Ik heb nu een Sitecom WL-109 Wireless broadband router for ISDN, maar omdat ik ben overgestapt op analoog zou ik willen weten of ik de firmware voor de WL-108 (de analoge versie) erin zou kunnen zetten zodat ik hem kan hergebruiken. Het is een fijne router namelijk.
Can't do. Zit waarschijnlijk ook een andere DSL chip in. en fijn? wacht maar tot je een ander modem hebt meegemaakt, met degelijkere wireless chip / een die stabieler is
[ Voor 18% gewijzigd door BHQ op 29-09-2006 20:53 ]
ok, er zit een gratis 1-poorts router bij het doe-het-zelf pakket, en die kan ik toch gewoon in de router steken zodat de router het internet verdeelt over meerdere pc's? Dus die 1-poortsrouter ---> Sitecom ----> Pc, laptop, etc
nee, volgens mij is die 1 poort router de kabel modem, die fungeneert niet als router. Of bij adsl niet, hmz ik weet het nietmcandor schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 21:27:
ok, er zit een gratis 1-poorts router bij het doe-het-zelf pakket, en die kan ik toch gewoon in de router steken zodat de router het internet verdeelt over meerdere pc's? Dus die 1-poortsrouter ---> Sitecom ----> Pc, laptop, etc
[ Voor 4% gewijzigd door Mister_X op 29-09-2006 21:29 ]
Post dan niet.
Hij heeft het in de TS over een ISDN-modem, so..
Hangt er vanaf dus, als je bijv. een Speedtouch 510 met een enkel poortje hebt dan staat ie waarschijnlijk in routerstand al. In dat geval is het simpelste de DHCP in de sitecom uit te zetten, het IP in de range van je Speedtouch te zetten en de ST in een van de switchpoortjes te prikken.
Bij kabel is het indeed anders, dan krijg je bij mijn weten vrijwel altijd een extern IP (in dit geval je router).
Hangt er vanaf dus, als je bijv. een Speedtouch 510 met een enkel poortje hebt dan staat ie waarschijnlijk in routerstand al. In dat geval is het simpelste de DHCP in de sitecom uit te zetten, het IP in de range van je Speedtouch te zetten en de ST in een van de switchpoortjes te prikken.
Bij kabel is het indeed anders, dan krijg je bij mijn weten vrijwel altijd een extern IP (in dit geval je router).
[ Voor 5% gewijzigd door BHQ op 29-09-2006 21:32 ]