Toon posts:

P5B - Geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een asus P5B moederbord gekocht (E6400 cpu) en ik zou graag gebruik maken van de onboard geluidskaart. Maar wanneer ik de Audio-drivers wil installeren krijg ik een foutmelding dat er geen HD busstuurprogramma aanwezig is. Nu weet ik niet wat ik daarvoor zou moeten installeren. Ik heb alleen maar die audio-drivers van op de CD/website tot mijn beschikking. HD audio is enabled in de BIOS.

iemand enig idee wat er scheelt? Moet ik nog iets installeren of ligt het aan het moederbord?

mvg
Bart

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:05

Arjan A

Cenosillicafoob

Zijn de drivers geschikt voor je OS (en welk OS gebruk je momenteel)?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
In een map op de CD, vermoedelijk bij de audiodrivers, staan een aantal Microsoft Updates, ws in de map MSQFE of MSKB. Dat zijn die HD-busdrivers, je moet alleen even de goede weten te vinden voor jouw OS.

Verwijderd

Op dit moment heb ik ook problemen met de onboard sound, ik heb hem uitgeschakeld en een soundblaster erin geprikt, ik wacht wel ff op een update want elke keer ging geluid kraken na een kwartier ofzo met mijn usb headset.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Een USB headset heeft een eigen geluidschip (mini-geluidskaartje ingebouwd zeg maar) en staat eigenlijk geheel los van je normale geluidskaart (voor zover ik weet iig ;)).

Verwijderd

Vreemd want mijn kraak probleem is nu wel opgelost....

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Dan is het mogelijk dat de drivers of de PCI-apparaten conflicteerden.

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Als je gebruik maakt van Windows XP 64bit of 2003 Server moet je eerst een patch installeren: http://support.microsoft.com/?kbid=901105

http://texturizer.net/firebird/

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:02
Heb je wel SP2 geinstalleerd. Windows XP pre-SP1 heeft geen support voor het MS HD-Bus controller
Pagina: 1