Toon posts:

windows network browsing probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik heb twee verschillende windows omgevingen. Op locatie a draait een windows 2000 forest met een windows 2000 AD domain. Op locatie b draait een windows 2000 forest met een windows 2003 AD domain. beide locaties zijn met elkaar verbonden via een VPN tunnel over het internet.

vanaf beide locaties wordt er automatisch een VPN (LAN-to-LAN middels 2 router/adsl modems)verbinding opgeziet indien dit nodig is.

alle machines zijn van beide locatie te pingen op ip-adres als dns naam. echter op beide locaties is maar 1 domein zichtbaar in de windows netwerk omgeving. Is het mogelijk om beide domeinen zichtbaar te maken met enkel "Netbios over TCP" ? Dat is namelijk wat ik wil opzetten.

ik wil als het even kan geen WINS servers gaan opzetten of ontkom ik hier niet aan ?

ik wil ook niet in het register van alle machines extra domein namen opvoeren. wat ook wel eens wordt aangedragen als een oplossing.

Is het uberhaupt mogelijk om windows network browsing te gebruiken met enkel DNS ?
laatstaan met VPN verbindingen naar andere subnetten en/of domeinen.

graag advies hoe je dit het beste kunt opzetten..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik heb inmiddels op beide locaties WINS server geinstalleerd. beide WINS servers zijn nu elkaars replication partners..

netbios namen van beide omgevingen zijn nu op beide WINS servers aanwezig in de WINS database..

echter blijf ik maar 1 domein zien in windows netwerk omgeving..

na enige tijd werd het windows 2000 domein enkel zichtbaar op locatie b. wat opvalt is dat browsing in windows network omgeving errug traag gaat vanaf de winows xp clients... vanaf de servers gaat het een stuk vlotter.

locatie a blijft enkel zijn eigen domein weergeven in netwerk omgeving..

enig idee wat ik nu nog mis ? misschien WINS proxy ? Ik loop nu echt vast..

vreemd maar goed.. ik heb een oplossing gevonden:

als beide kanten de DC's draaien met windows 2003 is het browsing probleem verleden tijd ?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 17:05 ]