Toon posts:

100% processorgebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vrij regelmatig (meerdere malen per dag) een probleem: terwijl ik niks aan het doen ben, heb ik 100% processorgebruik. Het gebeurt nooit op echt specifieke momenten, behalve net nadat ik World of Warcraft afsluit (maar dus niet alleen dan). Rebooten helpt soms, maar lang niet altijd. Als ik een tijdje wacht, en dit kan varieren van 2 minuten tot een paar uur, gaat het vanzelf over.

Er is geen enkel proces in de task manager dat ook daadwerkelijk zoveel CPU kracht gebruikt op zo'n moment, ik heb Show processes from all users aangevinkt. Ondanks dat er dus geen proces zoveel van de processor vraagt, gaat alles heel langzaam, nieuwe programma's opstarten is bijna niet te doen.

Ik heb geen virus volgens Avira en geen adware volgens Ad-Aware en andere programma's.

Mijn processor is aan Athlon64 3000+ en zelfs nu, met alleen Firefox en Thunderbird geopend heb ik 50-60% processorgebruik.

Een paar weken geleden was het probleem plotseling over, maar sinds een week is het weer terug. Ik hoop dat iemand raad weet, want het is echt vreselijk irritant.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als in je taskmanager cpu op 100% staat dan is moet bij processen het totaal ook op 100 komen. Je hebt dus een proces wat cpu vreet, dan wel niet meerdere die allemaal wat vreten

Verwijderd

zet cool&quiet ook even uit.
en zoals hierboven al gezegd wordt, is alles bij elkaar altijd 100%, kijk dus even of niet actieve systemen ook flink wat procenten heeft, zo niet is er gewoon iets zwaars. als r niks staat doe dan ff format en clean install

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welk proces eet veel CPU time bij je? (Chipsetdrivers nogmaals installeren?)

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 21:23
Ik had ook zo een probleem, bij mij was het de automatische updates. Het liet mn cpu constant op 100% werken.

Als je die even uitschakeld, en kijkt of het werkelijk daar aanligd

_O-

Verwijderd

Topicstarter
Meestal staat System Idle op 99%, maar dan nog is m'n processorgebruik 100%, er is dus volgens mij ergens iets wat processortijd gebruikt, maar nergens staat...
Automatische updates heb ik toevallig vandaag uitgezet, maar ook dat hielp niks.
Ik ben bang dat er dan toch niks anders op zit dan een clean install, installeren over de huidige windows hielp ook niet. :(

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05 21:12
Je hebt het over Win XP he? Ik werk zelf altijd met Win 2k, maar ik had XP voor een keertje geinstalleerd om te kijken of het zoveel beter was, direct ook het probleem met die 100%. Ben toen maar direct teruggegaan naar 2k en daar had ik het probleem niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.vexillum-guild.com/prive/TM.jpg
Ter verduidelijking maar even een screenie gemaakt van Task Manager. Zoals je ziet staat System Idle Process op 99%, wat normaal gesproken in zou moeten houden dat het processorgebruik 1% is. Onderaan kun je echter zien dat dit 65% is. Nu is het gelukkig maar 65% en dus werkbaar, maar nog steeds niet echt de bedoeling lijkt me...

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 14:51
Wordt je CPU ook warmer? Meet eens je processorgebruik met een ander programma. Everest of Process Explorer ofzo.

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-05 23:24
Is het alleen een foutieve weergave, of wordt je systeem ook traag?
Misschien een rare vraag, maar ik kon het niet uit je tekst opmaken?

Wel dus... Ik leer lezen, sorry. :)

Op deze site staat het een en ander over hoog CPU gebruik: http://kadaitcha.cx/high_cpu.html

[ Voor 36% gewijzigd door jeryz op 29-09-2006 19:41 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tom G schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 19:21:
Je hebt het over Win XP he? Ik werk zelf altijd met Win 2k, maar ik had XP voor een keertje geinstalleerd om te kijken of het zoveel beter was, direct ook het probleem met die 100%. Ben toen maar direct teruggegaan naar 2k en daar had ik het probleem niet :)
Dat is even een geweldige oplossing zeg!
Dus iedereen met problemen in XP, kunnen beter 2000 gaan gebruiken? Kan ik dan niet beter 98 SE gaan gebruiken, ik had problemen met 2000...

(Even om te illustreren wat een :'( antwoord je geeft)

/@TS :

Heb je misschien Windows Live Messenger installed staan? Er zijn veel gebruikers waarbij de CPU usage extreem hoog is na installatie of gebruik hiervan.

[ Voor 11% gewijzigd door Exorcist op 29-09-2006 19:41 ]

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05 21:12
Exorcist schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 19:40:
[...]

