Toon posts:

Asrock P4i65G moederbord bevriesd na inpluggen AGP kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een simpel systeempje voor in de huiskamer aangeschaft, Asrock P4i65G moederbordje, P2.5 erin, 512 mb ram, 120 gb SATA schjfje. Dit bordje heeft een onboard Intel videochip, dus eigenlijk is een extra videokaart niet nodig. Omdat ik toch graag wel Command and Conquer Zero Hour enzo speel, heb ik toch een kaartje erbij gekocht met wat extra punch. Een MSI NX6200AX AGP met 256 mb geheugen leek me wel lekker draaien.

Het systeempje draait prima, maar als ik die MSI erin stop, bevriesd alles tijdens de startup van Windows ! Op de onboard Intel draait alles prima, ik zie in het bios ook geen mogelijkheden om het onboard videogedeelte uit te zetten. In de gebruiksaanwijzing staat wel een waarschuwing dat je geen 3.3 volt AGP kaarten kan gebruiken, nu kan ik nergens zien of deze kaart daar onder valt.

Wie kan me wat wijzer maken ?

Bedankt !

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Die 6200 is een AGP 4X/8X kaart, wat inhoudt dat er 1.5V of 0.8V gebruitk wordt. Daar ligt je probleem niet. Als dat het zou zijn zou je geen eens beeld krijgen ;)
Heb je wel de Intel videokaart drivers verwijderd voordat je de GeForce er in prikte? Anders probeert Windows de Intel te initialiseren terwijl die is uitgeschakeld omdat je GeForce er in zit, wat in theorie tot een crash kan leiden.
Start anders een op van je Intel kaart en gooi de drivers van het systeem. Schakel het systeem dan uit en stop de GeForce er in. Werkt het dan?
Het is wel aan te raden om Windows opnieuw te installeren na een videokaart wissel, als je daar de mogelijkheid toe hebt zou ik dat zeker doen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inderdaad, eerst in veilikge modus je Intel Extreme 2 drivers verwijderen, en daarna lief booten met je AGP kaart. Hier in huis draaien twee van dezelfde bordjes in ieder geval prima met een 6600GT en een 6800GT.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb dus alles geprobeerd, veilige modus, Intel drivers verwijderd, opnieuw opstarten met nieuwe kaart erin, iedere keer weer stalls tijdens de opstart van windows.
Ik heb nu een 6600GT erin gestopt om te kijken of het misschien de kaart is die niet compatible is met dit moederbordje en ja hoor, hij werkte direct ! De MSI 6200 heb ik in mijn eigen Asus P4P800 Deluxe gestopt en werkte ook direct.

Bedankt voor de tips.