Toon posts:

Aanschaf CD-Writer

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een CD-Writer/Rewriter te kopen, maar heb maar een AMD-K6 200 MHZ. Hebben jullie suggesties voor maximale brand en leessnelheid. Of beter nog weten jullie een set dat zeker zal werken. bvd.

Verwijderd

Gewoon eentje nemen die snel en goedkoop is.

Je processor kan het allemaal wel aan.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ga voor de HP8250 da's 4x4x24 IDE met sony loopwerk; prima dingetje.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet geinformeerd heb, levert 8 speed branders en 32 speed lezers problemen op, vandaar mijn vraag.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Het lezen is zo en zo geen probleem. De controller op jouw moederbord is waarschijnlijk een UDMA2 controller, maar we blijven pessimistisch en gaan uit van een PIO4 controller; deze kan max. 16,6 MB/s halen dat komt overeen met 113 speed.

Het schrijven is een ander verhaal; hier is niet de snelheid een probleem, maar de continue datatransfer. Als deze regelmatig onderbroken wordt dan is de kans groot dat je CD verprutst word. Daarom moet je geen al te snelle brander nemen.

Overigens is met het verschijnen van de zgn. burn-proof branders van plextor dit ook geen probleem meer; deze kunnen doorgaan met branden waar het fout ging. Kost wel een paar centjes.

Kortom: koop een 4x brander OF een burn-proof brander.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 13:24
ik heb een maand of 4 geleden een yamaha 6x4x16 gekocht, en dat werkte ook prima in m'n oude systeem (p200mmx, 64mb), daar is het denk ik niet zo afhankelijk van. Beetje rappe hdd en cdrom speler zijn wel errrug handy

btw, toaster van mij is wel scsi

suc6

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Weet nie hoeveel geld je der voor over heb maar neem anders:

12x4x32 Plextor scsi brander
40x Plextor scsi cdrom
en een adaptec kaartje :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 07:06
Plextor 12/10/32 IDE met BURN-PROOF.
Zal dat niet lukken???

Verwijderd

Weet je wat het beste is, een 4 speed brander, had ik ook, werkt perfect, maar je moet nix anders tegelijkertijd doen, anders moet je op SCSI afgaan. Zorg wel voor een sneller lezer, 32speed is zoiezo geen succes voor on the fly audio op 8 speed branden, maar vanaf een image schrijven kan met die PC ook wel op 8 speed of 12 speed, zolang je maar nix anders tegelijkertijd doet en NERO gebruikt!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

Audio branden op 8 speed=leuk, MAAR de meeste cd-rom spelers kunnen maar extracten op 8 speed max, EN sommige cd-spelers pikken het niet als het schijfje op >2 speed is gefikt (zoals de mijne :().
4 speed voor data, en 2 speed voor audio is dan ook mijn motto; daar kan een 200Mhz bak best wel voor gebruikt worden MITS je idd de juiste software gebruikt (zoals NERO :))

Intentionally left blank

Verwijderd

Je moet gewoon tijdens het fikken je PC met rust laten. Ga koffie zetten, laat de hond uit, lees de krant/playboy, maar laat die PC z'n gang gaan.

Zet in jouw geval ook FF de swapfile op een vaste grootte.

Verwijderd

koop mijn 8/4/32 plextor!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Voor die dataoverdrachtonderbreking hoef je tegenwoordig minder bang te zijn. Met Nero5 kan je de grote van de buffer in je intern geheugen instellen, hoppa 10Mbyte erbij (mijn instelling), dan kan je wel andere dingen tegelijkertijd doen, het maakt dan minder uit als er even niet kan worden gelezen.8 speed branders zijn weinig duurder dan 4 speed, dus hoezo geen 8 speed nemen. Mijn cd's kan hij overal lezen (behalve in sommige auto's en playstations). Het zou wel erg slecht zijn dat al die fabrikanten 8 speedbranders en hoger gaan verkopen, en dat ze vervolgens nergens te lezen zijn. Je moet natuurlijk niet een cd die volgens specificaties op 2 speed max. moet worden gebrand op 8-12 speed gaan branden, dan zou het wel eens kunnen voorkomen dat hij het ergens heel toevallig wat minder goed kan lezen. Ik zit tijdens het branden ook gewoon te internetten en lichte spellen (spellen die geen zware belasting voor de cpu zijn) te spelen.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
Wel ik heb op een p90 met 32meg toch ongeveer 250cd's gebrand (wel scsi), en waar ik dus veel later achter kwam dat het virtuel geheugen een grote boosdoener was, dus als je problemen hebt gewoon uit zetten!

Maar ik denk dat elke brander wel op 200mhz goed gaat, (moet je geen andere dingen gaan doen)
Pagina: 1