Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig met het zoeken van een GSM via marktplaats.

Nu had ik zelf al het idee om voor ik een deal sluit het EMEI nummer na te trekken (wat velen overigens al afstoot)..

Kunnen jullie nog meer dingen bedenken om uit te sluiten dat een GSM gejat is?

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Bonnetje van de winkel?

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Topicstarter
Hmmm... Nuchter :)

Maar ook dat valt te faken:

Iemand koopt een N70 en dezelfde persoon Jat er een.. daarna verkoopt hij de gejatte en toont de bon van de gekochte

[ Voor 32% gewijzigd door Pannenkoekkie op 29-09-2006 13:45 ]

Verwijderd

...en dan komt het IMEI nummer op de bon niet overeen ;)
Maar het blijft link inderdaad. Weet niet wat het prijsverschil is anders zou ik 'm liever nieuw kopen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 13:49 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Kopie van het bonnetje vragen, de winkel bellen en vragen of iemand het toestel gestolen heeft opgegeven. Nog even de politie bellen en dan kopen. Moet je natuurlijk wel zeker zijn dat als je hem gaat kopen, het imei nr op de bon overeenkomt met het toestel :)

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 17:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

DaannO schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:34:
Kopie van het bonnetje vragen, de winkel bellen en vragen of iemand het toestel gestolen heeft opgegeven. Nog even de politie bellen en dan kopen. Moet je natuurlijk wel zeker zijn dat als je hem gaat kopen, het imei nr op de bon overeenkomt met het toestel :)
Als jouw GSM gejat wordt meld je dat toch ook niet bij de winkel waar je hem gekocht hebt? :?
Ik zou hetzelf niet eens aan de politie melden denk ik...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 12:00
de originele doos (met imei-sticker op de doos) + boekje lader etc. is misschien een idee? Ik denk niet dat mensen hun eigen lader gaan verkopen met een gejat toestel en de org. bon (zonder bon geen/lastig garantie meer op je eig. toestel)

Ik vraag me overigens sterk af of de politie zomaar gaat zeggen of een bep. IMEI nr gestolen is. En of dat landelijk wordt bijgehouden.

Overigens zijn de meeste telefoons op marktplaats volgens mij legaal, het is ook erg leuk om te zien dat het toestel van een goede aanbieding (gsm+abo) binnen een paar dagen minstens 30x op marktplaats staat :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rrob op 29-09-2006 16:33 ]

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Topicstarter

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Tukk schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:36:
[...]

Als jouw GSM gejat wordt meld je dat toch ook niet bij de winkel waar je hem gekocht hebt? :?
Ik zou hetzelf niet eens aan de politie melden denk ik...
Je zou verbaasd zijn hoeveel mensen naar de winkel gaan en zeggen: mn telefoon is gestolen, wat kan je voor me doen? Het contract voor ze opvragen en naar de politie sturen ;)
Pagina: 1