Toon posts:

pc upgrade voor games, grafisch xbox360?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

ik wil mijn pc gaan upgraden om de nieuwe generatie games te gaan spelen, want dat gaat helaas niet meer op mijn amd 3000+, 9800 pro.
Ik ben erg geintresseerd in de games (vooral shooters) die op xbox 360 uitkomen, ze lijken mij namelijk erg tof. Maar veel van deze games komen ook naar de pc en op de pc heb je natuurlijk die heerlijke muis en toetsenbord ;).
maar nu wil ik dus wel de grafische pracht van de xbox 360 gaan evenaren. (ik weet het slecht, maar ik ben een graphics h**rtje)
nu heb ik mij al een geruime tijd niet meer bezig gehouden met pc upgrades als processoren, videokaarten en dat soort dingen en vroeg mij dus af of jullie mij dat wel zouden kunnen vertellen.
ik zat zelf een beetje te zoeken naar het een en ander en kwam toen op de volgende upgrades uit.

AMD 3000+ -> AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939 2,2GH 2x512KB)
Radeon 9800PRO -> Radeon x1900xt 512MB DDR3
ASUS A7N 8x E deluxe -> ASUS A8N-SLI SE NForce 4
mijn geheugen is nog wel even genoeg met 2 x Corsair 512mb PC3200 (upgrade kan nog komen)
voor dit alles (+ cooling voor processor) ben ik ongeveer 640 euro kwijt)

zou ik met deze setup games kunnen spelen die grafisch gelijk/ mee kunnen gaan met de 360>?
of kom ik met een andere setup in dezelfde prijscategorie beter bij 360 beelden? of zal ik me er toch bij neer moeten leggen en gewoon een 360 moeten kopen en met een controller het gevecht aan gaan?

dank

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
Tsja kvind dit persoonlijk niet een heel zinvol topic.. er zijn genoeg benchmarks te vinden op internet die een goede indicatie geven van hardware. Kijk bijvoorbeeld eens op deze pagina's:

http://www23.tomshardware.com/graphics.html

http://www23.tomshardware.com/cpu.html

Denk dat je er dan vast wel uit komt. De x1900xt is een goede koop lijkt me, maar als je high performance gaming wil op t moment kun je denk ik beter voor een single core gaan (AMD 4000 ofzo) al werkt een dualcore wel erg relaxzt, en gaan games als UT2007 en Far Cry 2 wel dualcore ondersteunen voor een fixe performance boost (a la Quake 4).

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:27
Vergeet niet dat de PC veel meer draaiende moet houden dan een XBOX 360, denk alleen al aan een veel uitgebreider OS. De XBOX 360 heeft ook wel een soort van 'OS' maar dit is alleen op games en media gebaseerd.

De XBOX 360 is geproduceerd en gefabriceerd voor games. Alle machines hebben dezelfde 'setup' (soms wel andere merken onderdelen). Dus als je iets tuned werkt het voor alle systemen. Een PC is veel diverser omdat iedereen een andere 'setup' heeft. Tevens lijkt een resolutie op TV veel hoger dan op een PC scherm wat pixels betreft. Nu gaat deze laatste vergelijking steeds minder op, omdat deze twee steeds dichter bij elkaar komen te liggen.

Maar ik denk dat je met de door jou genoemde configuratie wel zeker een klein jaartje dezelfde graphics kan evenaren. Volgend jaar als de DirectX 10 hardware uitkomt, weet ik het niet. Vaak kunnen de gameprogrammeurs later in de levensduur van de machine meer power uit een spelcomputer persen, om de graphics zo nog een tandje hoger te zetten, of let wel te laten lijken. Misschien heeft een XBOX 360 op voorhand alwel een wat betere instructie set.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ik zou zeggen, koop een xbox360 dan ben je echt een stuk goedkoper uit.

Als je ook voor de rest van je werkzaamheden zo'n high end pc nodig hebt, zou ik een dure pc kopen.

Voor een 1500-2000 euro zal je wel een mooi systeem kunnen maken dat nu de xbox360 kan evenaren.