[Cooling] Geforce 7800 GTX the heet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.065 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thennis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01 22:16

Thennis

Lachen kan altijd

Topicstarter
Ik heb een redelijk groot probleem met mijn XFX 7800 GTX xXx.
Als ik mijn computer opstart dan staat hij al redelijk snel op 65 graden idle.
Nu heb ik een redelijk oude kast (merk onbekend) met 2 casefans, 1 in onderin en 1 uit achter mijn proc. Mijn specs staan onderin. Mijn processor wordt zo'n 43 idle tot 50-60 stressed.
Als ik game dan wordt mijn GPU zo'n 104 graden, ziehier een grafische weergave.
Afbeeldingslocatie: http://broekiebroek.users.balpol.tudelft.nl/hot2.JPG

Wat ik het vreemde vind is dat hij zegt dat mijn omgevingstemperatuur 0 graden is. Misschien dat dit een probleem kan leveren. En ik heb soms een raar dalletje zitten in de grafiek, ziehier nog een plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://broekiebroek.users.balpol.tudelft.nl/hot.JPG

Deze plaatjes zijn overigens gemaakt met mijn kast open aan de zijkant.
Ik zit er al aan te denken om een Antec P180B te kopen, voor het geluid en de koeling, maar ik denk niet dat er dan genoeg vanaf gaat en volgens mij is dit niet helemaal in orde. Ik heb m'n kaart eind februari gekocht en in het begin geen problemen gehad (voor zover ik heb gemerkt).

edit: ik heb uiteraard al hard gezocht naar vergelijkbare problemen, niet gevonden. Ook niet als je omgevingstemperatuur op 0 graden staat. Google en GoT

[ Voor 6% gewijzigd door Thennis op 29-09-2006 21:51 ]

Verwijderd

Draait de fan van de kaart überhaupt wel, en zit het koelblok niet vol met stof? Zeker als je een intakefan zonder filter hebt, krijg je behoorlijk wat stof binnen. Check dat eerst eens.

• Thennis

Thennis

Lachen kan altijd

Topicstarter
Ja ook gechecked, draait en lijkt goed te draaien, niet zo stoffig ook..

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Zit je cooler er wel goed op?

Goedkoop bellen via VoIP

• Thennis

Thennis

Lachen kan altijd

Topicstarter
Hmm, zal hem morgen even uit m'n pc halen.. ik laat het weten

• Thennis

Thennis

Lachen kan altijd

Topicstarter
Nou, ik heb hem uit m'n kast gehaald, had al z'n fan schoongemaakt. Die was ook niet echt smerig, heb hem helemaal open gehaald, maar op de een of andere manier is er midden in z'n koelribben stof opgehoopt.. Weggehaald en nu is hij 54 graden idle, nogsteeds niet heel goed.. vraag me af waarom hij aangeeft dat de omgevingstemperatuur 0 graden is.

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-02 01:08
Het kan best zijn dat de temp sensors foutief zijn. Je kan er een huiskamer ventilator op zetten om te kijken wat dat met je load temps doet. Met zo'n grote ventilator weet je zeker dat 90 C onder load een foutieve sensor betekend.

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Leg je vinger eens (VOORZICHTIG ;) ) op de heatsink als je daarbij kunt. Stress je kaart flink dan snel PC uit en even voelen. Als je je hand niet verbrand weet je dat of je koeler scheef zit of dat je sensor brak is

Verwijderd

54 graden idle is echt geen slecht temp voor de stockkoeler hoor. Wil je lager (en siller :> ) dan zul je een andere koeler erop moeten schroeven. Over die andere temperatuur zou ik me geen zorgen maken. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de software het ondersteunt, maar de kaart zelf niet. Dan kun je dus 0 graden krijgen. Is dus GEEN gevaar!

@ hierboven:
De pijngrens van de mens ligt zo rond de 40 graden C. Niet echt een goede referentie dus, omdat iets al gauw 'heet' lijkt.
Pagina: 1