Dat is even een geweldige oplossing zeg!
Dus iedereen met problemen in XP, kunnen beter 2000 gaan gebruiken? Kan ik dan niet beter 98 SE gaan gebruiken, ik had problemen met 2000...

(Even om te illustreren wat een :'( antwoord je geeft)
Ik geef enkel een suggestie wat de TS zou kunnen doen, als je het er niet mee eens bent reageer dan niet ;)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tom G schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 19:58:
[...]

Ik geef enkel een suggestie wat de TS zou kunnen doen, als je het er niet mee eens bent reageer dan niet ;)
Persoonlijk vind ik het bull om iemand aan te raden dan maar een ander OS te installeren. Als ik problemen heb met mijn net gekochte Audi A6, raad je me toch niet aan dan maar een A4 te halen?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 19:33:
[afbeelding]
Ter verduidelijking maar even een screenie gemaakt van Task Manager. Zoals je ziet staat System Idle Process op 99%, wat normaal gesproken in zou moeten houden dat het processorgebruik 1% is. Onderaan kun je echter zien dat dit 65% is. Nu is het gelukkig maar 65% en dus werkbaar, maar nog steeds niet echt de bedoeling lijkt me...
Die screenshot klopt anders prima hoor. Alleen die melding van cpu-gebruik 65% niet!
System idle is normaal, dat is de cpu-time die over is.
Dload process-explorer eens, misschien geeft die wel een goede weergave. Ook ff spyware/virus/rootkit scannen.

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 05:48

Mach

[END]Avengers

Ik merkte van de week dat een van die vage banner-advertising-popups verschrikkelijk veel cpu% gebruikte........vond ik ook vaag.

DUGG

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
}:O uitzetten ?

1337

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 05:48

Mach

[END]Avengers

DUGG

• Fryske_Apoc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-12-2024

Fryske_Apoc

[- Apoc -]

ook een tip heb je een usb 2.0 op een 1.0 poort :)

dat was bij het gavel naja maby wat anders als dit maar eej was wel ook 100% load :P

Apoc_Ownz

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 11:30
Zoek eens op internet naar een andere alternatieve taskmangager, gewoon even zoeken bij Download.com en installeren misschien ziet die wel het process dat je probleem veroorzaakt. En ga eens een in de veilige modus werken, kijk dan eens of het nog gebeurt. Dan weet je zeker dat het geen driver is of andere software van derden.

verdwaalde ict'er op elektro!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:51
Dat 1 virusscanner geen virussen detecteerd, betekent niet meteen dat er geen 1 opstaat. Probeer eens een scan in DOS.
http://ts.mcafeehelp.com/...id=71397&CategoryId=85787
Ik gebruik altijd de McAfee versie. Werkt erg prettig en snel, imo.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ik heb zoiets nog maar één keer gezien afaik; bij een NT-bak waarbij de systemdisk op PIO draaide; bij de minste sschijfactiviteit slokt die ook met "onzichtbare processen" >80% cpu... misschien kan je dat ook even checken?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:33

rapture

Zelfs daar netwerken?

The_Stickie schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 00:55:
ik heb zoiets nog maar één keer gezien afaik; bij een NT-bak waarbij de systemdisk op PIO draaide; bij de minste sschijfactiviteit slokt die ook met "onzichtbare processen" >80% cpu... misschien kan je dat ook even checken?
9 kansen op 10 ligt het idd aan de harde schijf die in een PIO-mode teruggeknald is.

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-05 18:23
Ik heb dit probleem al eens eerder meegemaakt, een "bekende" van hem had er een soort spyproggie
opgezet en kon daadwerkelijk alles zien wat betreffende deed!
clean install lijkt me geen slecht idee!!
Waarom omdat in taskmanager geen enkele aanwijzing kan worden gevonden dat het daadwerkelijk draait.

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Verwijderd

Tom G schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 19:58:
[...]

sorry hoor maar als ik elke keer dat ik problemen met een windows versie heb terug zou schakelen naar een vorige versie dan was ik nu weer bij dos 1.0 :+

beetje een non-argument, spijt me zeer... dus als je niets beters te zeggen hebt... ZIP IT ;)... no flame intended...

offtopic:
ligt het aan mij of is ook de kwaliteit van de reacties op dit forum achteruit gegaan sinds ze zijn overgenomen door die andere maatschappij...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips, maar ik heb toch maar een clean install gedaan, alles werkt weer prima.
Het was ook geen HD die op PIO stond btw :)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 09:57:
Bedankt voor alle tips, maar ik heb toch maar een clean install gedaan, alles werkt weer prima.
Het was ook geen HD die op PIO stond btw :)
He damn, nou kan ik je pc niet meer overnemen O-)
Pagina: 1