Clieop

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• tersmitten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-01 10:31
Ik moet binnenkort voor een project clieop bestanden maken. Nou heb ik al een beetje zitten google'n en dit gevonden: http://pear.php.net/package/Payment_Clieop/

heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er andere oplossingen?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:54

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

werk zelf op de helpdesk van rabobank, en als ik klanten met vragen hierover info wil geven, verwijs ik ze naar de volgende link.. ( geen reclame wil alleen behulpzaam zijn, dit terwijl ik al weekend heb 8) )

http://www.interpay.nl/pu...ngen/clientopdrachten.asp

hier vind je een download pdf met info en bestandsopbouw ervan, en via www.rabobank.nl/seb kan je via IMPORT links in menu ook nog wat testbestandjes vinden....

have fun!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat PEAR ding gebruiken wij ook in ons adminstratiepakket, kan je best wel wat mee denk ik. Je moet wel op bepaalde kleine dingetjes letten (geen negatieve bedragen gaan incasseren bv, daar maakt ie gewoon een clieop bestand van, terwijl dat niet mag voorkomen).

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja hoor, oplossingen zat. CLIEOP is namelijk niks anders dan een plat textbestand met een hoop gegevens er in volgens een bepaalde vaste structuur. Kun je dus in principe overal in programmeren, zolang de controlegetallen en de structuur maar goed zijn - en het een textbestand is :)

Handige link: http://www.ingbank.nl/ing/downloadables/eclieop1.pdf

Overigens, als je voor het eerst met CLIEOP aan de slag gaat en je wilt die bestanden in telebanking inlezen, dan moet je een keuringstraject bij je bank aanvragen geloof ik. Kan per bank verschillen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38
Het ligt er maar net aan in welke taal je het wilt gaan maken, ik heb zelf een aantal Delphi klassen geschreven die clieop3 opdrachten aannemen en er bestanden uitpoepen, dit aan de hand van de informatie van Interpay en ING. Het formaat staat exact omschreven in die pdf bestandjes.

Mijn project genereert maandelijks vele incasso-opdrachten voor het innen van huren. De clieop3 file die ik genereer wordt eerst ingelezen in ING electronic banking, dus niet direct verzonden naar de bank, zodat je ook geen controle van je bestanden nodig hebt, je kunt met het telebankierenprogramma zelf al zien of het goed gaat met inlezen.

[ Voor 38% gewijzigd door Pino op 29-09-2006 14:21 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik mis hier teveel achtergrondinformatie. Allereerst vermeld je niet welke taal je gebruikt. Nu kan ik wel aannemen dat je PHP gebruikt vanwege de link naar PEAR, maar dan nog is het wel zo handig als je het even vermeldt. Verder zie ik nergens wat je, behalve die PEAR-klasse zelf nog meer gevonden hebt, en belangrijker: waarom die klasse überhaupt niet voldoet voor jou.

Lees Programming Beleid - De "quickstart" even door, en als je dan toch bezig bent meteen ook even *** Over topictitels in PRG - lezen voor topic openen!!! ***. Daarna kun je eventueel een nieuw topic openen, maar geef dan wel meer info, zowel in je topicstart als in je topictitel. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.