Toon posts:

PNG afbeeldingen realtime inladen in Flash mbv PNG2SWF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een roterend flash menu heb ik een actionscript gemaakt dat op basis van een reeks .jpg afbeeldingen dit menu vult. Dit werkt.

Mijn uiteindelijke doel is om dit menu niet met .jpg maar met .png afbeeldingen te vullen inclusief transparantie van de .png afbeeldingen. Flash zelf heeft echter moeite om .png afbeeldingen realtime in te laden.

Ik heb op http://www.swftools.org/ een handige tool gevonden om png afbeeldingen om te zetten naar een swf bestand. Een swf bestand is wel makkelijk realtime in te laden dus zou dit een ideale oplossing zijn. Het onderdeel van deze swf tools dat ik wil gebruiken heet png2swf.

De host waar mijn website op staat draait echter op een linux server en het uploaden van de png2swf.exe van de windows distributie naar de server om het te kunnen gebruiken met behulp van php werkt natuurlijk niet. Ik heb geen linux systeem tot mijn beschikking om de linux distributie van swftools op te installeren en mijn kennis van linux is helaas 0,0 dus heb ik geen idee welk onderdeel van de linux distributie ik zou moet hebben als ik het uberhaupt geinstalleerd zou krijgen en of dat dit onderdeel los te gebruiken is binnen mijn website.

Link naar de linux distributie : http://www.swftools.org/swftools-0.7.0.tar.gz

Kort gezegd: ik zou graag willen weten welk onderdeel van de linux distributie ik op mijn website zou moeten uploaden zodat ik deze uit mijn php code kan benaderen om png afbeeldingen naar swf bestanden om te zetten.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

De site heeft een documentation en een FAQ pagina en ik zie daar een hoop info voor linux omgevingen. Waar kom je dan niet precies uit?

Het klinkt nu echt als een "Kan iemand even..." en wij geven niet zonder meer 3rd party support. HEb je zelf ook al contact opgenomen met de makers van dit product?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik denk dat je dit alleen kunt installeren als je shell toegang hebt tot je hosting en rechten hebt tools te installeren. Over het uitpakken van een .tar.gz file is genoeg te vinden (bijv. op wikipedia). Neem anders nog contact op met je host of zulke dingen zijn toegestaan.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:48:
De site heeft een documentation en een FAQ pagina en ik zie daar een hoop info voor linux omgevingen. Waar kom je dan niet precies uit?

Het klinkt nu echt als een "Kan iemand even..." en wij geven niet zonder meer 3rd party support. HEb je zelf ook al contact opgenomen met de makers van dit product?
Bedankt voor je snelle reactie.

De documentation geeft alleen uitleg over het gebruik van de verschillende tool onderdelen. De FAQ verteld inderdaad ook hoe de linux distributie te installeren. Er wordt echter niks gezegd over het gebruik van deze tools binnen een website en ik heb geen bevoegdheid om linux scripts serverside te installeren bij mijn host.

Verder heb ook geen beschikking over een ander linux systeem om zelf de installatie te doen laat staan uit te puzzelen welk onderdeel ik moet hebben en hoe deze los van de toolset te gebruiken binnen mijn website. Ik hoopte dat er iemand dit al een keer eerder heeft gebruikt en me kan vertellen welk bestand ik eventueel zelf uit de linux distributie kan extracten en of dat zin heeft.

Ik heb nog geen contact opgenomen met de makers van het product, dat zou mijn tweede stap zijn geweest na het posten van deze thread.