Toon posts:

ADSL verbinding verbreekt bij gebruik van Torrents

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem waar ik zelf niet helemaal uit kom. ik heb een adsl verbinding thuis die over het algemeen goed werkt. Het enige probleem is wanneer ik grotere downloads (bv via torrents) probeer te downloaden de verbinding verbroken wordt. Het is te zien op de modum waar de lampjes voor dsl en internet uitgaan.
Na een korte periode hersteld de verbinding zich weer en begint het verhaal overnieuw.

Bij voorbaat dank,

mvg Jorrit Sprakel

Verwijderd

Wat voor modem heb je, via wie heb je adsl, kun je meer info geven?

Verwijderd

Topicstarter
Modum: Zyxel prestige 2000 series
provider: tiscalli

werk onder windows xp

• FdG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

FdG

Kijk eens in je modem wat je verbindingsnelheid is die de modem aangeeft. Het kan zijn dat deze lager is dan de lijn waar je een abbonement op hebt.

Heb het op het werk toevallig net meegemaakt; een ADSL verbinding die continu weg viel. Bleek dat de gewenste 6mb niet gehaald werd door de modem; slechts 5.5. Hierdoor verbrak de modem regelmatig de verbinding om te proberen alsnog de 6mb te halen...

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 23:15

BHQ

Hoe ver zit je modem van het ISRA en staat ie in router- of bridge? kan best dat ie over de zeik gaat door (te) veel connecties. Kan je ook in je client proberen: connection cap op 150 en kijken hoe lang het dan duurt ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het zal wel een prestige 2602 zijn en die kunnen met oudere firmware slecht tegen honderden connecties die torrent programma's maken. Dat is een bekend probleem met prestige's. Zet er maar eens de nieuwste firmware op en limiteer het aantal connecties.

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 29-09-2006 21:07 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb hier het probleem gehad dat als ik m'n upload volledig misbruikte (continu max snelheid pompen), de packet scheduler van 't modem over de rooie ging en vervolgens geen ruimte meer overliet voor het ontvangen van DHCP packets, waardoor ik op een bepaald moment zonder IP adres kwam te zitten. Wellicht de moeite van 't monitoren waard.

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 19:16
Had het ook bij mn zyxel, 2602H-61, gewoon even nieuwe firmware en voilá, alles werkt weer.

prutsert

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk bedankt voor de reacties. Ik ga er mee aan de slag:)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ik heb het topic iets duidelijker gemaakt, maar de antwoorden zijn exect zoals ikzelf ook zou reageren. Oudere versies van de ZyXEL firmware van Tiscali hebben hier een bugje.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1