Toon posts:

Welke mediacode voor NEC 1300A??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

ik beschik over een "oude" NEC 1300A DVD-brander. Nu had ik afgelopen zomer tijdens de vakantie wat schijfjes gekocht (Philips -R), met mediacode RitekF1. Helaas wil de brander deze niet accepteren. Een firmware update biedt ook geen uitkomst helaas. Vervelend allemaal natuurlijk, maar ook lastig nu ik nieuwe moet bestellen, namelijk welke kan ik wel nemen?? Voorheen heb ik veel Ritek & Traxdata gebruikt (RitekG05 als ik me niet vergis), maar ook Traxdata is overgegaan op de F1-code. Hebben jullie ervaring met bepaalde schijfjes??

Bedankt!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De ND-1300 is al een vrij oude brander. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je nog media kunt vinden die deze brander ondersteunt. Dat betekent dat de NEC altijd de standaard schrijfstrategie zal gebruiken die doorgaans mindere resultaten oplevert.
Desalniettemin zou je redelijke resultaten moeten krijgen met kwaliteitsmedia zoals Verbatim.

Maar de beste oplossing is toch een nieuwe brander kopen, zeker als je veel DVD's brandt.
Een recente NEC vind je al voor 30 euro.

Hier vind je trouwens de lijst met aanbevolen media voor de ND-1300:
http://www.de.nec.de/software/1990_media_ND-1x00A.pdf

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een oude brander, maar wel een populaire brander op Got:
[NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik hem kocht, zo'n 3 jaar geleden was het inderdaad een vrij populair model. Zal ook niet zonder reden geweest zijn; hij heeft ook altijd goed gefunctioneerd. Echter nu wordt het moeilijk om de juiste media te vinden en is het misschien een mooie gelegenheid om een nieuwe brander aan te schaffen.

Is het zo dat de huidige modellen alle schijfjes aankunnen, of zijn die ook nog kieskeurig wat media betreft? Ik moet me nu weer helemaal gaan oriënteren op de huidige markt...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hoezo herkent de brander geen media meer? Ik tik dit bericht op een 4 jaar oude laptop met CD brander en ik stop er elke CD-R in die ik voorhanden krijg en nog nooit heeft hij een CD-R geweigerd. Weet je wel zeker dat het met de media code te maken heeft?

Volgens mij zou de brander gewoon alle media (zeer uitzonderingen dar gelaten) moeten kunnen branden. Wanneer de brander de mediacode niet kent zou er gewoon gebruik gemaakt moeten worden van een standaard brand-strategie.

[ Voor 30% gewijzigd door _Dune_ op 30-09-2006 16:33 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is er een aanzienlijk verschil, vwb de compatibiliteit van dvd recordables t.o.v. van die van CD-r's. Met cd's heb ik ook nooit enig probleem gehad. En de verhalen op het internet lezende, lijkt het me wel aannemelijk dat het met de mediacode van de schijfjes te maken heeft.
Pagina: 1