[Java] RMI - connection refused exception uit het niets

Pagina: 1
Acties:

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-01 01:08

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Topicstarter
Ik ben onlangs bezig geweest 3 kleine programma's te maken in Java (school opdrachten). Hierbij gaat het vooral om de implementatie van RMI.

Ik had eerst applicatie1 gemaakt, dan app2 en dan app3, iedere applicatie had ik nadat ik ermee klaar was getest, en iedere applicatie werkte perfect. Echter, toen ik na het afmaken en succesvol testen van applicatie 3 applicatie 1 en 2 wilde draaien (niet tegelijkertijd), kreeg ik plotseling een Connection Refused error aan de client kant van iedere applicatie (het zijn alle drie client-server apps). Ik had echter geen code veranderd, niets opnieuw gecompileerd en dezelfde commando's gebruikt als eerst, toen het wel werkte! Het enige dat 'veranderd' was, was dat ik na het succesvol testen van de 1e 2 applicaties, aan de 3e applicate heb gewerkt (in een andere directory, en met andere terminal windows).

Ik heb natuurlijk veel gezocht naar deze error, maar niets kan mij vertellen hoe zo'n error plotseling kan opduiken. Ook heb ik uitvoerig mijn code gecheckt op fouten, maar deze waren niet aanwezig (en zoals ik al zei, ik had die code al succesvol uitgevoerd).

Omdat ik de code al succesvol heb uitgevoerd lijkt het mij onwaarschijnlijk dat de fout in de code zit. En ik ben nog niet zo goed thuis in RMI waardoor ik niet weet of de omgeving (OS, rmiregistry, socket verbindingen) zomaar deze fout kan opleveren, maar dat is wel de richting waarin ik denk dat gezocht moet worden.

Gebruikt platform: Linux Debian met Netbeans 5.x beta, java 1.5.0.0.8

Nu hoop ik dat jullie mischien tegen een dergelijke situatie zijn aangelopen (en een oplossing hebben :P) of iig een idee hebben waar het _mischien_ aan kan liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 30-09-2006 05:59 ]

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 09:16

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Kun je misschien iets meer info over de RMI-server geven? Gebruiken alle drie de applicaties dezelfde server?

[ Voor 6% gewijzigd door MetroidPrime op 30-09-2006 10:21 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Topicstarter
iedere applicatie heeft zijn eigen server klassen, maar deze worden allemaal op dezelfde computer uitgevoerd (niet tegelijkertijd). Ik start altijd een RMI registry in dezelfde working directory van waaruit ik de server start (commandline).

Het gaat mij hier vooral om waardoor het eerst wel zou kunnen werken en later een Connection Refused probleem oplevert, terwijl de code en commando's niet veranderd zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 30-09-2006 17:50 ]

• MetroidPrime

MetroidPrime

Wat geeft de server aan wanneer je een connection refused krijgt?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Topicstarter
niets. Zover ik kan zien krijgt de server klasse helemaal geen verbinding met de client klasse, en wordt de connectie tegengehouden door het RMIregistry (fout lijkt op te treden by Naming.lookup), of dat er geen socket verbinding gemaakt kan worden naar de server.

• MetroidPrime

MetroidPrime

Een connection refused exception krijg je volgens mij alleen als de poort waarmee je verbinding probeert te maken, actief een verbinding weigert. Je zou kunnen proberen zelf met bijvoorbeeld telnet te controleren of je dan wel een verbinding op die poort kan opzetten. Ik vermoed dat er helemaal niets luistert op die poort waardoor je die exception krijgt. Probeer je wel verbinding te maken op dezelfde poort als waar de RMI registry op draait?

[ Voor 21% gewijzigd door MetroidPrime op 30-09-2006 22:40 ]

Pagina: 1