Quickcam Pro 5000 vernaggelt surround

Pagina: 1
Acties:

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 10:20
Ik heb hier een Logitech Quickcam Pro 5000 en een 5.1-surroundopstelling. Deze webcam is geïnstalleerd met de nieuwste drivers (versie 10), maar ik heb versie 9.5 ook geprobeerd.

Het punt is dat wanneer mijn webcam aangesloten is, mijn surroundopstelling niet goed meer werkt.

Ik heb het met twee geluidskaarten uitgeprobeerd; een AudioTrak Prodigy 7.1LT en een Creative SoundBlaster Audigy 4. Wanneer mijn webcam aangesloten is komt er uit eerstgenoemde slechts 2.0 geluid: alleen mijn frontspeakers werken en verder niets. Laatstgenoemde doet iets meer: daar komt 5.0 geluid uit; alleen mijn subwoofer doet dan niets. Zodra ik de cam loskoppel of via apparaatbeheer de ingebouwde microfoon uitschakel is er niets meer aan de hand en klinkt mijn geluid in het ene geval nog geweldiger dan in het andere.

Onboard apparaten uitschakelen, zoals onboard sound etc., heeft niets geholpen; evenmin het limiteren van de USB-poorten tot USB1 of het sleutelen aan de hardwareversnellingen. Wie doet er een suggestie?

^ Wat hij zegt.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 10:20
Aan anderen met een Quickcam (Pro 5000) en geluidsproblemen: ik heb het opgelost door de ingebouwde mic te installeren als 'USB audioapparaat' en zo de bijgeleverde Logitechdriver (speciaal voor de mic) niet te gebruiken.

^ Wat hij zegt.

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 22:22
Z-Dragon schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:35:
Aan anderen met een Quickcam (Pro 5000) en geluidsproblemen: ik heb het opgelost door de ingebouwde mic te installeren als 'USB audioapparaat' en zo de bijgeleverde Logitechdriver (speciaal voor de mic) niet te gebruiken.
Ik heb hetzelfde probleem. Wil je me uitleggen hoe je dit doet? Of een link naar site?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Verwijderd

SlowikPL schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:09:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Wil je me uitleggen hoe je dit doet? Of een link naar site?
Apparaatbeheer>logitech microfoon>stuurprogrammas>kies andere stuurprogramma> kies USBaudio.

Zo ongeveer was het.