[PC Speakers] Cheap doch goed; welke moet ik nemen?

Pagina: 1
Acties:

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik ben al een tijdje bezig met een onderzoek naar goede speakers voor op mijn studentenkamer (je weet wel, 10m2 dus hoeft geen Bose te zijn). Aangezien ik ook echt studeer heb ik geen centen voor fatsoenlijke boxen en heb ik besloten om een 'cheap' setje te kopen.
Ik heb om mij heen gekeken en gevraagd en heb zelf 3 potentiële aankopen geselecteerd:

- Creative T3030 (45 euro)
- Logitech X-210 (30 euro)
- Logitech S-200 (25 euro)

Nu had ik mijn budget oorspronkelijk op een euro of 30 gezet, dus daarom valt de Creative er een beetje buiten. Ik heb deze set echter wel kunnen testen, net zoals de X-210 van Logitech, en werd wel blij van het geluid dat ik hoorde. Ook is een positief punt dat je de bass op de set zelf kan regelen.
De X-210 klonk ook goed en heeft kleine boxjes. Hier zit echter wel een overkill aan bass in, die niet gemakkelijk te regelen is.
De s-200 werd mij door iemand aanbevolen en schijnt wel goed te zijn. Ik heb deze set echter nog niet kunnen testen (tot mijn spijt).

Heeft iemand een idee welke set het beste is, en vooral qua prijs-kwaliteit verhouding?
Of heb je zelf nog een setje waarvan je zoiets hebt van: ,,Die zou je moeten kopen!!"

Bedankt!

• Lady_Morgana
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Lady_Morgana

The only true Lady here :o))

Wij hebben zelf de X-230 van Logitech een jaar geleden voor +/- 50 euro gekocht en bevalt zeer prima.
De bass is idd flink en lastig af te stellen, bij ons staat ie op de laagste stand, maar met een beetje schuiven met de subwoofer gaat dat best.
Top setje voor de mp3-tjes en de rest.
Verder gewoon gaan luisteren en op basis daarvan een keus maken. Succes!

No i have NOT lost my mind, I have it backed up on tape somewhere :P

Verwijderd

Ik heb zelf ook de Logitech x-230,werkelijk super (helemaal voor dat geld).

Uit stekend geschikt voor muziek luisteren,gamen,films etc.
Het enige (nadeel??) is dat ze van zichzelf nogal warm (bas-achtig) klinken,dat maakt mixen (waarvoor je uiteraard heel clean geluid nodig hebt) een stuk lastiger!
Maar als je de sub op ze laagst draaid en wat speelt met je equalizer heb je super LUISTER genot !
Voor die 5 tientjes..Ik zeg halûhhh ;) :P