[XP] Bluescreen na update (Stop: c000021a)

Pagina: 1
Acties:

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-03 09:59

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Okey, ik fijn even die laatste update van MS installeren, en rebooten. Een bluescreen. Vaag, dus na wat testen (veilige modus etc proberen) heb ik via F8 het automatisch opstarten na een fout uitgeschakeld. Dat ingetypt op Google, en toen kwam ik het volgende topic hier op GoT tegen.

[XP] Bluescreen: Stop c000021a (KB890859)

De stappen maar eens ingevoerd, en het update nummer vervangen door de update die ik geïnstalleerd had (KB925486)

Maar dan krijg ik de melding, file or directory not found. Vreemd.

Maar toen ging mij een lichtje branden, ik heb CCleaner nog gedraaid, nadat ik die update heb gedaan, maar dat kreng haalt ook de windowsupdate uninstalls weg! Dus waarschijnlijk kan ik daarom mijn directory niet vinden.

Nu heb ik geen zin om mijn systeem opnieuw te installeren en configureren, dus weet iemand misschien een oplossing?

Ik heb mijn laptop van het werk wel hier, waar ik gisteren dezelfde install heb gedaan, en waar die map nog wel op moet zitten. Ik neem aan dat ik als ik die map op mijn 'kapotte' pc krijg dat ik die uninstall wel kan doen?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Hmpf... (mompelt iets over stomme updates, scheld zichzelf uit... :()

Bestanden van mijn werk laptop op een cd gebrand en via een usb dvd drive op mijn 'defecte' laptop gekregen. Als ik die batch dan uitvoer krijg ik ongeveer het volgende:

code:
1
2
3
4
5
> batch spuninst.txt
Kan het opgegeven bestand niet vinden
Toegang geweigerd
1 bestand(en) gekopiëerd
1 bestand(en) gekopiëerd

Nja, opnieuw opstarten, hetzelfde probleem. Dan maar eens gaan kijken wat er in die spuninst.txt staat. Op de eerste regel staat iets om een bestand te deleten. Nou ja, niet gevonden is ook weg, geen probleem.

Echtr de tweede regel bestaat eruit om het bestand vgx.dll naar een bepaalde map in de map C:\Program Files te kopiëren, en daar zit dus de fout. Ik kan ook met cd etc niet in de map Program Files komen, krijg "Toegang geweigerd", net als de uitvoer van dat batchbestandje.

Als ik met dir de gegevens op de c drive opvraag zie ik bij de map program files als enigste een 'r' staan.volgens dir /? betekent dit dat die directory read-only is. Maar ik mag hem dus niet eens lezen... :S

Iemand suggesties...?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Nja, update 3, ook niet geholpen; via BartPE kon ik wel in Program Files komen en heb die vgx er handmatig overheen gekopiëerd, helaas geen oplossing, nog steeds hetzelfde blue screen... :(

Ga maar eens pitten, misschien is 't morgen een betere dag... ;)