Toon posts:

[MFC] IP-adres van computer veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met Visual C++ een programmaatje te schrijven dat het ip-adres van een computer aanpast. Weet iemand misschien hoe ik dit kan realiseren. Het liefst niet via het register.

Ik kan het ip-adres wel opvragen middels PMIB_IPADDRTABLE maar kan hem hier niet opvragen. Ik hoopd at iemand een oplossing heeft. Het gaat om een XP-bak.

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Waarom wil je dat kunnen als ik vragen mag?

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met een client-server applicatie...de clients moeten zich op deze manier configureren. Handwarematig instellen is een mogelijkheid alleen nadeel hiervan is dat het steeds opnieuw moet gebeuren als er een nieuwe pc wordt toegevoegd. Als de software dit zelf doet is dit niet nodig

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 21:31

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Blacksnak schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:41:
Waarom wil je dat kunnen als ik vragen mag?
Je kan bijvoorbeeld een programma maken dat profielen aanmaakt voor het netwerk gedeelte van een pc, voor bijv. bedrijfssituaties.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Verwijderd

Je wilt de IP adressen veranderen van pcs waar jouw client op draait? :?
Als het niet een of andere soort netwerkbeheer tool is, lijkt me dat een beetje raar?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:25

Beaves

Usque ad Finem

De laatste keer dat ik C(++) van dichtbij gezien heb is zo'n 5 jaar geleden, maar kan je niets met netsh?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 09:28
Google levert deze link op :

http://www.codeproject.com/internet/ChangingIPADDRESS.asp

Blijft het feit dat je, tenzij je een netwerk-config tool aan het bakken bent, hier mee op moet passen. Niet iedereen wordt blij als zijn zorgvuldig ingestelde config door een of ander programma wordt verkloot.

[ Voor 54% gewijzigd door DigiK-oz op 29-09-2006 15:51 ]

Whatever

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Je weet dat je je externe IP niet kan aanpassen heh als je ergens gebanned bent ;)
Pagina: 1