de normale snelheid werd hij ongeveer 4 graden koeler.
Ik denk dat ik nog verder kan aangezien ik nog geen hogere voltages heb gebruikt en ook nauwelijks temperatuurstijging heb gemerkt.
Ik clock over via de bios en via clockgen. clockgen tijdelijk omdat het tijd scheelt omdat je niet hoeft te rebooten. Ik lees de temperatuur uit met speedfan en coretemp en de snelheden met clockgen en CPU-Z
Ik heb me al aardig ingelezen over allerlei multipliers enzo. Ik raak echter een beetje de weg kwijt doordat er zoveel te vinden is op internet. Laat ik wel duidelijk zijn. Ik doe niet aan die-hard overclocking. Ik wil deze PC gewoon kunnen gebruiken zonder vastlopers en dergelijke en ik wil hem ook niet dusdanig hoog clocken dat de boel kapot gaat. Ik wil gewoon wat extra performance eruit halen.
Specs
DFI lanparty UT nF3 Ultra-D
AMD 3700+ Sandiego SH8-E4 stepping gekoeld met Zalman 7000B AlCu
2 x 512 Veritech pc3200 ram
Asus V9999TD 6800
Maxtor diamondmax 10 (IDE), 80 Gb
Antec smartpower 2.0 500W
Ik draai nog wel 32 Bit Windows XP
Momenteel zit ik op deze settings:
CPU speed = 2446 Mhz
CPU multiplier = 11x
HTT bus= 222 Mhz
HTT multiplier = 3x
HTT speed = 655
Ram teruggeklokt naar pc2700 = 174 Mhz
Vcore = 1.35
Vdimm = 2.6
Chipset = 1.5
AGP en PCI is gelockt op 66 en 33 Mhz
Ik heb het geheugen dus teruggeklokt naar pc2700 omdat ik niet verwacht dat ik veel kan overclocken met dit geheugen. (el cheapo

Ik heb ook de HTT multiplier verlaagd naar 3 x. Dit is eigenlijk een beetje het probleem.
Ik weet niet hoe hoog ik de HTTspeed op kan laten lopen. Ik lees vaak 1000 Mhz. Bij mij staat hij echter standaard in de bios op 800 (multiplier 4x)
De temperatuur van de moederbord sensor is 42 - 43 en de coretemp is 34 - 35 graden en dit zijn de stressed temperaturen.
Op de normale snelheid werd hij ongeveer 4 graden koeler.
Ik denk dat ik nog verder kan aangezien ik nog geen hogere voltages heb gebruikt en ook nauwelijks temperatuurstijging heb gemerkt.
Ik clock over via de bios en via clockgen. clockgen tijdelijk omdat het tijd scheelt omdat je niet hoeft te rebooten. Ik lees de temperatuur uit met speedfan en coretemp en de snelheden met clockgen en CPU-Z
[ Voor 13% gewijzigd door Ernie op 30-09-2006 07:23 . Reden: Toevoeging ]