rechter box meer geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008

• 2strong4you
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-03-2021
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden een logitech z2300(http://www.logitech.com/i...,CRID=2173,CONTENTID=9372) gekocht. Het probleem is dat er uit de rechter box meer geluid komt dan uit de linker box (ook al met koptelefoon gekeken maar nog steeds rechts meer geluid). Als ik de pluggen omdraai(dus rechter box in linker plug en andersom.) dan geeft de linker meer geluid.

De linker geeft trouwens bijna geen geluid als ik de schuif in het midden zet. De rechter gaat velen malen harder.

Heb al op andere pc's aangesloten maar daar deed hij het wel gewoon normaal. Ik gebruik de onboard geluidskaart van mijn moederbord: asus a7v600-x.

Waar ligt dit aan en wat kan ik hier aan doen??

Bedankt alvast

[ Voor 7% gewijzigd door 2strong4you op 29-09-2006 18:21 ]

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Je hebt toch wel je volumelevels in het midden staan in je geluidsinstellingen?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:58

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Heb je je windowsinstellingen (configuratiescherm) als eens bekeken?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-02 16:13
Staat je Balans in je volumeopties wel in het midden?

Configuratiescher > Geluiden en Audioapparaten > Eerste tab 'Geavanceerd' en dan je Balansschuifje, waarschijnlijk de eerste van 'Regeling voor afspelen'. Of anders 'Wave'.

EDIT: Hmm, ik typ wel langzaam ;) ...

[ Voor 8% gewijzigd door jeryz op 29-09-2006 16:51 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:42
Ik denk dat het door de onboard geluidskaart komt. Ik heb hetzelfde 'probleem', ook met een Asus moederbord. In eerste instantie dacht ik dat het door m'n speakerset zelf kwam, maar nu ik nieuwe speakers heb (Logitech Z3e) merk ik het nog steeds. Gewoon even bij Geluidsinstellingen een beetje kloten met de volumes van links en rechts.

The devil is in the details.

• 2strong4you
JeRyZ schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:50:
Staat je Balans in je volumeopties wel in het midden?

Configuratiescher > Geluiden en Audioapparaten > Eerste tab 'Geavanceerd' en dan je Balansschuifje, waarschijnlijk de eerste van 'Regeling voor afspelen'. Of anders 'Wave'.

EDIT: Hmm, ik typ wel langzaam ;) ...
sorry vergeten er bij te zetten, ja de ballansschuif staat wel in het midden.

dankje

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:58

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

2strong4you schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:53:
[...]

sorry vergeten er bij te zetten, ja de ballansschuif staat wel in het midden.

dankje
Zoals Hahn zegt, schuif daarmee totdat het geluid klopt, daar is dat ding voor bedoeld.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• 2strong4you
Tukk schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 17:03:
[...]

Zoals Hahn zegt, schuif daarmee totdat het geluid klopt, daar is dat ding voor bedoeld.
ja, en zeker 120 euro uitgeven aan een speaker set van 400 watt waar de linker speaker nog geen 40 watt geeft

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-02 13:17

Pieroman

/me

Kijk eens in het configuratiescherm => Geluiden en audioapparaten
en daar luidsprekervolume, staan deze beide even ver open?

Edit:
@Epsilon, dat doe je dus met wat ik aangeef, en is iets anders dan de balansschuif;)

[ Voor 27% gewijzigd door Pieroman op 29-09-2006 17:30 ]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:33

Epsilon

Nu zijn er al 15 reacties in dit topic gezet die allemaal verwijzen naar de balans schuif. Ik neem aan dat hij dat zelf ook heeft kunnen bedenken ;).

Ik heb namelijk het zelfde probleem met een VIA venyl 7.1 geluidschip.

Bij mij was de oplossing de volgende: zet je master volume vol open. Als ik deze niet vol open zet, gaat ook een kant van mijn koptelefoon harder. Met Wave regel ik nu het geluidsvolume.

Overigens, je vermogen wordt niet minder als je de balans weer normaal zet natuurlijk, dat wordt puur door je boxen / versterker bepaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Epsilon op 29-09-2006 17:30 ]

• 2strong4you
Epsilon schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 17:29:
Nu zijn er al 15 reacties in dit topic gezet die allemaal verwijzen naar de balans schuif. Ik neem aan dat hij dat zelf ook heeft kunnen bedenken ;).

Ik heb namelijk het zelfde probleem met een VIA venyl 7.1 geluidschip.

Bij mij was de oplossing de volgende: zet je master volume vol open. Als ik deze niet vol open zet, gaat ook een kant van mijn koptelefoon harder. Met Wave regel ik nu het geluidsvolume.

Overigens, je vermogen wordt niet minder als je de balans weer normaal zet natuurlijk, dat wordt puur door je boxen / versterker bepaald.
nee helpt ook niet als ik de master volume helemaal openzet maakt het nog steeds geen verschil. :(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

2strong4you schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 17:21:
[...]

ja, en zeker 120 euro uitgeven aan een speaker set van 400 watt waar de linker speaker nog geen 40 watt geeft
Ja en het aantal watts zegt alles over de luidsprekers.
/sarscasme

Jouw opties:

Of je vindt ze stuk en brengt ze terug
Of je lost het probleem op met de balans schuif

heeeel simpel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.