Toshiba M10 laptop gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:15
Oke, eerst het inleidend verhaaltje:
Ik heb onlangs via het werk een Toshiba Satelite pro M10 laptop op de kop kunnen tikken (1.5Ghz centrino, GF4 420 GO). Ik heb daar zelf een 40GB hdd (toshiba) en 2x 256mb toshiba geheugen ingezet. Werkte prima, alleen was er natuurlijk een rede waarom de laptop werd afgedankt. Hij lag al een jaar of zoiets op de plank stof te verzamelen omdat de fan brak was.

Acties:
Omdat ik een beetje irri werd van die fan, dacht ik even een kijkje te nemen om die fan te vervangen. Ik dus de laptop open geschroefd (voorzichtig), fan serie/model nummer genoteerd en weer dichtgeschroefd, alles netjes op zijn plek en zo. niks over. Voor het loshalen alles uit de pc getrokken wat er simpel uit kon (accu, dvdspeler, niks aangesloten).

Probleem:
Nadat ik dus alles weer netjes terug in elkaar had, wilde de laptop niet meer aan. Wat is er nu aan de hand? De aanknop zit goed aangesloten (gechecked!) en de accu ook (met ac adapter kan ik hem opladen). Er komt geen rook uit of zoiets en volgens mij zit alles goed vast. Iemand ervaring hiermee?

Wat ik al heb gedaan
Ik heb gegoogled en overal sites bekeken, maar geen antwoord op dit probleem. Ook heb ik in de lokale computershop navraag gedaan en heb ik op de toshiba site gekeken. Voordat ik nou allemaal dure reperatiekosten heb, wil ik hier nog een laatste poging doen op zoek naar een oplossing.

Alvast bedankt voor de hopelijk nuttige input.

Vette shit!

Verwijderd

Als je pech hebt heb je door een statische ontlading het ding naar zn grootje geholpen.

Wat ik zou doen is het ding nogmaals openmaken en dezelfde stappen doorlopen als dat je eerder gedaan hebt, ondertussen goed checken of alles goed is aangesloten en of er sporen van beschadiging te zien zijn.
daarna weer voorzichtig dichtschroeven en aanzetten mét de vingertjes gekruist.

edit:
heb je de fan trouwens losgehaald of verwijderd? zonder fan zal ie niet starten...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 14:07 ]

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:15
Nee, de fan heb ik alleen heel langzaam rond gedraaid (om geen hoge spanningen op te wekken), om te kijken of ie niet ergens tegenaan liep (draadje of zoiets), maar alles laten zitten.

Statische elektriciteit lijkt me raar, heb niks van de elektronica aangeraakt (vonk is natuurlijk wel snel gemaakt) en er is me niks opgevallen of zo (zwart).
Ik ben alleen een beetje huiverig met het opnieuw open maken. Ik ben een beetje bang dat ik dan wel alles goed sloop zeg maar....

[ Voor 44% gewijzigd door R.E. op 29-09-2006 14:16 ]

Vette shit!