Cdrom drive's verdwenen bij Deze Computer (in BIOS niet)

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NilsPils
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 20:35
Cdrom drive's verdwenen bij Deze Computer (in BIOS en Apparaatbeheer niet).

Heel vaag, was gewoon opeens. Voor zover ik me kan herinneren heb ik niks geks geinstalleerd. Maar in de bios staan mijn drive's nog gewoon (dvdrom en dvd-rewriter) en bij apparaatbeheer staan ze ook nog. Zonder foutmeldingen ofzo.

Ik heb geprobeerd de IDE drivers van t moederbord te uninstalleren en opnieuw te installeren; apparaten losgekoppeld enzo en weer aangekoppeld; 3 verschillende ide-kabels gebruikt.
Dit probleem heb ik al eens eerder gehad en toen heb ik maar Widnows opnieuw geinstalleerd en toen werkte ie gewoon weer. Mja, dan weet ik nog niet wat het probleem eerst was.

Vantevoren had ik het probleem dat mijn pc uitviel als ik een dvdtje wilde branden. Dit heb ik verholpen door de dvdrom (slave drive) los te koppelen. Waarschijnlijk kon de voeding (350W) het niet meer aan ofzo. Ik weet niet of dit probleem misschien iets te maken heeft met het huidige probleem.

Specificaties:

Asus K8N mobo
amd64 semprom 3100+ (loopt nu op 2,4ghz ipv 1,8ghz)
Philips 1640P DVD-rewriter
Hitachi Dvd-rom

• NilsPils
Ohja, zodra ik Nero Imagedrive gebruikt om een virtuele schijf aan te maken, staat die ook niet bij Deze Computer (geeft wel fijn aan dat er nieuwe hardware gevonden enzo).

HELP

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:30

wontcachme

You catch me? No you wont

heb je toevallig iets geinstallerd als xp manager of een ander tweak programma? Die doen soms standaard alle schijven laten verdwijnen als je niet alle tweak opties doorloopt.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk eens bij je disk manager

Deze computer > rechterknop beheren

dan schijf beheer oid

daar staan al je disks/drives

anders in je apparaatbeheer, of daar je cdrom bij staat

• NilsPils
@Wontcatchme

Ja ik heb toevallig laatst PC-Booster geinstalleerd en gebruikt, maar het probleem was niet meteen daarna. Was een paar dagen later. Maar stel dat dat het probleem is, kan ik het programma dan gewoon uninstallen? Of moet ik eerst iets resetten (std. settings bij dat programma)?

@Viper

Zoals ik al zei in het verhaal, de drives staan nog gewoon bij apparaatbeheer, zonder foutmeldingen oid.

• Viper®
  • Niet online
NilsPils schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:04:
@Wontcatchme

Ja ik heb toevallig laatst PC-Booster geinstalleerd en gebruikt, maar het probleem was niet meteen daarna. Was een paar dagen later. Maar stel dat dat het probleem is, kan ik het programma dan gewoon uninstallen? Of moet ik eerst iets resetten (std. settings bij dat programma)?

@Viper

Zoals ik al zei in het verhaal, de drives staan nog gewoon bij apparaatbeheer, zonder foutmeldingen oid.
En onder je schijven beheer

• NilsPils
En Pack Vista Inspirat 1.1 heb ik geintsalleerd. Dat is gewoon een Vista look in je windows XP. Maar wie weet...

• NilsPils
Bij Disk Management (Computer Management -> Storage --> Disk Management) staan alleen mijn Harde Schijven,..

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-02 18:38

robbydw

live your life

NilsPils schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:04:
@Wontcatchme

@Viper

Verwijder ze daar eens een keer. evt. reboot en kijken of ze dan opnieuw herkend worden.

Geen commentaar

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:20
Safedisc hider programma gebruikt?
IDE Kabel goed aangedukt? IDE kabel niet verkeerd om?
Master/Slave instellingen gecheckt?

• Viper®
  • Niet online
NilsPils schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:09:
Bij Disk Management (Computer Management -> Storage --> Disk Management) staan alleen mijn Harde Schijven,..
Vreemd, hier horen ze dus bij te staan.

Ik neem aan dat de cdrom speler gewoon open gaat. andere IDE kabel proberen maybe

• NilsPils
@ Robbydw

Ik heb zonet nog eens geprobeerd door hem bij Apparaatbeheer te verwijderen. Bij het opstarten herkent ie gewoon een nieuwe drive, installeert hem netjes. Maar hij komt maar niet bij Deze Computer te staan

@ Frankiepankie

Zover ik in de gaten heb gehad heb ik geen safedisc hider programma gebruikt (misschien onbewust bij dat tweak programma ofzo?). IDE kabel zit goed en ik heb er ook meerdere geprobeerd. Met de jumpers heb ik ook al lopen kloten. Maar het probleem blijft..

@ Viper

De drives werken opzicht gewoon. Lades gaan open en dicht. Enja, ide kabels heb ik al geprobeerd.

Verwijderd

Verwijder eens nero, kijk wat dat oplevert.

• NilsPils
Leverde nix op helaas....
Pagina: 1