[2003std] gebruikersprofielen op de server

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Misschien ietswat onduidelijke topictitel, maar ik zie bij een klant de laatste tijd regelmatig dat er in C:\Documents and Settings\ profielen van gewone gebruikers verschijnen.

De gebruikers mogen niet inloggen op de server, dit is middels een policy uitgeschakeld en dit is ook getest. Ze maken wel gebruik van roaming profiles, maar aangezien één van de gebruikers geen roaming profile heeft en ook van deze gebruiker een profiel in C:\Documents and Settings verschijnt, lijkt mij dit geen relevant gegeven.

De profielen die er in staan lijken niet volledig te zijn, er staat in ieder geval een NTUSER.DAT in, en enkele mappen, maar lang niet alle mappen die bij een profiel horen.

Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wordt er misschien op de server een applicatie gebruikt? Ik zit dan te denken aan een executable oid die vanaf de client gezien vanaf een netwerkschijf wordt gestart (op een share op die server).
Misschien anders een managementtool die gebruikt wordt? Ben je er zeker van dat de users niet in kunnen loggen op die bak, en er voor geen enkele dienst gebruik van maken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
De users kunnen zeker niet inloggen ze krijgen dan een melding dat lokaal aanmelden niet is toegestaan, en ze hebben ook niet het niveau om dit te omzeilen ;)

Maar die applicatie dat zou wel eens wat kunnen zijn, ze gebruiken namelijk nog een antieke versie van Exact, en die staat inderdaad op de server.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
CAP-Team schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:05:
ze gebruiken namelijk nog een antieke versie van Exact, en die staat inderdaad op de server.
Dan hebben we het wel gevonden denk ik :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters