PC geeft alleen zwart scherm na afsluiten game

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-01 12:14
Hoi,hier mijn probleem met de pc: Ik heb een tijdje geleden een nieuwe harde schijf gekocht,western digital 250 GB sata 2,ik heb ook nog een maxtor 60 GB IDE,ik gebruik ze nu allebei,heb windows op de maxtor geinstalleerd (had ik eigenlijk andersom moeten doen maar dat doe ik nog wel).Omdat ik regelmatig spellen speel heb ik de spellen op de WD harde schijf geinstalleerd(WD= western digital).
Nu komt de probleem,als ik klaar ben met spelen en ik beeindig de spel om terug te keren naar desktop krijg ik alleen maar een zwarte scherm te zien,ik heb de pc weleens een tijdje zo gelaten om te kijken of die toch nog terug gaat naar desktop,maar helaas.Ik heb zelf een beetje op internet gekeken en aan vrienden gevraagd wat het kon zijn,en ik denk dat het aan mijn memory sticks ligt,ik weet het alleen niet zeker.Ik heb 2 X 512 mb in dual channel,maar ze zijn niet identiek,verschillende merken en de een is ouder dan de andere.Voordat ik de nieuwe HD had heb ik nog nooit deze probleem gehad dus ik twijfel dat het aan de memory sticks ligt,misschien werken de twee harde schijven niet zo goed samen,lol,ik weet het echt niet,ik hoop hiermee voldoende te hebben geinformeerd voor jullie hulp,alvast bedankt. ;)

• mhpwolf
Wat ik dan meestal doe dan druk ik op ctrl alt delete om zo terug te gaan naar desktop en dan de proces te beeindigen,dat lukt meestal wel,maar is geen goede manier om iets af te sluiten neem ik aan.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:51

momania

iPhone 30! Bam!

Welkom :Y)

Kijk even hier wat je eventueel kan toen om dingen te testen mbt hangen van je pc:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Vermeld ook even welk spel, want misschien ligt het daar wel gewoon aan.

Verder: gebruik aub wat 'enters' in je verhaal, want het is zo voor geen meter te lezen ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
het ligt alvast niet aan je harde schijven imho ;) "Memory" (RAM-geheugen) kan je eventueel testen met memtest, maar kapot geheugen geeft meestal andere resultaten :)

Over welk(e) spel(len) gaat het? Welke hardware (mobo, cpu, mem, vga) zit er in je pc? Welke drivers gebruik je (zijn dit de laatste?, heb je werkelijk alle drivers geïnstalleerd?)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt dus ook een newe install gedaan van XP ? Ik zou eerder daar eens naar kijken.

• mhpwolf
Ik heb een asus a8n-e mobo,
2 x 512 mb ram
amd 64 3200+
XFX 7800 gt
cooler master 380 watt voeding.
Deze spellen speel ik:Dtm race driver 2,fifa 2007,just cause.Bij deze spellen kan ik meestal niet terug keren naar desktop.
Wat me wel is opgevallen is bij het spel darkstar one (sci-fi spel) dat deze spel wel terugkeert naar desktop.

[ Voor 53% gewijzigd door mhpwolf op 30-09-2006 10:46 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
Ik sluit me helemaal bij Momania aan: lees de troubleshooter door en probeer eerst zelf het een en ander. En verzin de volgende keer ook een betere topictitle want alleen het woord 'Crash' zegt dus niks (ik heb de topictitle maar voor je aangepast).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
mhpwolf schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:43:
Ik heb een asus a8n-e mobo,
2 x 512 mb ram
amd 64 3200+
XFX 7800 gt
cooler master 380 watt voeding.
Deze spellen speel ik:Dtm race driver 2,fifa 2007,just cause.Bij deze spellen kan ik meestal niet terug keren naar desktop.
Wat me wel is opgevallen is bij het spel darkstar one (sci-fi spel) dat deze spel wel terugkeert naar desktop.
En heb je dan voor alles de laatste drivers geïnstalleerd? Heb je al een andere vga-driver geprobeerd?

• mhpwolf
Ik heb de twee ram reepjes van plaats gewisseld en tot nu toe kan ik wel gewoon terug keren naar desktop,vaag he?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Heb je toevallig Fraps geïnstalleerd staan?

Dit was onlangs ook de oorzaak van een zwart scherm na het afsluiten van games bij mij.

Computer bleef overal op reageren, je zag het alleen niet.

Fraps deïnstalleren was de oplossing.

Edit: ja, wazig. :+

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 02-10-2006 01:51 ]

Pagina: 1