Toon posts:

surround geluid ondanks 1kanaals uitgang naar versterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
als ik een dvd'tje afspeel op mijn pc en ik laat het geluidssignaal naar een versterker gaan (daar gewoon in de MD ingang ofzo..), waar vervolgens een een 5.1 dolby set op staat aangesloten, krijg ik dan wel dolby surround, of kan dat niet als ik het 1kanaals uit mijn pc stuur naar de versterker? ik hoop dat iemand dit weet,voordat ik allerlei aanschaffen gedaan heb!

mvg,
jelle.

Verwijderd

Via 1 stereo-kabel krijg je slechts 2 kanalen (links&rechts) het is dus niet mogelijk (voor zover ik weet) om meer als 2 kanalen te ontvangen.
Je kan wel ervoor zorgen dat je die 2 kanalen over je 5.1 speakers te horen krijgt,welliswaar zonder Dolby-effect,maar gewoon in stereo (links&rechts) maar dan wel over al je speaker,links en links-achter hoor je linkerkanaal,rechts en rechts-achter hoor je rechter kanaal,centerspeaker hoorje je links&rechts beiden en over de sub ook beide (maar wel alleen de lage tonen uiteraard ;) )

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 20:43 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ligt eraan wat je met dolby bedoelt. het oude prologic loopt wel via het normale stereo signaal mee. het digital gebeuren moet via een digitale kabel (duh) en daarachter dus een decoder / versterker combi.

als je eens even wat meer info geeft over je hardware, dus welke pc, welke geluidskaart / mobo / welke reciever kan ik er wellicht iets zinnigs over zeggen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

In de FAQ staat gewoon hoe je het eea kan aansluiten. En nee als je 1 kanaal aansluit, ga je niet ineens 6 kanalen geluid krijgen. Er is ook geen enkele reden om dat zo te doen, sluit het gewoon goed aan zoals in de handleiding staat met alle kanalen of doe het digitaal.

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 29-09-2006 21:12 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.