[geluid via netwerk] van laptop op server

Pagina: 1
Acties:

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
mijn situatie is:
ik heb een servertje, met een goeie versterker eraan.
in dezelfde ruimte zit ik met een laptop bijv. muziek te luisteren etc. etc.

is het mogelijk om al het geluid wat ik op me laptop afspeel te te sluizen naar me server en t via daar te horen. want me laptop speakers zijn niet zo goed.

via bluetooth lukt het niet want ik me server klapt op de drivers oid.

dus het liefst via het netwerk.

iemand enig idee.

weet ook niet of dit in netwerken thuishoort

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

waarom speel je het niet direct van de server af?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Dus je wilt geluid hebben op je server?

Dat kan, remote beheer naar je laptop en dan aanvinken dat et geluid op deze computer moet worden afgespeeld.

Hoeso zet je de muziek niet gelijk op de server?

• Pshyto
het gaat me niet zo zeer puur om muziek af te spelen maar ook live streaming video te kunnen kijken bijv. maar via remote beheer kan ik geen video afspelen volgensmij, iig niet zo dat ik het beeld op me laptop dan mooi heb.

ik dacht meer is er software die een soort driver maakt, of extern audio apparaat.

iemand enig idee

Verwijderd

ik geloof dat Videolan (VLC) zoiets wel kan. wordt normaal gebruikt om video over je netwerk te streamen maar wellicht dat je het kan gebruiken voor je audio. videolan.org

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
de TS wilt volgens mij al zijn geluiden die uit zijn laptop komen doorsluizen naar zijn server en het via de versterker af laten spelen... Heb ik het zo goed? Dus ook de windows geluidjes etc?

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
is een shoutcast server niks? makkelijk op te zetten met winamp enzo

Verwijderd

Deze funkties zitten in Apple Itunes in combinatie met de Airport-Express.
Alle muziek die je in de bibliotheek hebt staan van Itunes, kun je via een netwerk verbinding afspelen op de Airport Express adapter, daar zit namelijk een audio uitgang op (ook optisch) en die sluit je dan aan op je versterker

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 12:39 . Reden: typefoutjes wegwerken ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 15:18

SeatRider

Hips don't lie

Pshyto schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:14:
het gaat me niet zo zeer puur om muziek af te spelen maar ook live streaming video te kunnen kijken bijv. maar via remote beheer kan ik geen video afspelen volgensmij, iig niet zo dat ik het beeld op me laptop dan mooi heb.

ik dacht meer is er software die een soort driver maakt, of extern audio apparaat.

iemand enig idee
Zo iets heet een versterker, en die heb je al in dezelfde kamer staan schreef je in je TS, waarom sluit je die niet aan op de audio out van de laptop...?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-03 11:15

MeNTaL_TO

The future is not set

falcon4ever schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:24:
is een shoutcast server niks? makkelijk op te zetten met winamp enzo
Dit lijkt mij het makkelijkst en samen met de Songrequester plugin heb je dan een leuke jukebox. En is geheel gratis.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
MeNTaL_TO schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:46:
[...]

Dit lijkt mij het makkelijkst en samen met de Songrequester plugin heb je dan een leuke jukebox. En is geheel gratis.
Dat kan idd. Als je vervolgens je Soundcard input zet op "Wat men hoort", kan je al je geluiden doorsturen naar je server. Je eigen pc instellen als shoutcast server en je server instellen als client.

• Pshyto
Mishmash schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:22:
de TS wilt volgens mij al zijn geluiden die uit zijn laptop komen doorsluizen naar zijn server en het via de versterker af laten spelen... Heb ik het zo goed? Dus ook de windows geluidjes etc?
dankje, jij snapt het!

@seatrider:
wil niet direct me laptop aansluiten opme versterker omdat ik me server digitaal heb aangesloten -> versterker en de geluidskaart van me laptop niet zoveel voorsteld, en geen digitale uitgang heb.

maar ik denk dat ik met de info die ik nu heb wel wat kan. bedankt!
Pagina: 1