Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 15:07
'navond mede-tweakers,

Ik zit met het volgende probleem. Sinds kort kan ik m'n iAudio 5 weer gebruiken omdat ik me nieuwe oordopjes heb aangeschaft (EP-630 _/-\o_ ) Maar goed. Het begon al goed toen ik 'm instak in mijn front usb. Windows vroeg of ik Unsigned "USB Mass Storage Device" drivers wou installeren. Beetje vreemd maar dat heb ik tegenwoordig bij elke usb stick/fotoapparaat/mp3 speler.

Ik denk klik gewoon op Continue en hij gaat vrolijk verder. Ik krijg m'n drive letter en ik kan beginnen met kopieeren. Echter, tijdens het kopieren van files vliegt mn mp3 speler eruit en wordt de connectie verbroken. Dit gebeurd op een compleet willekeurig tijdstip. Al mijn andere usb apparaten blijven gewoon functioneren. Direct daarna komt hij weer terug en zou ik weer gewoon verder kunnen gaan. Maar hij blijft hetzelfde doen als ik stuff kopieer. Laat ik 'm gewoon in m'n usb poort zonder iets eraan te doen blijft hij werken.

Wat heb ik al geprobeerd?
  • Ik heb de mp3 speler (met hetzelfde kabeltje) op mn laptop uitgeprobeerd en daar installeert ie 'm wel goed zonder vraag en kan ik zonder problemen kopieeren.
  • Ik heb alle drivers gekopieerd van mijn laptop naar mijn pc die de mp3 speler gebruikt, namelijk: disk.sys,partmgr.sys,USBSTOR.SYS en volsnap.sys. Van te voren natuurlijk de mp3speler geuninstalleerd en daarna gekeken wat hij deed. Precies hetzelfde..
  • Ik heb mn mp3 speler op een andere usb port gedaan(front en back), maar ook dit werkte niet. Hij starte zelfs niet op. Daarna weer teruggezet maar startte hij weer niet op. Totdat ik 'm even ingeplugd had op mn laptop en daarna werd hij wel weer herkent op mn pc
  • Ik heb mijn usb 2.0 stick aangesloten op dezelfde usb aansluiting maar deze werkte wel met precies dezelfde files
  • Ook blijft mijn usb stick werken samen met de mp3 speler maar hij blijft eruit knikkeren
Hardware:
ASUS a7n8x-x
AMD Athlon XP 1900+
1024MB ram (PC3200)
2x front usb via mobo aangesloten
6x usb achter waarop aangesloten:
Razer Copperhead muis
Logitech Internet Navigator Special Edition
Logitech QuickCam
Sitecom Bluetooth adapter

Btw: iAudio 5 heeft firmware 1.45e

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Alvast bedankt! :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hmm, toevallig. Gisteren heb ik bij iemand geprobeerd zn mp3speler te fixen, en die had precies hetzelfde probleem als jij hier beschrijft. Ik heb soortgelijke dingen geprobeerd, maar niks hielp. Echter, als ik via WMP mp3's probeerde te kopiëren, ging het prima, en vloog hij er niet uit.
Ik weet niet of je met de iAudio 5 de speler kunt benaderen met software zoals WMP, of misschien Winamp of een of ander sync programma... maar dat zou je eens kunnen proberen.

Bijzonder vaag probleem trouwens.

• zmaster
RoD schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 21:58:
Hmm, toevallig. Gisteren heb ik bij iemand geprobeerd zn mp3speler te fixen, en die had precies hetzelfde probleem als jij hier beschrijft. Ik heb soortgelijke dingen geprobeerd, maar niks hielp. Echter, als ik via WMP mp3's probeerde te kopiëren, ging het prima, en vloog hij er niet uit.
Ik weet niet of je met de iAudio 5 de speler kunt benaderen met software zoals WMP, of misschien Winamp of een of ander sync programma... maar dat zou je eens kunnen proberen.

Bijzonder vaag probleem trouwens.
Ja inderdaad, het is behoorlijk vaag. Ik heb het net eens uitgeprobeerd maar ook hier krijg ik hetzelfde probleem. Ik heb zelf het gevoel dat hij de verkeerde drivers pakt ofzo.

Maar toch bedankt! :) Iemand anders misschien nog ideeen?

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Hier zou uw advertentie kunnen staan

• zmaster
Waar zie jij dat? O-)

Ik heb trouwens net even met de software van iAudio zelf geprobeerd. Maar ook hiermee valt de verbinding weg.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:22
Al een ander kabeltje geprobeerd? Ik heb hier een kabeltje waar kortsluiting ( :X ) in was ontstaan, en nu half gesmolten is, waardoor die het alleen nog maar doet als ik hem aandruk. Misschien ontstaat er ook een soort kortsluiting in jouw apparaatje?

• zmaster
Leek me vreemd want hetzelfde kabeltje kan ik wel gebruiken op de laptop. Maar ik heb net even verwisseld en daarna herkende hij 'm helemaal niet meer. Totdat ik 'm weer even in de laptop prikte en weer terug, daarna pakte m'n PC hem wel weer 8)7

• zmaster
* klein schopje naar boven :) *

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
Dit ligt zo te zien niet aan je iAudio, maar aan je OS. (aangezien hij het op je laptop wel doet)
Misschien dat wat lui van een ander deel van het forum er meer van af weten(even verplaatsen? )

• RoD
  • Niet online

RoD

koenderks schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:31:
Dit ligt zo te zien niet aan je iAudio, maar aan je OS. (aangezien hij het op je laptop wel doet)
Misschien dat wat lui van een ander deel van het forum er meer van af weten(even verplaatsen? )
En waarom denk jij dat het aan het OS ligt? Het zou natuurlijk aan zn software kunnen liggen, maar dat heeft niet iets specifiek met het OS te maken. Dus het blijft gelinked aan de speler zelf.

• zmaster
Ik weet niet of het aan het OS ligt. Het ligt inderdaad aan de mp3 speler in combinatie met mijn OS. Ik denk dat hij een verkeerde driver heeft geinstalleerd voor mn iAudio. Maar dat zou wel betekenen dat wanneer ik de drivers van mijn laptop installeer op mijn pc dat hij dan gewoon zou moeten functioneren..

Qua software gebruik ik niks. Ik gebruik gewoon "Total commander" of windows verkenner.

Misschien is dat wel een goed idee koenderks, ik weet alleen niet of dat mogelijk is? :P

• RoD
  • Niet online

RoD

offtopic:
Als je een move wilt aanvragen kun je dat vragen door op het handje linksboven te klikken

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-10 20:09
Er zit een instelling op de iAudio X5-spelers waarmee je kunt instellen of hij wel of niet via USB kan opladen. Ik heb een keer een probleem gehad dat mijn speler niet gevonden kon worden door mijn computer en het uitschakelen van USB charging loste dat op. Het hier genoemde probleem klinkt iets anders maar je zou kunnen proberen om even deze setting te veranderen om te kijken of dit effect heeft.

edit: hmmm... ik zie nu pas de datum van de vorige posting. :/

[ Voor 7% gewijzigd door beantherio op 06-08-2007 09:28 ]

Pagina: 1